Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om de ulike jobbsøkerkursene som Blå Kors og Fretex arrangerer? Personlig synes jeg det virker som rein oppbevaring uten at noen kommer ut i fast jobb. Det samme kan sies om Fontenehuset også, hvor flesteparten av medlemmene har PU. 

Anonymkode: a3706...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, slike jobbsøkerkurs er ren oppbevaring. Var på Fontenehuset og der tilbød de meg å stå i kø for å få en 20-prosent vikariatstilling i matbutikk.

Anonymkode: bde33...ec5

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, slike jobbsøkerkurs er ren oppbevaring. Var på Fontenehuset og der tilbød de meg å stå i kø for å få en 20-prosent vikariatstilling i matbutikk.

Anonymkode: bde33...ec5

De som er på Fontenehuset virker veldig utafor og de sliter nok svært mye. Det virker som det er mer enn angst og depresjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som er på Fontenehuset virker veldig utafor og de sliter nok svært mye. Det virker som det er mer enn angst og depresjon. 

Ja, jeg er veldig glad for at det er et tilbud som Fontenehuset, men tilbudet er for de som ikke ønsker å jobbe fulltid og som trenger hjelp til å få en deltidsstilling. Tilbudet er ikke for de som lett kan få deltidsstilling, men  klarer og må ha en fulltidsstilling. 

Minner meg også på en historie jeg hørte. Var en med doktorgrad i matematikk som ble sendt til Fontenehuset. Der spurte de om han ønsket å få fast jobb ubetalt jobb med å telle hvor mange som gikk inn og ut av døra. Som om det er god arbeidstrening for en med doktorgrad i matematikk. 

Anonymkode: b8847...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...