AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg og kjæresten har nettopp blitt samboere etter å ha vært sammen i mange år. Og jeg må si at jeg har et ganske anstrengt forhold til moren hans. Hun er ganske streng og kan oppleves veldig kvass, mens jeg er totalt rake motsetninga, litt mer på den forsiktige siden. Hun er så veldig voldsom i måten hun er på og skal gjøre så mye ut av seg, noe som gjør meg veldig ukomfortabel. Hun hever også stemmen veldig når hun skal si navnet mitt og har et så sint blikk hele tiden når hun ser på meg. Er det noen som har noen gode råd å komme med? Er hun litt sur for at jeg har stukket av med lille gutten hennes?(Han er yngst.) Plis, si dette vil bedre seg. Anonymkode: cbed4...770
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg og kjæresten har nettopp blitt samboere etter å ha vært sammen i mange år. Og jeg må si at jeg har et ganske anstrengt forhold til moren hans. Hun er ganske streng og kan oppleves veldig kvass, mens jeg er totalt rake motsetninga, litt mer på den forsiktige siden. Hun er så veldig voldsom i måten hun er på og skal gjøre så mye ut av seg, noe som gjør meg veldig ukomfortabel. Hun hever også stemmen veldig når hun skal si navnet mitt og har et så sint blikk hele tiden når hun ser på meg. Er det noen som har noen gode råd å komme med? Er hun litt sur for at jeg har stukket av med lille gutten hennes?(Han er yngst.) Plis, si dette vil bedre seg. Anonymkode: cbed4...770 Du må bli tøffere, hun kan ikke endres, men du kan være tøffere tilbake. Anonymkode: 688ff...538 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Enig med den over. Du må ta mer plass og stå opp for dine meninger. Slike svigermødre tramper deg ned så fort de får sjansen. Anonymkode: a2cd0...e8e 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig med den over. Du må ta mer plass og stå opp for dine meninger. Slike svigermødre tramper deg ned så fort de får sjansen. Anonymkode: a2cd0...e8e Hvordan vet du hva slags svigermor dette er? For alt vi vet, skyldes oppfatningen til TS at hun er usikker og sensitiv, og tolker svigermor som sint uten at hun er det. Forsiktige mennesker kan av og til bli skremte av bestemte mennesker som tør å si sin mening. Anonymkode: 1e067...f8e 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Du får ikke endret andre mennesker, men du kan endre deg selv. Så gro deg en ryggrad! Anonymkode: 3b5f6...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan vet du hva slags svigermor dette er? For alt vi vet, skyldes oppfatningen til TS at hun er usikker og sensitiv, og tolker svigermor som sint uten at hun er det. Forsiktige mennesker kan av og til bli skremte av bestemte mennesker som tør å si sin mening. Anonymkode: 1e067...f8e Vi gir råd ut fra informasjonen vi får. Anonymkode: 688ff...538 2 4
Flytendesåpe Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi gir råd ut fra informasjonen vi får. Anonymkode: 688ff...538 Nettopp. Leser flere slike svar og skjønner ikke hva vitsen er, man forholder seg til det som står og svarer utfra det. 1
Eryn Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Du svarer kvasst tilbake, og ser på henne med haukeblikk og autoritet, uten å vike. Kanskje hun ruller inn lefsene sine da. 😤 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Flytendesåpe skrev (20 minutter siden): Nettopp. Leser flere slike svar og skjønner ikke hva vitsen er, man forholder seg til det som står og svarer utfra det. Etter å ha lest en del på KG, har jeg oppdaget at det finnes masse uhyre sensitive mennesker som tolker ting i verste mening, og at toleransen for at ikke alle er like, er lav. Det er lite sannsynlig at ts’ svigermor er konstant sint på henne. Da er det litt merkelig å hausse opp stemningen ved å nærmest påstå at denne svigermoren er et vanskelig menneske som må settes på plass øyeblikkelig. Anonymkode: 1e067...f8e 2
Flytendesåpe Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Etter å ha lest en del på KG, har jeg oppdaget at det finnes masse uhyre sensitive mennesker som tolker ting i verste mening, og at toleransen for at ikke alle er like, er lav. Det er lite sannsynlig at ts’ svigermor er konstant sint på henne. Da er det litt merkelig å hausse opp stemningen ved å nærmest påstå at denne svigermoren er et vanskelig menneske som må settes på plass øyeblikkelig. Anonymkode: 1e067...f8e Men samtidig så kan man ikke bare smile og nikke og akseptere at visse mennesker er jævlige. Det er vanskelig å ha en relasjon til en muggen svigermor/kollega/familiemedlem. Og det finnes sånne mennesker, de er ekstremt slitsomme. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Ja du klare å spørre henne? Eller om det er sånn at din samboer kan se om han legger merke til det for seg, og så ta det opp med sin mor - hvis det du sier stemmer? Anonymkode: 965a4...50f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja du klare å spørre henne? Eller om det er sånn at din samboer kan se om han legger merke til det for seg, og så ta det opp med sin mor - hvis det du sier stemmer? Anonymkode: 965a4...50f Jeg har snakket med han om det, og han sier at han vil ta meg i forsvar om hun lager en situasjon som jeg finner ubehagelig. Hun kan være direkte frekk og kvass i måten hun svarer på og det har han sagt han er fullstendig klar over. Anonymkode: eef51...0e9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Menn velger kvinner som ligner på sin mor, så det ville vært nokså typisk at du selv tror du er stille og forsiktig, mens du kanskje ikke blir oppfattet slik av de rundt. Har lest en hel del historier her om kvinner som er utpreget dominerende, men som ikke i sin villeste fantasi tror at de er det. Selv kan jeg oppleves som dominerende av andre, men det pleier folk bare å si fra om. Men jeg husker en som pep og snakket med lys stemme og klaget på at hun var redd for meg. Hun er en som selv kan holde ordet i en uendelighet og være spiss og frekk og dominerende, på en "redd" måte. Alle rundt ble helt utslitt. Dette er hva jeg sikter til; AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har snakket med han om det, og han sier at han vil ta meg i forsvar om hun lager en situasjon som jeg finner ubehagelig. Anonymkode: eef51...0e9 Her har du faktisk tvunget mannen din inn i en situasjon hvor han må forsvare deg. Mens de fleste kvinner som er lett omgjengelige ville forsvart seg selv. Er enig med de som sier at du må gro en ryggrad. Ellers vil du lett fremstå som dominerende, samtidig som du tror du er stille og forsiktig. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Etter å ha lest en del på KG, har jeg oppdaget at det finnes masse uhyre sensitive mennesker som tolker ting i verste mening, og at toleransen for at ikke alle er like, er lav. Det er lite sannsynlig at ts’ svigermor er konstant sint på henne. Da er det litt merkelig å hausse opp stemningen ved å nærmest påstå at denne svigermoren er et vanskelig menneske som må settes på plass øyeblikkelig. Anonymkode: 1e067...f8e Helt enig med deg. Og disse menneskene er faktisk de mest dominerende/plasskrevende av de alle. Huskeregel for kvinner; Når en mann med en [fyll inn egenskap] mor, har valgt akkurat deg til kjæreste, så må du faktisk vurdere om det kan være noe i deg han opplever på samme måte. Anonymkode: a1695...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå