Gå til innhold

Har noen opplevd disse symptomene i underlivet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og blitt utredet og fått svar/diagnose?

Ekstremt kraftige menstruasjonsblødninger, som varer lenger enn normalt (for sin syklus), og er ustabile 

Blodig, slimete utflod (lys rosa, men også mer rød iblant, og noen ganger med blodige "strenger"

Konstante menstruasjonssmerter også utenom mens, i tillegg til vondt i korsryggen

Metallisk, kvalmende lukt fra underlivet (ikke fiskelukt eller sur lukt, men som om underlivet er stappet fullt av mynter 🙈)

Jeg skrev et innlegg om dette tidligere, og har nå fått hastetime på sykehuset, men siden jeg er så redd når jeg venter, så spør jeg her inne igjen - i tilfelle noen har opplevd lignende og det viste seg å være helt ufarlig. Legen min ville ikke si hva han trodde det kan være...

Om noen hadde disse symptomene og det faktisk var kreft, så vil jeg gjerne høre fra dere også - for jeg ønsker å holde ting realistisk 🤷‍♀️

Anonymkode: bfc39...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De symptomene forsvant når jeg begynte på cerazette og mistet mensen. 

Anonymkode: 5ffcc...5e8

Skrevet

Mulig det er vaksinen. Håper at de utelukker kreft og endometriose i alle fall. 

Anonymkode: 883a0...366

Skrevet

Det er veldig vanlig med slik menstruasjon som du beskriver hvis du har endometriose, som ikke nødvendigvis er en alvorlig lidelse, den er bare smertefull og plagsom, og kan til en viss grad behandles, så hvis jeg skulle ha gjettet på noe, ville jeg sagt det.
Det er ikke sikkert at det er det du har, det kan hende du har en av en myriade av andre syndromer, sykdommer eller tilstander, eller at du egentlig er helt frisk, men har fått blødningsforstyrrelser pga inntak av medisiner, vaksine, hormonforandringer eller stress.

Jeg vet det er vanskelig å ikke la hjernen løpe av med seg når du ikke får noe konkret informasjon, men prøv så godt å kan å ikke ta sorgene på forskudd.

Den metalliske lukten du snakker om er veldig klassisk for lukt av blod, som jo er ganske logisk hvis du blør veldig mye, eller livmorslimhinnen er eksepsjonelt tykk og blør utenom syklus, så det er ikke nødvendigvis farlig, men absolutt plagsomt og slitsomt.

Likevel er det greit å ikke utelukke sjansen for at det *kan* være kreft, hvis du klarer å la være å falle i krisemaksimeringsfella.
I mitt tilfelle blødde jeg ikke i det hele tatt, jeg hadde bare ekstremt mye og vannete utflod siste måneden før jeg ble diagnosert. Mye fordi livmorhalsen var helt plugget på innsiden av livmoren av en tumor på størrelse med en diger plomme. Det var i grunnen et under at noe som helst kom gjennom.

• Liker 1
Skrevet

Den lukten du beskriver er helt sikkert lukten av blodet som kommer i kontakt med luft. Lykke til, satser på at de finner ut av det på sykehuset😊

Anonymkode: 7b789...53a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

...og blitt utredet og fått svar/diagnose?

Ekstremt kraftige menstruasjonsblødninger, som varer lenger enn normalt (for sin syklus), og er ustabile 

Blodig, slimete utflod (lys rosa, men også mer rød iblant, og noen ganger med blodige "strenger"

Konstante menstruasjonssmerter også utenom mens, i tillegg til vondt i korsryggen

Metallisk, kvalmende lukt fra underlivet (ikke fiskelukt eller sur lukt, men som om underlivet er stappet fullt av mynter 🙈)

Jeg skrev et innlegg om dette tidligere, og har nå fått hastetime på sykehuset, men siden jeg er så redd når jeg venter, så spør jeg her inne igjen - i tilfelle noen har opplevd lignende og det viste seg å være helt ufarlig. Legen min ville ikke si hva han trodde det kan være...

Om noen hadde disse symptomene og det faktisk var kreft, så vil jeg gjerne høre fra dere også - for jeg ønsker å holde ting realistisk 🤷‍♀️

Anonymkode: bfc39...e38

Det er nok best å ikke gruble på dette med dine symptomer:

-stadige blødninger fra underlivet,
-uvanlig store og langvarige menstruasjonsblødninger,
-konstante smerter i fra livmoren gjennom hele syklusen inkludert magesmerter som går til korsryggen og
-sterk lukt av blod fra underlivet (metallisk). 

Kom deg til sykehuset og få rede på det og så håper jeg du har noen til å støtte deg på veien.

Lykke til.

Anonymkode: e475a...a70

Skrevet

Adenmyose og endometriose?

Skrevet

Bra du har fått hastetime ❤️ 

Man bør belage seg på verste fall kreft når du får hastetime, MEN at det kan være endometriose i tillegg til blødningsforstyrrelser.

Generell blodig og slimete utflod er vanskelig å si - det kan være skjøre slimhinner (som jeg har i tillegg til endometriose). 

Anonymkode: a35f9...32f

Skrevet

Når har du time? Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går.

Det er jo så vanskelig med kropper, og da kvinnekropper spesielt. Det kan være kreft, og det kan være mindre alvorlige ting.

Moren min hadde livmorhalskreft, og hun hadde ingen symptomer før det spredde seg. Da fossblødde hun.

Anonymkode: e5c2f...fb5

• 3 uker senere...
Skrevet

Håper alt går bra med deg ❤️

• 1 år senere...
Skrevet

Fant du ut av dette? Håper alt går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...