AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Har 2 barn, en på 2 år og en på 9 måneder. Fant nettopp ut at jeg er gravid igjen, ca 7-8 uker tror jeg. Ikke planlagt da jeg både ammer og har hormonspiral. Nå er jeg så usikker på hva vi skal gjøre. Ingen av oss ønsker egentlig flere barn, både mtp tid, alder (vi er 35), plass, utstyr, økonomi osv. Føler det er så mange praktiske ting som blir mer utfordrende med 3 barn og vi hadde sett frem til å bli ferdig med spedbarnstiden nå. En ny runde frister ikke og tror parforholdet vil lide med en liten til. Samtidig ønsker jeg jo ikke å ta abort. Føles feil å fjerne et barn og er veldig redd jeg kommer til å angre etterpå. Mannen har alltid kun ønsket 2 barn, men vil ikke tvinge meg til en abort om jeg vil beholde. Så vil gjerne høre om andre har hatt samme problemstilling og evt deres erfaringer eller råd. Setter stor pris på svar😊 Anonymkode: e6431...f8c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Selvfølgelig beholder du! Det blir en herlig liten flokk ❤❤❤ Anonymkode: bc291...c57 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Gratulerer ❤️ kanskje du fortsatt har mye babyutstyr igjen? Det blir en flott søskenflokk 💕 Anonymkode: 1481e...526 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig beholder du! Det blir en herlig liten flokk ❤❤❤ Anonymkode: bc291...c57 Næmmen usj altså.. her sitter ts og lufter bekymringene sine også pusher du på meningene dine som en selvfølge. Så ekkelt og manipulativt. ts, ikke be om råd her, dette må dere bestemme selv. Det er ingenting galt i å ta abort, og kun du vet om dere heller vil ta sjangsen å beholde. Ang. Anger så har jeg lenket tidligere til en undersøkelse i USA der nesten alle kvinnene sier de var fornøyde med valget om abort etter 5år, tror det var 95% men husker ikke (google det om det er av interesse). Uansett valget dere velger så blir det, det riktige valget for dere! Anonymkode: 41d7b...bb1 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Alderen deres er det ingenting i veien med, det er helt normalt å blir foreldre mens man er 35 år. Det ser ut som du først og fremst har en del praktiske betydninger, det løser seg alltid. Babyutstyr og andre ting kan kjøpes pent brukt på finn og tise. Anonymkode: 209bd...737 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Skjønner den føles vanskelig! Nå som «uhellet» først er ute og du ikke ønsker ta abort ville jeg selv kanskje valgt å beholde. De kommer jo tett, og dere vil snart være ferdig da uansett. Kanskje det var meningen at det skulle bli tre? Når barnet først er der vil det nok føles komplett selvom det ikke var planlagt! Anonymkode: 02553...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Jeg er uventet gravid med nr fire og har sitter i din situasjon og ambivalens. Abort var første tanke mht utstyr, økonomi, ansvar, oppfølging. Mens et kostet meg så mye å ta den aborten, orket ikke svelge pillen på sykehuset, fikk ny time, vegrer meg like mye da. Da blir det barn her. Aldeles ikke planlagt og ikke en kilde til rikdom. Men det går nok fint. Anonymkode: cd0ed...60d 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Nå blir jeg litt kjerringa mot strømmen her. Har selv 2 tette barn og hadde ikke orket 3 tette for å si det sånn. Det kommer en del utfordringer med på kjøpet. Hadde nok ikke syns det var så greit å ta abort, men tror jeg hadde hatt det greiest med det til slutt likevel. Har 3 barn i dag, menhar 6 år mellom nr 2 og 3 og syns det var utfordernde nok. Dere må rett og slett kjenne på hva dere har lyst til og hvordan dere vil fremtiden skal se ut. Ikke la kg bestemme dette. Anonymkode: 943c1...f26
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har 2 barn, en på 2 år og en på 9 måneder. Fant nettopp ut at jeg er gravid igjen, ca 7-8 uker tror jeg. Ikke planlagt da jeg både ammer og har hormonspiral. Nå er jeg så usikker på hva vi skal gjøre. Ingen av oss ønsker egentlig flere barn, både mtp tid, alder (vi er 35), plass, utstyr, økonomi osv. Føler det er så mange praktiske ting som blir mer utfordrende med 3 barn og vi hadde sett frem til å bli ferdig med spedbarnstiden nå. En ny runde frister ikke og tror parforholdet vil lide med en liten til. Samtidig ønsker jeg jo ikke å ta abort. Føles feil å fjerne et barn og er veldig redd jeg kommer til å angre etterpå. Mannen har alltid kun ønsket 2 barn, men vil ikke tvinge meg til en abort om jeg vil beholde. Så vil gjerne høre om andre har hatt samme problemstilling og evt deres erfaringer eller råd. Setter stor pris på svar😊 Anonymkode: e6431...f8c Gratulerer ❤️ Jeg ville beholdt dette kommer til å bli så kjekt for barna og det kommer også til og avlaste dere på sikt, selv om du vil ha det litt travelt første to år så får du alle fri fra bleiene på likt og så vil de leke med hverandre og underholde hverandre. Mine to yngste er det 14mnd mellom i alder og det er veldig koselig ❤️ Har også tre sånne tette ❤️ Anonymkode: 722b1...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer ❤️ Jeg ville beholdt dette kommer til å bli så kjekt for barna og det kommer også til og avlaste dere på sikt, selv om du vil ha det litt travelt første to år så får du alle fri fra bleiene på likt og så vil de leke med hverandre og underholde hverandre. Mine to yngste er det 14mnd mellom i alder og det er veldig koselig ❤️ Har også tre sånne tette ❤️ Anonymkode: 722b1...8e8 Legger til at jeg fødte tredje ved 36 så var i samme alder som deg, eldste var 2år når tredje kom i magen. Anonymkode: 722b1...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Hvis du ikke ønsker barnet, så ta det bort. Det er mye arbeid med 3 barn og du vet aldri ifht sykdom og slikt. Anonymkode: 3555b...eb7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Hvis magefølelsen din sier at du ikke vil ta abort, så vil jeg råde deg til å ikke gjøre det. Dere er allerede inne i småbarnsboblen, og vil uansett ha noen travle år fremover. Dette klarer dere helt sikkert fint❤️ Anonymkode: 0f215...55f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nå blir jeg litt kjerringa mot strømmen her. Har selv 2 tette barn og hadde ikke orket 3 tette for å si det sånn. Det kommer en del utfordringer med på kjøpet. Hadde nok ikke syns det var så greit å ta abort, men tror jeg hadde hatt det greiest med det til slutt likevel. Har 3 barn i dag, menhar 6 år mellom nr 2 og 3 og syns det var utfordernde nok. Dere må rett og slett kjenne på hva dere har lyst til og hvordan dere vil fremtiden skal se ut. Ikke la kg bestemme dette. Anonymkode: 943c1...f26 Enig. Det er MYE mer jobb med tre enn med to, og særlig når de kommer så tett. Jeg har tre barn selv - det var ønsket og planlagt, men vi fikk først to ganske tette (to år i mellom), og det var så slitsomt at det tok seks år før vi fikk nummer tre. Spesielt hvis parforholdet kan risikere å gå dukken pga påkjenning med småbarn, bør du tenke deg nøye om. Til syvende og sist er det ingen her som kan si at du bør gjøre hverken det ene eller det andre, det er kun du som kan finne ut hva som er riktig for deg. Anonymkode: b1f2d...a35 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Jeg ville beholdt ❤️ hvis dere allerede har en baby på 9 mnd. blir de tette og dere er jo sånn sett ikke «ferdige» med babytiden uansett. Tenk så stor glede barna får av hverandre! Jeg har kun ett søsken og har alltid ønsket meg flere, kanskje enda mer nå i voksen alder 😅 ja, det blir kanskje noen tøffe småbarnsår men min filosofi er at man aldri angrer på et barn (er lov å være uenig ). Men gjør det som føles best for dere og familien ❤️ Anonymkode: ad2d1...ba7 1
Brunello Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Det er MYE mer jobb med tre enn med to, og særlig når de kommer så tett. Jeg har tre barn selv - det var ønsket og planlagt, men vi fikk først to ganske tette (to år i mellom), og det var så slitsomt at det tok seks år før vi fikk nummer tre. Spesielt hvis parforholdet kan risikere å gå dukken pga påkjenning med småbarn, bør du tenke deg nøye om. Til syvende og sist er det ingen her som kan si at du bør gjøre hverken det ene eller det andre, det er kun du som kan finne ut hva som er riktig for deg. Anonymkode: b1f2d...a35 Mye bedre å kjøre på når en først har startet. Med kort mellomrom blir bare småbarnsperioden lenger. Når en venter mange år kommer den på nytt. Vi har tre tette. Går veldig bra, men ville nok stanset på to om vi ikke visste at besteforeldrene stilte opp som barnevakt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Ville beholdt! Veldig mange som mener det mangler en når det ikke er tre. Grattis❤️ Anonymkode: f0284...322 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Takk for svar alle sammen🙏 Jeg tenker at det om noen år fem i tid kan være fint med 3 barn i flokken og slikt som nevnes. Er bare at akkurat nå føles veien dit så lang. Tenker på alt mulig som egentlig ikke er viktig, som feks at vi må bytte bil for 3 barneseter, hva gjør vi med vogner, kostnad for enda et barn, uendelige våkenetter, osv osv.. Tankene på alt går løpsk... Heller nok likevel mot å beholde da jeg liksom ikke er 100% sikker på abort som jeg tenker man bør være.. Anonymkode: e6431...f8c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 Vi gikk gjennom svangerskapet med nr 3. Det var tøft og vil på ingen måte rosenmale det, men nå når yngste er 3 vil jeg absolutt si at det var verdt det. Anonymkode: d9241...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå