AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Føler jeg blir lurt hver gang jeg bestemmer meg for å pusse opp og har en del dårlige erfaringer. Vi skal pusse opp badet nå, dette har vi utsatt fordi vi blir helt satt ut og vet ikke hvor vi skal begynne. Vi har hatt noen på befaring men vet liksom ikke hva man skal være obs på osv. Hvor begynner man når det gjelder baderomsinteriør. Hva slags dusj..fliser...blabla. Tør ikke stole blindt på håndverkerne, vi har vært veldig uheldige flere ganger. Er nok litt vår skyld..vi tør aldri å si ifra dessverre. Er det noen som har pusset opp bad som har tips til hva vi bør være ekstra obs på? Tusentakk Anonymkode: 493a4...ddd
Newgirll Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Det er masse fine videoer på YouTube! Da kan du se flere måter å gjøre det på, og gå ut fra den som flest bruker (da det mest sannsynlig er safe😅)
powerpuffen Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Badet er det siste prosjektet jeg hadde startet på selv. Hadde leid inn fagfolk til våtrom. 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Fliser og interiør må dere bare bestemme dere for. Det er vel ikke det verste. Vil bare tipse om å ikke ha dusj rett på gulv. Man har sett stor økning i fuktskader fordi folk dusjer rett på flisene i mange, mange år som kan gi fuktskader etterhvert. Ville derfor satt inn et moderne dusjkabinett med eget gulv i stedet. Anonymkode: d7fb4...e57 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Det er mange som har gjort det selv og fått lekkasje så hadde fått proffe folk. Snakk med de som selger baderomsutstyr de kan sikkert hjelpe med prosessen. Man må jo ha både rørlegger og elektriker. Anonymkode: e376a...940
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Trenger ikke rørlegger og elektriker om man ikke skal flytte på slike ting! Jeg dro på Megaflis og handlet fliser til gulv, baderomspanel og nye møbler/toalett/blandebatterier og dusjgarnityr. Dørene brukte jeg om igjen. Tror jeg havnet på ca 30.000 der. Rev ut gammel innredning, fjernet gammelt gulv (fliser på belegg) og rev det gamle panelet. Så kom det proffe og fliset, satte opp vegger og innredning. Skal du flytte på sluk eller ha nye varmekabler er det mer jobb, da må hele gulvet pigges opp. Anonymkode: f9ba5...55c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 11 hours ago, Lacuna said: Badet er det siste prosjektet jeg hadde startet på selv. Hadde leid inn fagfolk til våtrom. Skal ikke starte selv!😃 Anonymkode: 493a4...ddd
-jk- Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fliser og interiør må dere bare bestemme dere for. Det er vel ikke det verste. Vil bare tipse om å ikke ha dusj rett på gulv. Man har sett stor økning i fuktskader fordi folk dusjer rett på flisene i mange, mange år som kan gi fuktskader etterhvert. Ville derfor satt inn et moderne dusjkabinett med eget gulv i stedet. Anonymkode: d7fb4...e57 Gjøres det korrekt er det bortimot null risiko. Dessverre er det en del håndverkere som slurver med smøremembran da det tar lang tid å få nok tykkelse (flere lag, med mange timer mellom hvert lag). Med varme i gulvet vil fuktigheten uansett tørke opp såpass raskt at det ikke kan bli skader. Vårt gulv er tørt 15 min. etter dusjing. Uten varme i gulvet er dusjkabinett å anbefale. Personlig hater jeg å stå i dusjkabinett. Liker å stå på solid gulv og med god plass rundt meg. Og ingen kjipe dører som må lukkes takk. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå