Gå til innhold

Sår hals, litt slapp, negativ hurtigtest - jobb i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte sjefen og informerte om det, han ba meg ta en hurtigtest i morgen tidlig og er den negativ skal jeg møte på jobb. Er det riktig nå? Ble litt usikker..

Anonymkode: ee0e5...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Negativ test = jobb. Dessuten dumt å bruke opp sykedagene på småtteri for hva når du virkelig trenger dem? 

Anonymkode: c379f...546

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Negativ test = jobb. Dessuten dumt å bruke opp sykedagene på småtteri for hva når du virkelig trenger dem? 

Anonymkode: c379f...546

Det er sant. Jeg trodde bare man skulle holde seg hjemme med symptomer, ser flere tilfeller hvor testen slår ut en stund etter symptomene startet.  Jobber også med mennesker. Men om testen er negativ blir det jobb i morgen.

Anonymkode: ee0e5...47a

Skrevet

Kommuneoverlegen her skrev at man bør teste 2-3 dager etter symptomdebut, fordi testen kan slå ut senere hos fullvaksinerte. Man kan dra ut så lenge test er negativ. 

Anonymkode: faaa1...308

Skrevet

Er du syk skal du uansett være hjemme. 

Anonymkode: a93d4...4bf

• Liker 2
Skrevet

D kan gå på jobb med lette symptomer dersom testen er negativ. Føler du deg syk, skal du derimot likevel være hjemme. Er du slakk blir du altså hjemme. Det samme som såkalt ‘nedsatt almenntilstand’. Kanskje du ikke var klar nok med sjefen om akkurat den biten? Er du slapp/uvel i morgen ringer du deg syk, uavhengig av testsvar. Da følger du myndighetenes retnngslinjer.

Anonymkode: 2ddbc...208

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på jobb med liknende symptomer. Negativ hurtigtest, så følte ikke jeg kunne være hjemme fordi jeg følte meg rar i kroppen, var jo ikke så dårlig. 

Jeg smittet nærmere 40 stk. 

Vanskelig å vite i disse dager hva som er riktig og ikke. Nå er det jo lagt opp til at flere skal smittes. 

Anonymkode: f886d...25a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk på jobb med liknende symptomer. Negativ hurtigtest, så følte ikke jeg kunne være hjemme fordi jeg følte meg rar i kroppen, var jo ikke så dårlig. 

Jeg smittet nærmere 40 stk. 

Vanskelig å vite i disse dager hva som er riktig og ikke. Nå er det jo lagt opp til at flere skal smittes. 

Hva i alle dager gjorde dere? At du klarte å smitte 40 stk, det et ganske utrolig. 

Anonymkode: b708c...f4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du syk skal du uansett være hjemme. 

Anonymkode: a93d4...4bf

Nei. Det er når man har fått påvist covid at man skal være hjemme. De fleste kan helt fint gå og fungere på jobb uten å være 100%. 

Hvis alle som kanskje muligens best å ta en sykedag bare i tilfelle, men hoppsann det var ikke covid likevel skal være hjemme av den grunn så stopper Norge opp. Dette er jo en gavepakke til hypokondere og de som utnytter situasjonen for egen vinning.

Anonymkode: fa609...2a5

Skrevet

Disse reglene er helt på trynet. Som kritisk helsepersonell så kan jeg dra på jobb med negativ test og symptomer. Jobber med svært syke mennesker og synes egentlig bare covid kan drite og dra snart. Er man syk og har negativ test kan man fint jobbe med snørr, hoste og hodepine. 

Anonymkode: f11ac...613

Skrevet

Husk å teste hals!

Anonymkode: c2a09...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva i alle dager gjorde dere? At du klarte å smitte 40 stk, det et ganske utrolig. 

Skal jo ikke mer til enn å smitte 3-4 stk du jobber nært med..så er det bare å gange opp. Hver og en av disse skal hjem og leve tett med familiene sine, noen tar bussen, og noen går i butikken etter jobb. Antagelig smittet hun mer enn 40 stk den dagen om man setter det på spissen og innser omfanget av å svære smittebærer.

Anonymkode: 2ddbc...208

Skrevet

bare til å gå på jobb, ingen bryr seg lengre. Ingen kan klandre deg heller siden du tester negativt

Anonymkode: 460f0...9e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Neida. Jobber i grunnskolen. Så jeg er tett på folk. På grunn av corona er sykefraværet høyt, så vi som er på jobb blir omdisponert og plassert rundt i alle klasser som mangler lærer. 

Så om en lærer først får corona, så er det i gang. Ikke kan vi holde avstand, bruke munnbind eller beskytte oss eller andre på andre måter. 

Skrevet

Meget mulig at noen av de jeg tok bussen med ble smittet og. Jeg var i fritidskarantene. Så jeg kunne ta bussen frem og tilbake til jobb og måtte på jobb. Vel vitende om at jeg hadde vært eksponert for smitte. Visste også at jeg hadde vært tett på den som var smittet. 

Jeg ringte jobb ang mine diffuse symptomer, men så lenge testen var negativ var det bare å stille. 

Og lage vikaropplegg mens jeg var syk, selvfølgelig 

• Opprett ny...