Gjest nå Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 Ser det har vært mange tråder om temaet, så her kommer det en til Har tenkt lenge på å ta silikon, og har nå bestemt meg for at jeg skal gjøre det! Men jeg er for tiden lærling (kontor) og har bare et par feriedager igjen! Hvor lenge må jeg regne med å være hjemme? Hvis jeg f.eks legger inn på fredag, kan jeg da klare å være tilbake på onsdag f.eks? Det er jo helt sikkert veldig individuelt, men fint om noen har litt erfaringer/kunnskap om dette! Jeg har jo ikke noe spesielt strevsomt arbeid, sitter mye foran pc. og det er jo bare å si i fra at jeg ikke kan løfte tungt den første tiden.. Ellers får jeg bare vente til neste år.. Noen som har noen meninger om dette..?
CeeCee Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hei! Ser at du ikke har fått noen svar, så her kommer ett. Du har helt rett, det er veldig individuelt. Noen kropper heles seint og noen raskt. Alder er også av betydning. Hvor du plasserer implantatene kan også være av betydning, men trenger ikke. Jeg la over muskelen, men jeg hadde vondt og gikk på paralgin i en uke. Jeg hadde ikke klart å gå på jobb. Det viktigste når man vurdere å legge inn implantat er at man tilegner MASSE kunnskap om emnet før man går til det skrittet og lar seg operere. Du kan finne informasjon på min dagbok. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=115105&hl= Der er det også flere som har fått eller vurdere implantater, så det er på en måte et lite forum. Håper du stikker innom! Klem, CeeCee! Endret 27. oktober 2005 av CeeCee
Gjest lilletroll Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Vet at flere som har lagt innlegget over muskelen har vært tilbake få jobb etter den tiden du anslår. Men de sier jo at man kommer seg mye fortere etter operasjon hvor innlegget er lagt over, så det kan fint gå, men vet ikke om jeg ville satset på så kort tid til å komme meg igjen på... Endret 28. september 2006 av lilletroll
Cuba Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 Vet at flere som har lagt innlegget over muskelen har vært tilbake få jobb etter den tiden du anslår. Jeg fikk lagt mine under muskelen, og hadde ikke vært i stand til å være på jobb igjen etter en halv uke, men var tilbake etter halvannen. Men de sier jo at man kommer seg mye fortere etter operasjon hvor innlegget er lagt over, så det kan fint gå, men vet ikke om jeg ville satset på så kort tid til å komme meg igjen på... ← Ja, nei jeg tror ikke jeg tar den sjangsen.. Blir bare så gira når man bestemmer seg for å gjøre det, så ville helst gjort det i går liksom.. men får nesten vente og se.. har lyst på barn om ikke så lenge og, så kanskje det er lurt å vente til jeg har fått det og ammet ferdig..
Fajk Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 Du må bare ta silikon altså Sånt liker jeg!
CeeCee Skrevet 29. oktober 2005 #6 Skrevet 29. oktober 2005 Ja, nei jeg tror ikke jeg tar den sjangsen.. Blir bare så gira når man bestemmer seg for å gjøre det, så ville helst gjort det i går liksom.. men får nesten vente og se.. har lyst på barn om ikke så lenge og, så kanskje det er lurt å vente til jeg har fått det og ammet ferdig.. ← Dersom du har planer om å få barn snart er nok det lureste å vente. I mellomtiden har du jo god tid til å tilegne deg masse kunnskap om emnet. Ja, man blir gira, og ønsker det var gjort i går, og man kan fort angre dersom man bare går for det, uten å ha fått kunnskap om alle risikoene og komplikasjonene som KAN dukke opp. Norske kirurger er generelt veldig dårlige på å gi slik informasjon. Derfor er den enkelte selv ansvarlig for sin egen helse og velvære. Dersom man ikke kjenner til symptomene på alle de komplikasjonene som kan oppstå, får man heller ikke rett hjelp til rett tid. Kjipt å måtte fjerne implantatene pga f.eks infeksjon bare fordi man ikke kjente til symptomene og skjønte at nå måtte man få behandling... For det KAN skje! Ta en tur innom dagboken min Cuba, der er det som sagt info og linker og du kan spør om alt du vil, og jeg og de andre vil svare deg så godt vi kan. Klem, CeeCee!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #7 Skrevet 31. oktober 2005 enda en gjest her som har planer om å operere:) lurer på om det er mulig å bli sykemeldt en uke f.eks etter operasjonen, eller må det taes ut ferie til dette?
Gjest Fruktfat Skrevet 31. oktober 2005 #8 Skrevet 31. oktober 2005 blir ikke sykmeldt for kosmetisk kirurgi nei, må ta ut ferie! skulle bare mangle egentlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå