Gå til innhold

Hvor kan jeg dra på ferie nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk påvist korona igjen 3 februar. Ser at koronapasset mitt fortsatt er rødt. Tror det skal bli grønt etter 11 dager om jeg har forstått det riktig.

Men om jeg for eksempel drar til Sverige nå så er det krav fra Norge at man må vise negativ koronatest på grensa til Norge med mindre man er fullvaksinert eller har hatt korona de siste 6 måneder. Holder det med å vise den positive pcrtesten på helsenorge til politiet eller MÅ jeg vente til passet er grønt? 

Lurer også på hva som gjelder i andre land. For eksempel USA er det også lov å dra om man har hatt korona de siste 6 måneder. Viser jeg da det grønne koronapasset eller det blå eller må jeg ha egen papir på engelsk? 

Eller om vi tar en roadtrip før det har gått 6 måneder. Tenker Norge - Sverige - Danmark - Tyskland og så nedover til italia. Er det grensekontroller og holder det da med koronapass? Har kjørt denne turen før korona og ble ikke stoppet noe sted for pass eller noe. 

Anonymkode: f8455...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du vaksinert? Har du tatt pcr-test for bekreftelse av gjennomgått smitte?

Anonymkode: c8c74...c4d

• Liker 1
Skrevet

I Europa er det i utgangspunktet ikke kontroller, men i teorien kan de ta stikkprøver. Om du akkurat hadde korona kan du få koronapass som du kan reise med i Europa.

Anonymkode: 8bab3...7b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I Europa er det i utgangspunktet ikke kontroller, men i teorien kan de ta stikkprøver. Om du akkurat hadde korona kan du få koronapass som du kan reise med i Europa.

Jeg skal fly til polen, og fra polen til spania, spania til polen, så norge. Jeg har ikke coronapass bevis eller vaksine

Anonymkode: 3aead...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det kun hvis du kjører bil du risikerer det?

Skrevet

Nei er ikke vaksinert. Anser meg som fullvaksinert etter å ha gjennomgått corona 2 ganger 😂 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skal fly til polen, og fra polen til spania, spania til polen, så norge. Jeg har ikke coronapass bevis eller vaksine

Har lest at du må ha negativ test hvis du ikke er fullvaksinert eller har gjennomgått corona siste 6 mnd. Det gjelder visst inn til Norge også. Kom fra Sverige for en liten stund siden uten negativ test på grensa og han noterte navn og sa at neste gang ble det anmeldelse …. 🇩🇪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du vaksinert? Har du tatt pcr-test for bekreftelse av gjennomgått smitte?

Anonymkode: c8c74...c4d

Ja har pcr test på helsenorge som er positiv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 8.12):

Ja har pcr test på helsenorge som er positiv 

Hvorfor kommer det ikke opp noe? Er siden lagd ned? 

B1FFF85B-2619-462D-AD7D-98F92EEDF7BA.png

Skrevet

Hvorfor er det et problem at VG-siden ikke virker? 

Anonymkode: 6d7b3...940

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det et problem at VG-siden ikke virker? 

For jeg vil gjerne vite situasjonene ang utenlandsreise. 

Skrevet

Aha, må jeg ha test i utelandet nå eller er det kun i norge det slippes?

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo helt an på hvilket land du skal til.. Norge sine regler gjelder jo bare for innreise til Norge og i Norge.. Mange land krever fremdeles test enten før avreise eller ved ankomst, så du bør jo sjekke for det landet du evt. tenker å reise til.

Anonymkode: 46ec1...748

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gidder du ikke engang å lese svarene folk prøver å gi deg? I innlegget mitt (rett over ditt) ligger det lenker som forteller hvilke regler som gjelder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...