Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 Driv å skriv oppgåve i talemål, og har lasta ned eit IPA-alfabet som eg skal bruke i transkribering av lydskrifta, nokon som veit korleis eg får lagt til alfabetet i word?????
MiniMjau Skrevet 24. oktober 2005 #2 Skrevet 24. oktober 2005 du må installere fonten på pcen, så dukker den automatisk opp i word. Trur den installeringen som trengs er å legge font-fila inn i c:/windows/fonts/
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #3 Skrevet 24. oktober 2005 I kontrollpanelet har du en mappe som heter fonts, her legger du til alle nye fonter for alle programmer.
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 Tusen takk for svar!! Prøvde dette, men fekk besjed om at "kan ikke innstallere skriften"......
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #5 Skrevet 24. oktober 2005 Får besjed om at "filen gif er enten ugyldig eller ødelagt".. Har prøvd å legge inn både sjølve bokstavane og mappa....
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #6 Skrevet 24. oktober 2005 Du har ikke endret navnet på fila/mappa med fonten? og er du sikker på at du har riktig fil i utgangspunktet? Dessverre er jeg skikkelig elendig til å installere fonter, men tipsene til de andre her bør hjelpe deg. Jobber du på din egen maskin, eller på en maskin hvor du ikke har administratormyndighet...? Prøv også å lukke og åpne word, evt restarte maskina.
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #7 Skrevet 24. oktober 2005 Eg arbeider på mi eiga maskin ja... Har ikkje endra namnet på mappa.. Isj altså... Er berre sååå ikkje data-geni.... Har sendt mail til faglærar, men har ikkje fått noko svar.... Håpar nokon kloke sjeler her inne har peiling på kva eg gjer gale..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. oktober 2005 #8 Skrevet 24. oktober 2005 Det må være en true-type-font, dvs en ttf-fil for at du skal kunne installere den.
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #9 Skrevet 24. oktober 2005 Det må være en true-type-font, dvs en ttf-fil for at du skal kunne installere den. ← Hmm... Korleis får eg laga fila om til ei ttf-fil då?
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #10 Skrevet 24. oktober 2005 Har prøvd å laste ned ei slik true type-fil no.. Men kor skal eg legge den? Finn ikkje noko IPA-alfabet når eg legg den til i Fonts.. Kanskje eg må få lagt den til under symboler... Men korleis gjer eg det???
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. oktober 2005 #11 Skrevet 24. oktober 2005 Den skal legges på samme sted som noen over her sier, altså gå inn i kontrollpanelet, velg fonter/skrifttyper. Nå får du en oversikt over alle fontene - her velger du filer -> installer ny skrifttype.
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #12 Skrevet 24. oktober 2005 Hmm.. Går ikkje..... Jaja... Takk for at de prøvde å hjelpe meg i alle fall!!!
Cronos Skrevet 27. oktober 2005 #13 Skrevet 27. oktober 2005 Du må laste ned .ttf-filene. Når du snakket om gif her oppe virket det nesten som du hadde lastet ned bare bildet. Her har du en link over nedlastbare fonter: http://www.travelphrases.info/gallery/Fonts_IPA.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå