AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Ser mange spør om hvor lang tid det tar før hurtigtestene slår ut etter symptomstart (eller nærkontakt). Jeg har en teori. Jeg tror nemlig helt ærlig det ikke handler så mye om verken tiden i forløpet eller hvor lenge man har hatt symptomer før positiv test. For da hadde vi antagelig fått mer rådgiving av helsemyndighetene rundt dette. Jeg er heller nesten sikker på at dette handler mest om den enkelte hurtigtesten man bruker. Den er tross alt ‘kun 70% pålitelig (jeg tipper påliteligheten er enda mindre). Har du corona, så er det dermed stor sjanse for at du ‘bommer på testen du bruker. Med andre ord, dersom du tar 5 tester så er det stor sjanse for å få positiv på en av dem. Tar du bare en test, er sjansen dermed stor for å få falsk negativ. Av samme grunn opplever nok mange flere negative tester, før de plutselig får en positiv. Jeg fikk teorien min forsterket etter at søsteren min fikk positiv test på tredje forsøk samme dagen. For deretter å få to negative tester etter der igjen😳🙄 Uansett vanskelig å finne ordentlig ut av dette her, fordi vi har jo begrenset med tester og kan ikke overdrive eksperimentet heller. Må spare på de testene man har. Det er derimot en kjent sak at noen produsenter leverer fra seg mer pålitelige tester enn andre. Batchnummer har sikkert også litt å si.. Hva tenker dere om min teori? Noen som har samme erfaring og/eller hatt samme tanker? Har også tenkt at det er veldig lett å utføre dem feil. Særlig med små barn. Feks ikke få pinnen langt nok inn. Ikke rekke å røre rundt i nesen lenge nok (minst 7 sekunder) Glemme å røre i BEGGE neseborene med samme pinne (dette glemte jeg selv i starten og vet om mange andre som har gjort det). ikke blande sekretet i tuben lenge nok. Ha for mange eller få dråper i kassetten,osv. Hva tenker dere om dette? Kan det være mye feilbruk rundt forbi som fører til flere falske negative tester!🤔 Anonymkode: 24fae...5ae 2
Mezzosoprena Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Er vel ikke akkurat noen banebrytende teorier i dette innlegget ditt - alle disse tingene har blitt tatt opp av forskjellige eksperter siden hurtigtestene kom på markedet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Teatrica skrev (2 timer siden): Er vel ikke akkurat noen banebrytende teorier i dette innlegget ditt - alle disse tingene har blitt tatt opp av forskjellige eksperter siden hurtigtestene kom på markedet. Kanskje det, men ‘ingen’ snakker likevel om det. Vi tester oss og velger å stole på at at vi ikke har testet oss med en av de 30% dårlige testene. Vi kunne i teorien bare droppet dem. Vi har dem jo fordi vi da kan gå på jobb tross symptomer, men det er jo en ren falsk trygghet. Vi kan jo med altfor stor sannsynlighet være corona syke tross negativ test. Så hva er vitsen? Og hvorfor stiller ikke flere det samme kritiske spørsmålet der. Enten det er arbeidsgiver eller naboen. Hva er vitsen med den falske tryggheten av et upålitelig hurtigtest svar?! Anonymkode: 24fae...5ae
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Jeg stikker de ikke langt inn, det klarer jeg ikke. Men det får holde. Anonymkode: a924c...472
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg stikker de ikke langt inn, det klarer jeg ikke. Men det får holde. Anonymkode: a924c...472 Tror de færreste egentlig klarer det…Ihvertfall ikke på barn. Og da i tillegg røre rundt i hele 7 sekunder😣 og så i svelget da, som mange fokuserer på nå. Som skal BAK drøvelen…i i tillegg røre rundt😣 Det står likevel lite om at dette kan være en viktig årsak til at,så mange tester blir feil. Vil si at omtrent ingen snakker om feilbruken som sikkert forekommer i stor skala. Verken i media eller blant venner. Fordi ingen vil innrømme at de kanskje gjør feil. Da er det lettere å skylde på testen😇 Anonymkode: 24fae...5ae
Anbefalte innlegg