AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 vi har ikke gjesterom, men en kjellerstue som er ment til det formålet ved behov. Planen var å ha sovesofaer der, men vi kjøpte heller to Søderhamnsofaer på ikea, og tenkte at vi finner alltid en løsning når det kommer en gjest. Til nå har vi bare hatt barn som gjester, og de har ligget på luftmadrass. Men nå får vi unge voksne på besøk en langhelg, og jeg vil gjerne by dem noe bedre enn en luftmadrass eller sammenleggbar ekstraseng fra ikea. Så jeg tenkte å ta putene ut av sofaene og kjøpe inn overmadrasser til seng og legge i sofaene. Hva tror dere om det? blir det behagelig? Sofaene er 100x190 , så jeg tenker at en overmadrass på 90x200 kan brukes. Anonymkode: dbbe1...2b6
AprilLudgate Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Jeg tenker at dersom kjelleren er tenkt til å kunne ha gjester så bør man tilby noe mer komfortabelt. Ikea har stablebare enkeltsenger som kan settes separat, oppå hverandre (som en dagsofa) eller i alskens andre former. Flere i min familie har kjøpt sovesofaer, og de er jo supervonde å sove på 😅 Også med overmadrass. I en kjeller trenger man jo ikke en fin sofa primært - men noe behagelig generelt å sitte på om det ellers skal fungere som en TVstue eller noe sånt. Hadde gått for stablebar enkeltseng med gode madrasser, de kan brukes som dobbeltseng den dagen ungene får unger/enkeltseng til gjester/L sofa eller høy enkeltsofa med puter bak i rygg.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Fløff skrev (3 timer siden): Jeg tenker at dersom kjelleren er tenkt til å kunne ha gjester så bør man tilby noe mer komfortabelt. Ikea har stablebare enkeltsenger som kan settes separat, oppå hverandre (som en dagsofa) eller i alskens andre former. Flere i min familie har kjøpt sovesofaer, og de er jo supervonde å sove på 😅 Også med overmadrass. I en kjeller trenger man jo ikke en fin sofa primært - men noe behagelig generelt å sitte på om det ellers skal fungere som en TVstue eller noe sånt. Hadde gått for stablebar enkeltseng med gode madrasser, de kan brukes som dobbeltseng den dagen ungene får unger/enkeltseng til gjester/L sofa eller høy enkeltsofa med puter bak i rygg. men jeg har jo søderhamnsofaer - jeg kan ikke bytte dem ut med senger! det er viktig for oss at sofaene i kjellerstuen er fine og behagelige, for vi vil at det skal være et hyggelig oppholdsrom for alle. Men enig i at sovesofaer vondt - det er derfor vi ikke gikk for det. Anonymkode: dbbe1...2b6 4
AprilLudgate Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): men jeg har jo søderhamnsofaer - jeg kan ikke bytte dem ut med senger! det er viktig for oss at sofaene i kjellerstuen er fine og behagelige, for vi vil at det skal være et hyggelig oppholdsrom for alle. Men enig i at sovesofaer vondt - det er derfor vi ikke gikk for det. Anonymkode: dbbe1...2b6 Åja, beklager 😅 Isåfall hadde jeg kjøpt vanlig madrass om det fungerer. Bare overmadrass er jo veldig lite støtte.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Jeg kan ikke se for meg at dette er noen god løsning. 190 cm innvendig lengde blir fort snaut når man får på plass hodeputer osv. Vi har noen 2 meter lange gjestesenger som har sengegavl i begge ender. Min mann på 190 synes i alle fall det er ubehagelig med den kanten i fotenden. Senga blir for kort og han sparker i den. Siden du i tillegg planlegger for en overmadrass som er for lang må jo den bøyes opp langs en av kantene, og da blir sluttresultatet en veldig kort seng. Hvis gjestene dine er under 160 kan det jo fungere. Ellers ikke. Vet du om en virksomhet i nærheten som skjærer til skumgummimadrasser etter mål - gå heller for det. Da vil sofaen/senga i alle fall kunne brukes av personer opp til sånn ca 180. Anonymkode: cf89b...0f9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har Søderhamn sofa. De har veldig gode faste puter med jevn overflate (ingen høydeforskjell) så jeg synes den er god å ligge på. Når du tar ut ryggputene blir den også bred nok. Jeg ville kjøpt en god overmadrass, ikke den aller tynneste. Tror det blir en god løsning jeg! Anonymkode: 5e0d0...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Vi har söderhamn med en tynn madrass oppå. En "taver det vi haver"-løsning i forbindelse med urolige barn som har tatt over dobbelsengen. Syns den er god å ligge i med den madrassen på toppen, men det ville blitt for tynt med kun overmadrass oppå. Anonymkode: dc8d7...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har söderhamn med en tynn madrass oppå. En "taver det vi haver"-løsning i forbindelse med urolige barn som har tatt over dobbelsengen. Syns den er god å ligge i med den madrassen på toppen, men det ville blitt for tynt med kun overmadrass oppå. Anonymkode: dc8d7...ae9 har du madrassen oppå putene da, eller tar du dem ut? Anonymkode: dbbe1...2b6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): har du madrassen oppå putene da, eller tar du dem ut? Anonymkode: dbbe1...2b6 Oppå, men det er bare pga latskap på trøtte netter 😄 ville tatt av putene til gjester. Hehe. Anonymkode: dc8d7...ae9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Nei. Den sofaen har ei steinhard ramme mellom modulene som det er ekstremt vondt å ligge på. Grusom sofa. Hvis du har 2-setermodulen så går det bedre, men likevel ikke godt å ligge en hel natt på. Anonymkode: 4c05c...718
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Den sofaen har ei steinhard ramme mellom modulene som det er ekstremt vondt å ligge på. Grusom sofa. Hvis du har 2-setermodulen så går det bedre, men likevel ikke godt å ligge en hel natt på. Anonymkode: 4c05c...718 det er toseteren, ja Anonymkode: dbbe1...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå