AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 8 uker på vei, konstant kvalm og spyr flere ganger daglig. Har en 1,5 åring i hus, så funker dårlig kun leke ligge på sofaen 😅 Anonymkode: b4696...7e1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 For meg funket det å ikke spise sukker og lyse produkter med mye hvete, spise ofte og sove nok. Hadde alltid mat med meg. De gangene jeg ble kvalm var jeg trøtt eller spiste bakverk/søtt. Spiser heller ikke kjøtt og minimalt med melkeprodukt. Synes reddiker hjalp å knaske på. Hadde alltid en boks med oppskåret frunt/grønnsaker på nattbordet så jeg kunne spise nårjeg våknet om natten også. Anonymkode: 12072...cc5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Du finner ørten råd om du googler. Dessverre er det ikke så mange av dem som faktisk virker. Kvalmestillende er legene ofte veldig restriktive med å skrive ut. De fleste vil bare gi råd om å kjøpe reisesyketabletter man får reseptfritt - og da får man ikke kjøre bil, for de har blant annet som bivirkning at man blir veldig trøtt.. (som om man trenger ENDA mer trøtthet, liksom..). Det som hjalp mest for meg, var farris/sodastream-vann. Noen synes ingefær-te hjelper (for meg var eneste effekten at jeg nå blir kvalm av å tenke på ingefær..) Anonymkode: 8ba14...086
tørkestativ Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du finner ørten råd om du googler. Dessverre er det ikke så mange av dem som faktisk virker. Kvalmestillende er legene ofte veldig restriktive med å skrive ut. De fleste vil bare gi råd om å kjøpe reisesyketabletter man får reseptfritt - og da får man ikke kjøre bil, for de har blant annet som bivirkning at man blir veldig trøtt.. (som om man trenger ENDA mer trøtthet, liksom..). Det som hjalp mest for meg, var farris/sodastream-vann. Noen synes ingefær-te hjelper (for meg var eneste effekten at jeg nå blir kvalm av å tenke på ingefær..) Anonymkode: 8ba14...086 Dette kommer vel helt an på legen. Jeg har ikke den opplevelsen 😊vært hos 2 forskjellige (fastlegen min og en vikar) og begge var relativt kjappe med å skrive ut afipran. Det fikk jeg allerede etter 3 dager med kvalme i uke 6. Det eneste de var restriktive med var zofran og det fikk jeg ikke før i 2. trimester
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har hyperemesis og har vært kvalm døgnet rundt. Fikk kvalmestillende med en gang jeg ba legen om det, måtte prøve et par typer før jeg fant den som funket best for meg. I tillegg må jeg spise litt hver andre time. Hvis legen din skulle være vanskelig ville jeg henvist til denne artikkelen som handler om at leger ikke tar graviditetskvalme seriøst. https://relis.no/content/5050/Behandling-av-alvorlig-svangerskapskvalme Anonymkode: be21b...fab
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Du må nesten bare prøve deg frem. Spis det som frister. Jeg klarte stort sett ikke å spise noen ting, men kastet opp som en gal likevel. Levde på små slurker farris og et salt kjeks av og til. Anonymkode: ed8aa...be7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Prøv å spis lite og ofte så ikke blodsukkeret faller 😊 litt kjeks, en muslibar eller litt frukt her og der 🙂 postafen hjelper også Anonymkode: 6ab0f...517
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 B6 (pyridoksin) kjøpt på apotek. Etter jeg startet på det ble kvalmen betydelig redusert. Ble anbefalt av lege. Fikk også kvalmestillende til de verste dagene Anonymkode: be2e9...28e 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: 8 uker på vei, konstant kvalm og spyr flere ganger daglig. Har en 1,5 åring i hus, så funker dårlig kun leke ligge på sofaen 😅 Anonymkode: b4696...7e1 Ta kvalmestillende etter avtale medlege. Det er viktig å ta kvalmestillende fast. Jeg brukte det som er førstevalget ved behandling av svangerskapskvalme og bare én glemt pille var nok til at kvalmen kom kraftig tilbake. Anonymkode: 70480...6ae
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 Takk, ringte legen. Og fikk noe som skulle hjelpe for kvalmen. Anonymkode: b4696...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå