Gå til innhold

Sær opplevelse i skobutikk i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk inn i en skobutikk på et senter nær der jeg har flyttet til, tenkte jeg skulle bli litt kjent og se om jeg fant noen sko til guttungen. 

Jeg går og ser litt først, og så kommer det en eldre ansatt som lurer på om jeg trenger hjelp. Ja ser etter noen litt gode varme sko som kan brukes til vår og høst sa jeg. Typ joggesko. gjerne litt mykt for og vanntett. Har dem det på tilbud? 

Jeg står da rett ved en hylle med masse slike sko, og da sier hun at nei det har hun ikke. Så viser hun meg noen dyre vårsko, men jeg var egentlig heller keen på å kjøpe noe på tilbud siden butikken bugnet av 50% skilt. "Sånne har hun derimot, uten for med de er nye inn."

Så snur jeg meg og ser akkurat den type sko jeg etterspurte og sier å, sånne var det jeg mente. Da ble dama ganske så stille og mutt. Tenk at de hadde slike allikevel.

"Å nei, de er for mindre barn de som står der, ikke i Str 35. "

Så sier jeg at jeg vil se litt, og så går hun, og plutselig finner jeg rett størrelse og den type sko som jeg ville ha på samme hylle jeg så på. På tilbud. 

Jeg bare tar de med meg, og kjøper de. Så nå lurer jeg bare på hva som feiler servicen altså? Nekte for at de har skoene som kunden vil ha, det er jo så flaut når kunden finner de skoene de vil ha.  Stoler ikke på ansatte i butikker i oslo området lengre, jeg. 🙄 Er det vanlig? Vil ikke butikkene hjelpe kunden?

Anonymkode: 50c1e...a96

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du møtte én ansatt i én butikk, og trekker den konklusjonen at du ikke kan stole på butikkansatte i osloområdet og at det virker som de har sluttet å hjelpe kunder?

Anonymkode: 656da...7e3

• Liker 20
Skrevet

Det kan jo hende hun ikke forsto hva du mente. Eventuelt så er hun en av de som jobber med provisjonsbonus osv og derfor ønsket at du kjøpte sko på fullpris. 

Og blir litt generaliserende å si at alle butikker i oslo-området er dårlige pga 1 dårlig opplevelse. 

Anonymkode: d5198...fb6

• Liker 7
Skrevet

Vel jeg opplever dette mye i oslo. Mye sånn "lureri" skal selge mest mulig / tjene mest mulig. Føler jeg må passe på så jeg ikke blir lurt, nesten. Er fra bygda, og er vant med at folk peker meg i retning det jeg spør etter og gode deals. 

• Nyttig 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel jeg opplever dette mye i oslo. Mye sånn "lureri" skal selge mest mulig / tjene mest mulig. Føler jeg må passe på så jeg ikke blir lurt, nesten. Er fra bygda, og er vant med at folk peker meg i retning det jeg spør etter og gode deals. 

Levd i Oslo i over 40 år og aldri opplevd noe sånt

Anonymkode: e1d9a...005

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Slutt å skjære  alle over en kam, dette var en hendelse men en butikkansatt, det betyr ikke at alle er slik. 

Skrevet

Tipper hun ikke skjønte akkurat hvilke sko du mente. Du mente vintersko og kalte det vårsko med fôr. Vårsko er ikke på salg nå i januar, så de «riktige» skoene du fant var nok vintersko. 

Anonymkode: 17238...6c7

• Liker 5
Skrevet

Du har et bilde av hva du er ute etter oppi hodet ditt, å forklare dette bildet slik at andre forstår det kan være rimelig vanskelig.

Og du spør etter vårsko (som ikke er på salg uansett i januar), foret (ergo så er det vintersko), og så blandet du joggesko inn i det hele. Det er ikke så  lett for en ansatt å forstå hva det egentlig er du er ute etter, og hun foreslo noe ut fra det bildet hun fikk i hodet av det du forklarte.

Det er ingen som forsøker å lure deg, men det er jo ingen hemmelighet at butikkansatte forsøker å selge varer til fullpris.

• Liker 3
Skrevet

Provisjon

Anonymkode: 87c9a...50e

• Liker 2
Skrevet

Har bodd i Oslo i over 20 år og aldri opplevd noe slikt.

Anonymkode: f5269...d76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tipper hun ikke skjønte akkurat hvilke sko du mente. Du mente vintersko og kalte det vårsko med fôr. Vårsko er ikke på salg nå i januar, så de «riktige» skoene du fant var nok vintersko. 

Anonymkode: 17238...6c7

vi er i februar

Anonymkode: a8467...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...