Gå til innhold

Dere som har flyttet langt til et annet sted i norge, hvordan gjorde dere det med visning og kontraktskriving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er der nå at jeg vurderer å flytte til et annet sted på en annen kant av landet men trenger da et sted å bo. Jeg har aldri flyttet så langt før og er jo bekymret for hvordan det vil gå. Hvordan har dere løst det med kontraktskriving og visning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok fly ned for visning, kontrakt ble signert digitalt og tok fly ned igjen for overtagelse. Enkelt og greit.

Anonymkode: 5d886...dc6

Skrevet

Da vi gjorde dette kontaktet vi meglerne for boligene vi var interesserte i og sa at vi kunne være på stedet en langhelg (kom torsdag kveld, dro søndag kveld). Vi fikk privatvisning på 5 av 6 boliger vi ønsket å se, og ble tilbudt visning i to andre. Det var en av de siste vi endte med å kjøpe.

Kontraktene måtte den gang skrives fysisk, det ble løst ved at vi skrev under hos en megler i samme konsern der vi bodde. I dag ville nok signeringen skjedd elektronisk, så vi kunne vært i Australia for den del...

Overtagelse må man stille på, eller sende en man stoler på fullt ut. Om jeg ikke kunne stille selv og ikke kjente noen på stedet ville jeg nok leid inn en bygningskyndig eller en advokat.

Anonymkode: 39480...b20

Skrevet
On 2/8/2022 at 9:52 PM, AnonymBruker said:

Tok fly ned for visning, kontrakt ble signert digitalt og tok fly ned igjen for overtagelse. Enkelt og greit.

Anonymkode: 5d886...dc6

ok, kan du fortelle hva slagskontrakt som ble brukt? Har forbrukerrådet en sånn løsning på sine kontrakter?

Skrevet
origin skrev (7 timer siden):

ok, kan du fortelle hva slagskontrakt som ble brukt? Har forbrukerrådet en sånn løsning på sine kontrakter?

Megler ordner sånt. 
Om du skal leie fra privatperson er jo scanner, printer og kulepenn en mulighet om du ikke greier Google deg fram til noe. 

Anonymkode: 7cacc...c2d

• Liker 1
Skrevet

Skulle flytte ca 5 t å kjøre fra hjemstedet. Avtalte med en slektning som bodde noen timer lenger bort å komme på besøk. Dro på visning på veien dit. Prøvde å få flere visninger på samme dag, men fikk ikke. Likte leiligheten, så jeg sa på visninga at jeg var interessert. Hadde uansett blitt vanskelig å dra på flere visninger. De ringte senere på kvelden og sa at jeg fikk leiligheta. Jeg signerte elektronisk. Fikk nøkkel da jeg skulle flytte til byen og begynne å jobbe. Måtte komme noen dager før, men huseier var grei og sa det gikk bra, selv om han ikke var ferdig med å pusse opp badet. 

Da vi kjøpte, måtte vi møte fysisk for å gå gjennom huset med forrige eier. Da bodde vi i samme by, så det var jo enkelt og greit. Men vi måtte altså møte opp fysisk uansett. Vi måtte gå gjennom og signere dokumenter med forrige eier. Kontrakter fra bank og megler skrev vi under på elektronisk uten at vi måtte møte opp noe sted. 

Anonymkode: ff9bd...464

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...