Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som måtte gjennom en evnetest ifbm jøbbsøking/intervju. Hvilken stilling var det og var det offentlig eller privat sektor?

Anonymkode: 14267...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en persjonalsjefstilling i privat næringsliv.

Anonymkode: 8c517...0c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 21.14):

Det var en persjonalsjefstilling i privat næringsliv.

Anonymkode: 8c517...0c6

Takk for svar.

Skrevet

Ingen flere som har måttet ta slike tester?

Skrevet

Senior regnskapskonsulent i en privat bedrift. Fikk aldri noen gjennomgang på testen da, så aner ikke hvordan jeg gjorde det. Men fikk jobben, så da gikk det vel greit...

Anonymkode: 4c2f1...fc9

Skrevet

Kun opplevd det i privat sektor (jeg jobber i staten). Husker ikke alle, men to ganger i bank hvertfall. 

Skrevet

To ganger. Privat sektor, for stilling som systemutvikler. 

Da tenker personlighetsevner, omtrent alle stillinger jeg har søkt på har hatt ferdighetstester (i mitt tilfelle da å løse programmeringsoppgaver mens noen glor på meg..)

Anonymkode: a9148...393

Skrevet

Jeg har tatt slike tester i fbm søknad på stillinger som regnskapssjef og lignende. Både personlighetstester og evnetester (med figurer osv). Bruken har tatt av de siste par årene.

Anonymkode: 99757...c1d

Skrevet

Evnetest med Deloitte. Testene i seg selv er lette, men man har ikke spesielt lang tid på seg som gjør det forholdsvis lett å trykke feil. 

Anonymkode: 1089c...501

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Evnetest med Deloitte. Testene i seg selv er lette, men man har ikke spesielt lang tid på seg som gjør det forholdsvis lett å trykke feil. 

Anonymkode: 1089c...501

Forrige gang jeg tok en slik var det ikke spesifisert at det var tidsbegrensning på testen, fikk bare en lenke til en test jeg kunne ta hjemmefra. Så jeg satte meg ned og startet den mens jeg ammet... Heldigvis var mannen rett utenfor, da, så jeg raskt fikk ham til å ta over, men altså, å ta evnetest med utålmodig og sprellende baby på puppen anbefales ikke :fnise:

Anonymkode: a9148...393

• Liker 2
Skrevet

Takker for svar alle sammen. Virker som slike tester er mest utbredt i privat sektor. Noen som har opplevd de i forbindelse med stilling i det offentlige?

Skrevet

Privat innenfor bank og forsikring. Har vært igjennom både iq- og personlighetstest i alle stillinger.

Anonymkode: 9344c...db7

Skrevet

Ja. Noen som åpenbart tjener godt på dette. Jeg stiller meg veldig kritisk, men har selv tatt det. Burde ikke vært lov. Veldig inngripende.

Anonymkode: c34a9...556

Skrevet

Flere ganger. Ingeniør. Ikke så uvanlig hos konsulentselskap er min oppfatning

Anonymkode: 999d0...906

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...