AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Har alltid likt lukten av babyer, men jeg greier ikke lukte min egen baby. Hun er snart 9mnd, og folk sniffer henne i hode/nakken og kommenterer babylukten -så jeg vet jo at hun lukter for andre. Jeg kjenner at jeg syns det er litt sårt... mormoren tar ofte med seg et av de brukte plaggene hennes (med lov selvfølgelig) når hun reiser, for å kunne ha duften av henne når savnet kommer. Selv står jeg ved skittentøyskurven og tar magedrag med nesa borret ned i nattdraktene hennes for å prøve å lukte noe, uten hell.. Jeg greier å lukte andre, så i utgangspunktet ikke noe feil/nedsatt luktesans. Andre som har opplevd/opplever det samme? Når gav det seg og du begynte å kjenne lukten? Håper på at det er fordi jeg er konstant med henne, jeg greier jo ikke å lukte meg selv heller, og at det kommer når jeg starter i jobb igjen. Anonymkode: 680cb...c1d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Det er nok fordi du er vant til lukten. På samme måte som at man ikke kjenner sin egen kroppslukt, er det ikke så lett å kjenne kroppslukten til babyen om du har henne på deg omtrent 24/7. Anonymkode: 760ed...2db 2
Kakaoen Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Som blir sagt over, du er vant til det. Tro meg, du kommer GARANTERT til å kjenne det når ungen lukter som den ikke skal. F.eks om noen med parfyme har vært og kosa på babyen, tror det er noe av det værste jeg vet. Måtte bade mine da de var baby etter visse familiemedlemmer hadde holdt de 🙈 Etter mine begynte i barnehagen kunne jeg ofte kjenne forskjell på hvem av de ansatte han hadde sittet på fanget og kosa med i barnehagen. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Kakaoen skrev (2 minutter siden): Som blir sagt over, du er vant til det. Tro meg, du kommer GARANTERT til å kjenne det når ungen lukter som den ikke skal. F.eks om noen med parfyme har vært og kosa på babyen, tror det er noe av det værste jeg vet. Måtte bade mine da de var baby etter visse familiemedlemmer hadde holdt de 🙈 Etter mine begynte i barnehagen kunne jeg ofte kjenne forskjell på hvem av de ansatte han hadde sittet på fanget og kosa med i barnehagen. Jepp, dette! Lukter med én gang når noen som bruker parfyme eller parfymert såpe har holdt ungene mine :s Mormoren bruker ikke parfyme, men sånn helt vanlig håndsåpe med parfyme, og jeg synes det stinker lang vei når får babyen igjen etter en kos. Jeg kan også lukte på eldstemann om en viss person av personalet har vært sammen med ham den dagen. Anonymkode: 760ed...2db 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Ja! Trodde jeg var alene om dette. Hun luktet ingenting fra fødselen av, og ble litt skuffet siden babyer lukter så godt. Hun er nå 10 måneder og lukter fremdeles ingenting. 😅 Anonymkode: f859e...639
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Ungen lukter det andre lukter. Har den blitt kost med av svigermor lukter den det, pappaen lukter den svett gubbe osv 😂 Så den lukter kanskje bare som deg? Min lukter fett skurv-hår, så anbefales ikke. Anonymkode: 50ea2...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå