Gå til innhold

Gravid- vondt i ryggen- behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med bekken/rygg for tiden og tenker det er greit å få noen til å se på det før det blir verre. Hva bør man oppsøke? Naprapat, Kiropraktor eller fysioterapeut? 

Anonymkode: 2bfd8...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler fysioterapeut! Fikk god hjelp til å identifisere problemet og individuelt tilpasset treningsprogram. I tillegg har de gruppetrening i basseng for gravide med bekkenplager her. Bare pass på at du finner noen med kompetanse på gravide. 

Anonymkode: 1ce58...4ff

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler kiropraktor :) De kan hjelpe om det er låsninger du har, eller bekkenløsning, om det må trenes opp eller hva du skal gjøre. Ikke vent til det blir alt for vondt :)

Skrevet

Jeg hadde gått med plager fra uke 16 som naturligvis ble verre og verre etter hvert. I uke 32 ble det ganske uutholdelig, så jeg bestilte time hos fysioterapeut dagen etter. Kan virkelig anbefale det! Det jeg trodde var bekkenløsning var i realiteten ekstremt stramme hofteleddsbøyere som har blitt mer og mer belastet utover svangerskapet fordi bekkenet tilter mer og mer fremover jo større magen blir. Fysioen identifiserte dette raskt, gjorde noen manøvre for å løse det litt opp, og så ga han meg noen enkle tøyeøvelser å gjøre hjemme. Jeg merket raskt bedring, men som han sa så kommer det ikke til å bli helt bra igjen før babyen er ute.

Anonymkode: 13a5a...67c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sliter litt med bekken/rygg for tiden og tenker det er greit å få noen til å se på det før det blir verre. Hva bør man oppsøke? Naprapat, Kiropraktor eller fysioterapeut? 

Anonymkode: 2bfd8...760

Jeg gikk til kiropraktor når jeg var gravid og det gjorde underverker.

Anonymkode: c99c5...c23

Skrevet

Tenker det egentlig er litt ett fett hvilken behandler du går til, men sørg for at de har ekstra kurs/utdannelse i bekkenplager under graviditet :) hos fysio/ manuellterapeut kan du også slippe unna med kun egenandel om de har avtale med det offentlige, usikker på om det gjelder kiro og napraptat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...