Gå til innhold

Min første jente etter 3 gutter, men får så mange Negative tilbake meldinger om navnet, er det virkelig så ille ? hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius

Nå forventa jeg at barnet skulle hete Diamantina Krystallina eller noe :ler:

Men Nina Marie er da et helt vanlig og fint navn, skjønner ikke at noen kan synes det er noe galt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger , nå ble jeg kjempe glad :)

Nei de fleste mener vel at det er mer tante navn som var vanlig på 70-80 tallet, men min mor tror jeg er mest mistfornøyd pga vi ikke brukte mammas hennes sine navn

Anonymkode: f1bfc...60e

Absolutt alle tanter har vært babyer også, så Nina går helt fint å bruke.

Forøvrig første gang på en evighet at det er ett normalt navn som forslag her på forumet. Nina Marie går helt fint 👍

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina er veldig fint. Ikke tantete selv om det sikkert var populært på tante-tiden. En baby kan fint hete Nina. Korte navn med a-ending er jo populært nå. Forfriskende med noe annet enn de vanlige navna ☺

Anonymkode: 3e74f...569

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig frekt av folk å si noe på dette.

Særlig siden hun er oppkalt etter farmor ❤️ 

Anonymkode: 8c210...d5d

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slenge på en h på slutten, Ninah, så blir det straks helt moderne ;)

Nina er et fint navn, er nok en del på min alder som heter det, men navn kommer jo gjerne igjen med noen års mellomrom, mange av dagens navn har jo vært populære tidligere. Dere har jo kjørt fine navn hele veien synes jeg :)

Anonymkode: 4a2c6...632

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig gjort å si sånne ting, når dere har bestemt dere for det som er et fint og helt vanlig navn! Jeg kan ikke forstå at noen får seg til å si sånt, jeg har da bekjente som har valgt veldig mye mer uvanlige navn på barna sine, men jeg ville jo ikke drømme om å si noe om at det var et merkelig navn... 🤔 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet av en meget vakker, ung jente som heter Nina Charlotte, så Nina assosierer jeg med noe vakkert. 

Emma er et utrolig populært "moderne" navn, men om en smaker på det, så er det ikke penere i det hele tatt. Kanskje søtere til en baby, -men hvor lenge er man det??

Anonymkode: 281ef...4b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina er et fint og "livlig" navn, har en glad tone i seg. 

Anonymkode: 28ae2...d53

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Helt ok navn det. Nina er kanskje litt lavstatus. Men veldig 80-talls, så det høres ut som Nina Marie er i modten av 30 årene, minst.

Anonymkode: afe51...dfc

Lavstatus? 

Nina er et godt gammelt navn. Nina Grieg ble født i 1845. Nina Bang, verdens første kvinnelige minister i 1866.

Anonymkode: 4a2c6...632

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei

Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter :) Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere?

Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative

Jeg foreslår at dere luker litt i omgangskretsen, ts. Folk som sier "det er ikke et pent navn" er ikke folk det er verdt å kaste bort tid på. Livet er kort - man bør holde seg til folk det er givende å dele det med.

Ja, man kan si "det er ikke et navn jeg ville ha valgt". Men mer negativ enn det kan man faktisk ikke unne seg å være om andres navn og samtidig være et ålreit menneske.

Anonymkode: 4898b...c68

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina er fint 😊 

Og du slipper kanskje at det er 5 på trinnet som heter det samme når hun begynner på skolen 😅

Anonymkode: 4ba18...191

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns begge navnene er fine, men litt uvant med den kombinasjonen 🤷‍♀️ Ninni Marie klinger kanskje bedre, men Ninni er enda mer 80 talls(som noen nevner) en Nina. Men syns uansett ikke at Nina Marie er noe å klage på, det er jo et stødig ordentlig navn og når hun blir større kan hun selv velge mellom å bruke begge eller ett av navnene. Det er nesten umulig at hun kan bli missfornøyd med de navnene. Ihvertfall ikke begge. 

Anonymkode: 7b893...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei

Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter :) Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere?

Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative

Fint navn! Frekk familie 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Der tenker jeg vi fant ut hvorfor mormor ikke liker navnet! Nina er fint klassisk søtt og internasjonalt i tillegg til å være et godt norskt navn! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Syns begge navnene er fine, men litt uvant med den kombinasjonen 🤷‍♀️ Ninni Marie klinger kanskje bedre, men Ninni er enda mer 80 talls(som noen nevner) en Nina. Men syns uansett ikke at Nina Marie er noe å klage på, det er jo et stødig ordentlig navn og når hun blir større kan hun selv velge mellom å bruke begge eller ett av navnene. Det er nesten umulig at hun kan bli missfornøyd med de navnene. Ihvertfall ikke begge. 

Anonymkode: 7b893...cb6

Nei, Ninni Marie klinger ikke bedre. 

Anonymkode: 37a6f...230

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Direkte vakkert var ikke navnesammensetningen, men ingenting jeg ville reagert mot negativt heller.

Anonymkode: 4023c...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men kunne kanskje oppkalt etter begge. Både Mormor og Farmor.  Er nok derfor folk reagerer.

Anonymkode: df4d5...575

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint. Slår mange av dagens mer populære navn en høy gang. 

Anonymkode: 649ce...246

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er gammelt navn, så det blir feil å kalle det 80-talls. Det var mest brukt på 60-tallet, faktisk. Sikkert derfor de i generasjonene over deg syns det høres traust ut. De fleste eksisterende navn vil derfor virke gammelmodig for noen. Hvilke navn som er populære går i sykluser, de dukker opp igjen og igjen. Jeg syns det er vakkert, og husker fra musikktimene på barneskolen at konen til Edvard Grieg het Nina😊

Begge navnene er milde, enkle og tradisjonsrike. 

Anonymkode: b9bc9...6f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...