Gå til innhold

Hva skjer hvis man blir syk med korona på nattevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem og er alene på avd på nattevakt. Nå har det kommet smitte i hus og jeg er redd for at jeg skal bli dårlig på jobb. Hva gjør man da, hvis man ikke har mulighet for å gå hjem fra jobb? 

Anonymkode: 103a5...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tester deg før vakt . 

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke spørre sjefen din før du drar på jobb?  Evt kan du prøve å få tak i en av ekstravaktene eller en som kan avløse deg midt på natten. Ellers må du jo bare holde ut til dagvaktene kommer. 

Anonymkode: 80501...bd7

Skrevet

Det er vel som med annen akutt sykdom, du holder ut eller får tak i noen. Anbefaler test før vakt om du hangler. 

Anonymkode: d8e6e...d54

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, FruR said:

Du tester deg før vakt . 

Man kan bli syk i løpet av natten selv om man tester neg før jobb. 

Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Du tester deg før vakt . 

Signerer denne. Test deg daglig så lenge du har smitte i husstanden. Du kan hvert fall ikke holde deg hjemme i tilfelle du blir syk. Hvis alle skal tenke sånn så må man bare legge ned hele Norge AS. På min arbeidsplass så har det vært borte 1-3 ansatte med corona hver uke de siste 2 månedene.

Anonymkode: c6848...a6a

• Liker 2
Skrevet

Spør sjefen.

Ikke med tanke på akkurat denne situasjonen, men generelt. "Siden vi er alene på vakt, hva gjør vi dersom vi blir syke i løpet av vakten, og ikke kan utføre jobben?"

Det er greit å vite hvilke rutiner man skal følge ved sykdom i arbeidstiden.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan bli syk i løpet av natten selv om man tester neg før jobb. 

Men det er jo ikke noe alternativ? Skal hun droppe å komme på jobb mener du? Absolutt alle kollegaene hennes vil jo havne i tilsvarende situasjon i løpet av de neste par månedene uansett. Man kan ikke bare droppe jobben.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men det er jo ikke noe alternativ? Skal hun droppe å komme på jobb mener du? Absolutt alle kollegaene hennes vil jo havne i tilsvarende situasjon i løpet av de neste par månedene uansett. Man kan ikke bare droppe jobben.

Nei, mener det jeg har skrevet i svaret mitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...