AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hva er positivt å være sammen med en asperger mann iforhold til normal mann? Og hva er negativt? Jeg tenker dette: Positivt Asperger: trofast, vil aldri forlate deg, du er noe av det viktigste han har i livet, ærlig, støtter deg og beskytter deg. Gjør ting 100%, fullfører det han holder på med, du vet alltid hvor du har han , han tilgir lett, bryr seg om at du skal ha det bra, tenker mye på å gjøre deg glad, han ønsker å lære for å gjøre det riktige for deg, sier ja til det meste av tjenester, alltid tilgjengelig for deg, sier mange fine ting om deg og drømmer ikke om noen andre enn deg, er takknemelig for at du ønsker å være i livet hans der andre har snudd ryggen, gir gode råd når du spør om råd, drømmer du om å oppleve noe så kan han oppfylle drømmen, fordi han går inn 100% for alt han velger å gjøre. Vil gå ekstremt langt for å glede deg. Negativ asperger: har vansker med å ta valg og blir stående fast i samme livsituasjon, Sterke reaksjoner av små bagateller, kan gå lenge å gnage på en feil som skjedde, misstolker stadig ting i negativt retning om ting du sier eller gjør, vanskelig å innrømme feil i krangel, takler kritikk ekstremt dårlig, klarer ikke lese hva du trenger, alt må inn med teskje, kan forsette å krangle selv om du er veldig såret, dummer seg ut sosialt med dine bekjente, takler ikke forandring så lite som en potteplante har blity flyttet i huset, unormalt opptatt av å følge regler og normer at det blir for dumt, takler ikke avvisning, avbryter i samtaler, dårlig lytter, kan miste bakkekontakt om det er for mye som skjer, tenker alt for mye om hva andre syns enn å fokusere på oss, klarer ikke morre seg på samme måte som andre, klarer ikke planlegge framover eller ta noen valg for fremtiden. Har dere erfaring? Er dere enig med meg? Anonymkode: 9ed29...abc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Det finnes ingen aspergermenn, det finnes bare menn som har asperger. De er menneske først, de er ikke diagnosen sin. I det ligger at folk med asperger er ikke alle helt like, som du later til å tro. Mye variasjon der og. Anonymkode: 6ea16...f41 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Selv om en person har autisme, vil ikke det bety at hen vil holde ut med deg av takknemmlighet for at du gidder å være sammen med vedkommende. Autister er ikke nødvendigvis ærligere enn andre. Etter et 4 år langt forhold med en autist er min erfaring at han var verken bedre eller verre enn andre jeg har vært sammen med. Ikke var han mer ærlig, eller prioriterte meg mer enn nevrotypiske kjærester. Han var en skjønn person og vi hadde det bra så lenge det varte. Det var forøvrig han som valgte å ikke ha meg i livet sitt lenger. Fremstillingen din av autister som hunder som logrer av takknemmelig fordi de får en godbit av nevrotypisk aksept i ny og ne er underlig. Anonymkode: e5802...cc1 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Hadde ALDRI blitt sammen med noen med aspberger. Anonymkode: 80f30...b7d
Silva Pluvialis Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det finnes ingen aspergermenn, det finnes bare menn som har asperger. De er menneske først, de er ikke diagnosen sin. I det ligger at folk med asperger er ikke alle helt like, som du later til å tro. Mye variasjon der og. Anonymkode: 6ea16...f41 Dette. Jeg fikk litt vondt i magen av tittelen. Som om de med Asperger er «de unormale» og vi andre «de normale». Stygg kategorisering. 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Alle med Asperger er forskjellige, akkurat som alle som ikke har det også er forskjellige. Den for og imot-listen din vil gjelde for noen få personer, og that's it! Anonymkode: ac16d...dc5 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har ikke data noen aspier, men min bror med Asperger og min venn med Asperger er veldig ulike. Og andre er annerledes enn begge to. Du kan ikke sette opp lister på den måten. For-lista di virker egentlig ikke som det handler så mye om typiske ting ved Asperger, heller, mer en fantasi du har om en oppofrende mann. Mot-lista di er heller ikke ting som er unike for aspier. Anonymkode: d8261...df0 1
Voksenmann Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 De har uansett flere fellesnevnere ellers hadde de ikke fått diagnosen. Selv ville jeg vært skeptiske hvis en av mine døtre fant en med asperberger.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har asperger (aspergerkvinne?), jeg ER ikke asperger.. Folk med asperger er ikke dønn like, men en ting vi alle har til felles, er at vi ikke er diagnosen vår. Du kan ikke si at aspergermenn er 100% trofaste og aldri vil forlate deg, det er jo bare reinspikka tull. Jeg har slått opp med flere kjærester i livet Anonymkode: d3dee...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Voksenmann skrev (9 minutter siden): De har uansett flere fellesnevnere ellers hadde de ikke fått diagnosen. Selv ville jeg vært skeptiske hvis en av mine døtre fant en med asperberger. Asperberger 😂😂😂 good one 👍🏼 Anonymkode: 3238e...378
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har selv Asperger, og er sammen med en mann med Asperger. Det fungerer veldig fint, for vi tenker veldig likt. Anonymkode: eeabe...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå