AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hallo, jeg trenger tips til hvordan jeg kan være ute med barnet mitt nå som det ikke er SÅ kaldt ute. Han er 11 måneder, men kan ikke gå enda. Han er ikke veldig glad i å sitte i vogna når han er våken. Trilleturer i forbindelse med dupp kan gå, men han sover best i senga hjemme 😅 Altså.. Det er ikke snø, det er glatt og lite aktiviteter for et mindre mobilt barn. Og jeg føler på at vi ikke er ute, særlig når mamma ringer og spør om vi har vært ute i finværet. Men jeg aner jo ikke hva vi kan gjøre? Sandkassa er frossen, huska er for større barn, har sklie da, vi kan jo skli sammen.. Anonymkode: c98b0...f93 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Har en baby på samme alder. Vi drar ut i skogen, på lekeplasser, besøksgård osv. Mye å se ute for de små. Må ikke være et stort mål eller en lang tur heller, små ting som en busk og en stubbe kan være spennende nok å utforske. Når vi er på lekeplasser leker jeg med henne. Hun får sitte på fanget når vi husker, blir løftet opp og holdt i klatrestativet osv. Har henne mye på armen også. Merker på vår baby at det er godt å få vært ute. Hun blir sliten på en annen måte og veldig fornøyd med å ha opplevd noe nytt. Sover bedre og lengre i etterkant av en god tur ut. Anonymkode: ae36b...471 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 En på 11 mnd kan jo huske i babyhuske De pleier å like det! Liker hen ikke å sitte oppreist og se på ting når dere triller i vogna? Feks trille forbi en byggeplass eller en bondegård. Se på busser, lastebiler, hunder, fugler osv. I helger kan det være gøy å besøke uteområdene til barnehager Der er leker tilpasset små barn. Ellers kan det være gøy å mate svaner og ender i parken. Eller bare trille til butikken og handle, i stedet for å kjøre. Alltid lurt å ha noe snacks og drikke med på tur, som frukt, kjeks, rosiner eller lignende.. Da holder barnet plutselig ut de siste 10 minuttene i vogna Anonymkode: f4549...740 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Enig, ta med lunsjen ut en tur i solen og ellers som nevnt over.. Anonymkode: 88831...eae
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Gå tur med barnet i meis/bæresele på ryggen? Det har vært en stor favoritt hos oss 🙂 Og babyhuske. Anonymkode: d07a0...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Tusen takk for mange gode tips ❤️❤️ det er jo perfekt nå som der er levelig å gå ute 😊😊 Anonymkode: c98b0...f93
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Det er lett å tenke at turen ut skal være innholdsrik, etter voksen standard. Som noen over nevner, å utforske en stubbe kan være spennende! Finner du en litt rotten og gammel en kan barnet pirke i den med en pinne også. Da kan det hende dere blir sittende der ei stund😄 Vi pleide å ha lunsj ute når vært tillot det, for variasjonens del. Anonymkode: 648d4...010 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Men hva har dere på ungene ute nå? Jeg har en som fyller året om en uke, og vi er aldri ute og leker. Vi bor på Vestlandet, og været her er dritt... Vi har utedress til ham, men altså, kravle rundt på våt, slapsete, gjørmete bakke..? Hva har han på hendene, føttene? Han kan ikke gå. Og når det regner og blåser er det ikke så kjekt å disse heller, tenker jeg? Jeg skulle veldig gjerne vært mer ute, men jeg synes det er vanskelig å kombinere med drittvær 😕 Vår hater også å sitte våken i vogn. Han holder ut i kanskje ti-femten minutter. Bæremeis og bæresele er utelukket, det gidder han ikke. Dvs, det blir bare lugging og kaving og ikke noe kjekt. Anonymkode: f7e88...24f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva har dere på ungene ute nå? Jeg har en som fyller året om en uke, og vi er aldri ute og leker. Vi bor på Vestlandet, og været her er dritt... Vi har utedress til ham, men altså, kravle rundt på våt, slapsete, gjørmete bakke..? Hva har han på hendene, føttene? Han kan ikke gå. Og når det regner og blåser er det ikke så kjekt å disse heller, tenker jeg? Jeg skulle veldig gjerne vært mer ute, men jeg synes det er vanskelig å kombinere med drittvær 😕 Vår hater også å sitte våken i vogn. Han holder ut i kanskje ti-femten minutter. Bæremeis og bæresele er utelukket, det gidder han ikke. Dvs, det blir bare lugging og kaving og ikke noe kjekt. Anonymkode: f7e88...24f Regnbukse utenpå vinterdressen. Fora regnvotter med tykke votte-vanter inni. Anonymkode: 648d4...010
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regnbukse utenpå vinterdressen. Fora regnvotter med tykke votte-vanter inni. Anonymkode: 648d4...010 Og fora støvler på føttene slik at han ikke blir våt. Anonymkode: 648d4...010
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og fora støvler på føttene slik at han ikke blir våt. Anonymkode: 648d4...010 Eller fotposer. Våre brukte fotposer før de kunne gå. Fotposene er vanntette. Ta på votter på hendene. Gå ut i skogen. Ta med liggeunderlag. For barnet kan det være kjempespennende med en pinne, kongler, litt fryst jord m.m. Anonymkode: b3ef7...40b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Men hvordan hindrer man at ungen putter farlige ting i munnen? Vår putter absolutt alt i munnen, og jeg er redd kvelning. Ute er det grus, småstein, kongler, alt mulig, og alt SKAL i munnen. Er vanskelig nok å passe på inne, liksom :s Anonymkode: f7e88...24f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan hindrer man at ungen putter farlige ting i munnen? Vår putter absolutt alt i munnen, og jeg er redd kvelning. Ute er det grus, småstein, kongler, alt mulig, og alt SKAL i munnen. Er vanskelig nok å passe på inne, liksom :s Anonymkode: f7e88...24f Hadde smokken i munnen på barnet, for å hindre det mens han krabbet på bakken. Anonymkode: 4fd51...447
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde smokken i munnen på barnet, for å hindre det mens han krabbet på bakken. Anonymkode: 4fd51...447 Ah, vår er ikke så interessert i smokken. Pælmer den veggimellom om det kommer noe mer interessant i syne (som tørketrommello, det er favoritten nå...) Anonymkode: f7e88...24f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva har dere på ungene ute nå? Jeg har en som fyller året om en uke, og vi er aldri ute og leker. Vi bor på Vestlandet, og været her er dritt... Vi har utedress til ham, men altså, kravle rundt på våt, slapsete, gjørmete bakke..? Hva har han på hendene, føttene? Han kan ikke gå. Og når det regner og blåser er det ikke så kjekt å disse heller, tenker jeg? Jeg skulle veldig gjerne vært mer ute, men jeg synes det er vanskelig å kombinere med drittvær 😕 Vår hater også å sitte våken i vogn. Han holder ut i kanskje ti-femten minutter. Bæremeis og bæresele er utelukket, det gidder han ikke. Dvs, det blir bare lugging og kaving og ikke noe kjekt. Anonymkode: f7e88...24f Har på regntøy.. og ja - å kravle rundt på våt, gjørmete bakke er superspennende! På hendene har han reima votter og på beina hadde jeg på støvler i det værste regnværet selv om han ikke kunne gå. Alt skal utforskes for de små, også drittvær. Min elsker regn, søledammer og at alt er vått. Ja, han blir våt dann og vann - men det gjør jo ikke noe Anonymkode: 1f6be...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå