AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Jeg jobber på sykehjem og er alene på avd på nattevakt. Nå har det kommet smitte i hus og jeg er redd for at jeg skal bli dårlig på jobb. Hva gjør man da, hvis man ikke har mulighet for å gå hjem fra jobb? Anonymkode: 103a5...7af
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Kan du ikke spørre sjefen din før du drar på jobb? Evt kan du prøve å få tak i en av ekstravaktene eller en som kan avløse deg midt på natten. Ellers må du jo bare holde ut til dagvaktene kommer. Anonymkode: 80501...bd7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Det er vel som med annen akutt sykdom, du holder ut eller får tak i noen. Anbefaler test før vakt om du hangler. Anonymkode: d8e6e...d54 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 3 minutter siden, FruR said: Du tester deg før vakt . Man kan bli syk i løpet av natten selv om man tester neg før jobb. Anonymkode: 80501...bd7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 FruR skrev (2 minutter siden): Du tester deg før vakt . Signerer denne. Test deg daglig så lenge du har smitte i husstanden. Du kan hvert fall ikke holde deg hjemme i tilfelle du blir syk. Hvis alle skal tenke sånn så må man bare legge ned hele Norge AS. På min arbeidsplass så har det vært borte 1-3 ansatte med corona hver uke de siste 2 månedene. Anonymkode: c6848...a6a 2
Taluno Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Spør sjefen. Ikke med tanke på akkurat denne situasjonen, men generelt. "Siden vi er alene på vakt, hva gjør vi dersom vi blir syke i løpet av vakten, og ikke kan utføre jobben?" Det er greit å vite hvilke rutiner man skal følge ved sykdom i arbeidstiden. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan bli syk i løpet av natten selv om man tester neg før jobb. Anonymkode: 80501...bd7 Men det er jo ikke noe alternativ? Skal hun droppe å komme på jobb mener du? Absolutt alle kollegaene hennes vil jo havne i tilsvarende situasjon i løpet av de neste par månedene uansett. Man kan ikke bare droppe jobben. Anonymkode: c6848...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Men det er jo ikke noe alternativ? Skal hun droppe å komme på jobb mener du? Absolutt alle kollegaene hennes vil jo havne i tilsvarende situasjon i løpet av de neste par månedene uansett. Man kan ikke bare droppe jobben. Anonymkode: c6848...a6a Nei, mener det jeg har skrevet i svaret mitt. Anonymkode: 80501...bd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå