AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har brukt 2500 kWh i januar og fikk nå en samlet regning på 6000 kr. jeg har ikke sjans til å greie dette. hvor og hvordan søker jeg om hjelp til å betale strømregningen? Anonymkode: 1aed4...bd5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har brukt 2500 kWh i januar og fikk nå en samlet regning på 6000 kr. jeg har ikke sjans til å greie dette. hvor og hvordan søker jeg om hjelp til å betale strømregningen? Anonymkode: 1aed4...bd5 Du kan søke strømselskapet om å dele opp regningen. Anonymkode: 88e25...b74 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Du kan søke om sosialhjelp, men det fordrer at du ikke har midler til å dekke det selv. Det vil si inntekt, oppsparte midler osv. Anonymkode: 156d5...627
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du kan søke om sosialhjelp, men det fordrer at du ikke har midler til å dekke det selv. Det vil si inntekt, oppsparte midler osv. Anonymkode: 156d5...627 Og heller ikke mulighet til å inngå en nedbetaligsavtale med strømleverandøren. Anonymkode: cf4bd...9c8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Hva slags strømavtale har du da? Har du ikke fått fratrekk på nettleien? Jeg brukte 1100 kwt og fikk en regning på 1600. Anonymkode: cc768...8b7
Eloise12345 Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har brukt 2500 kWh i januar og fikk nå en samlet regning på 6000 kr. jeg har ikke sjans til å greie dette. hvor og hvordan søker jeg om hjelp til å betale strømregningen? Anonymkode: 1aed4...bd5 Ville henvendt meg på sosialkontoret eller nav. Eller bedt strømselskapet om å dele opp regningen. Frustrerende at det er blitt så høy pris på strøm. . Synes regningen din var dyr. Sikker på at de har regnet riktig. Du skal vel ha 80 prosent kompensasjon.. Har ikke fått min ennå...Har spotpris her. Endret 8. februar 2022 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 5 minutter siden, Eloise12345 said: Ville henvendt meg på sosialkontoret eller nav. Eller bedt strømselskapet om å dele opp regningen. Frustrerende at det er blitt så høy pris på strøm. . Synes regningen din var dyr. Sikker på at de har regnet riktig. Du skal vel ha 80 prosent kompensasjon.. Har ikke fått min ennå...Har spotpris her. Får da ikke 80% kompensasjon på hele regningen Anonymkode: 3ed75...450 2
Spell Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Det var en veldig høy regning ja, men med et så høyt forbruk bor du vel ikke alene? Jeg tror det er veldig vanskelig å få noe stønad fra NAV, med mindre du allerede er i systemet. NAV krever at du så og si har ingenting av verdi, og en veldig lav inntekt... Strømselskapene er dog nå veldig vant til at folk søker om betalingsutsettelse, og det burde ikke være vanskelig å få til en avtale med de. MEN du må redusere strømforbruket. Strømmen kommer til å være like dyr denne mnd. Vi er to stk med gammel, dårlig isolert enebolig på 150 kvm, og kan ikke varme opp hele huset, eller ha det spesielt varmt. Vi har dog mulighet til å fyre med ved i stue, så fyrer mye, men det er bare 1/3 av huset som får varme fra dette når vi er hjemme/våken. Resten av oppvarming er med varmepumpe og panelovner. Må ha noe grunnvarme selv i de rommene som ikke benyttes. Likevel brukte vi bare 1250 kWt i januar, og regningen blir på i underkant av 2000 kr tipper jeg med støtte på nettleia. Har spotpris. Regningen din på 6000 er derfor også noe høy. Du har brukt dobbelt så mye som oss, men har 3 ganger så høy regning.
Strange Doll Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har brukt 2500 kWh i januar og fikk nå en samlet regning på 6000 kr. jeg har ikke sjans til å greie dette. hvor og hvordan søker jeg om hjelp til å betale strømregningen? Anonymkode: 1aed4...bd5 Hvordan i alle dager har du fått en så høy faktura med det forbruket og strømstøtte? Vi brukte 3200 kWh og fikk faktura på 4120.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har brukt 2500 kWh i januar og fikk nå en samlet regning på 6000 kr. jeg har ikke sjans til å greie dette. hvor og hvordan søker jeg om hjelp til å betale strømregningen? Anonymkode: 1aed4...bd5 6000 kr for 2500 kwh? Betalte 4000 kr i desember for et forbruk på 2800 kwh. I desember var strømmen til og med dyrere. Her bør du undersøke om det er noe feil med strømregningen. Anonymkode: f51c6...e93
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Vi fikk regning på 4500,- (opp fra 2700,- forrige måned, og rundt 1000,- i vintermånedene foregående år 🤦♀️) Bor 4 stk på 75 kvadrat, og både fryser og dusjer så sjeldent som mulig nå (men ble lei av å fryse hele tiden så har periodevis økt innetemperaturen i stua med et par grader og dusjet litt mer regelmessig en periode etter jul) Anonymkode: 3e301...ff2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Ta kontakt med strømsleskapet ditt og få den delt opp. Du er ikke den eneste som må gjøre det. Anonymkode: 119cb...adf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Kundulina skrev (3 minutter siden): Gi beskjed til strømselskapet at du ikke har råd til å betale mer enn x-antall kroner. Skriv budsjett og legg ved kontoutskrift. Strømselskapet vil da ikke ha samme muligheter til å gå etter deg om et halvt år. Politikerne burde skamme seg for å bryte grunnloven. Hvor i grunnloven står det at Norges borgere ikke skal oppleve dyr strøm noensinne? Anonymkode: 77d09...775 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Får da ikke 80% kompensasjon på hele regningen Anonymkode: 3ed75...450 80% så lenge strømpriser har vært over 70øre og opp til 5000kwt Jeg får ikke prisen din til å stemme, du skulle hatt langt mindre regning. Anonymkode: cf23c...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Tusen takk for mange gode og velmenende råd. men hva hjelper det egentlig å få delt opp regningen? Neste måned kommer det en ny, og så en ny også videre… Føler jeg sitter i en tvangstrøye som aldri går opp uansett hva jeg gjør. Har spinket og spart i hele januar, og faktisk brukt 500 kWh mindre enn i desember. Likevel er regningen DYRERE nå 😭😭 Vi sitter under dynen og fryser i mørket om kveldene nå. Barna er nå veldig redde for at vi må selge det fine huset vårt. Jeg er alene og har ikke råd til å bo her hvis dette ikke stopper snart. Har satt lånet på Avdragsfrihet i 6 mnd nå, men det blir jo også bare som å tisse i buksen 😭 Anonymkode: 1aed4...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for mange gode og velmenende råd. men hva hjelper det egentlig å få delt opp regningen? Neste måned kommer det en ny, og så en ny også videre… Føler jeg sitter i en tvangstrøye som aldri går opp uansett hva jeg gjør. Har spinket og spart i hele januar, og faktisk brukt 500 kWh mindre enn i desember. Likevel er regningen DYRERE nå 😭😭 Vi sitter under dynen og fryser i mørket om kveldene nå. Barna er nå veldig redde for at vi må selge det fine huset vårt. Jeg er alene og har ikke råd til å bo her hvis dette ikke stopper snart. Har satt lånet på Avdragsfrihet i 6 mnd nå, men det blir jo også bare som å tisse i buksen 😭 Anonymkode: 1aed4...bd5 Du må ta kontakt ang regningen, for det er noe som ikke stemmer. Anonymkode: f51c6...e93
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ta kontakt med strømsleskapet ditt og få den delt opp. Du er ikke den eneste som må gjøre det. Anonymkode: 119cb...adf Det er ikke lurt da man får regning hver måned og vil havne på etterskudd. Anonymkode: 3d8bf...871
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for mange gode og velmenende råd. men hva hjelper det egentlig å få delt opp regningen? Neste måned kommer det en ny, og så en ny også videre… Føler jeg sitter i en tvangstrøye som aldri går opp uansett hva jeg gjør. Har spinket og spart i hele januar, og faktisk brukt 500 kWh mindre enn i desember. Likevel er regningen DYRERE nå 😭😭 Vi sitter under dynen og fryser i mørket om kveldene nå. Barna er nå veldig redde for at vi må selge det fine huset vårt. Jeg er alene og har ikke råd til å bo her hvis dette ikke stopper snart. Har satt lånet på Avdragsfrihet i 6 mnd nå, men det blir jo også bare som å tisse i buksen 😭 Anonymkode: 1aed4...bd5 Her må du jo se på strømbruken i familien. Vi har enebolig fra 1975 og er 5 stykker i familien, med holdt oss likevel under 1800 kWh i januar og regningen ble på 2576 kr etter at strømstøtten er trukket fra. Dette er spotpris på det dyre Østlandet. Siden dere bor i hus har dere vel mulighet for vedfyring? Avdragsfrihet på lånet er jo ikke grunn til å gråte, det eneste som skjer da er at du blir ferdig med lånet noen måneder seinere enn du ellers ville gjort og inflasjonen har uansett spist masse av lånet innen den tid og du har bedre inntekt da og mindre utgifter siden barna vel er store innen den tid. Anonymkode: 1505d...50e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 Politikerne gjør Norge til en tragedie, tenk at vi er nedverdiget til å søke om støtte for å betale for strøm. Norge er blitt en skam. Alle politikere som har det minste ansvar for denne situasjonen burde få en karantene på 10 år før de kan dukke opp i politiske verv igjen. I stedet later de som at de ikke skjønner noe og ønsker å hjelpe oss. For en vits. Det de virkelig ønsker er å hjelpe oss til vi venner oss til å betale skyhøye strømregninger for at de selv skal få inn sine enorme skatteinntekter. Anonymkode: 853d5...e09 2
trøndermann38 Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Regner med TS har strøm og nettleie seperat, det er fra nettleien strømstøtten blir trukket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå