Gå til innhold

Fotograf - Hvor mange bilder fikk dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi betalte nesten 20K, for heldags. Fikk rundt 30 bilder totalt. Alle med stort vannmerke. 

Anonymkode: fb19f...009

Så rundlurt da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/15/2022 at 12:46 AM, AnonymBruker said:

Vi betalte nesten 20K, for heldags. Fikk rundt 30 bilder totalt. Alle med stort vannmerke. 

Vannmerket er vel litt merkelig og ikke vanlig? Har dere betalt hele summen?
Og kan dere betale ekstra for flere bilder? Vet om endel fotografer som gjør det slik, at dere kan betale per redigerte bilde mer enn pakken dere avtalte før bryllupet.

Anonymkode: 6d82c...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke giftet oss enda, men skrevet kontrakt og avtalen er 13000,- for heldagsfotografering inkl ca 200 bilder.

Anonymkode: 61283...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 21.00):

Til dere som hyret heldags fotograf, hvor mange bilder fikk dere? 

250 stk. Vi ble fornøyde med 20 stk. Bildene var ikke fine. Jeg er fortsatt veldig skuffa.. Hadde aldri valgt denne fotografen igjen.

Anonymkode: df641...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2022 at 3:17 PM, Leitz said:

Mange dyktige hobbyfotografer. Mange dyktige hobbyoppussere også. Vet hvem jeg ville betalt mest for. Ting henger ofte sammen :) Vi betaler dyrt for fotograf for å være mer sikret at bildene blir bra da vi er to personer som er både lite fotogene og lite glad i å bli tatt bilder av.. Men om prisen er det viktigste er jo hobbyfotograf supert!

Bildene er jo ikke spesielt viktige utover å dokumentere dagen. De havner i en filmappe eller i et album og man ser på de en gang hvert jubelår. Er det ett sted det er mye penger å spare uten å tape noe vesentlig så er det på fotograferingen.

Anonymkode: 115e9...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bildene er jo ikke spesielt viktige utover å dokumentere dagen. De havner i en filmappe eller i et album og man ser på de en gang hvert jubelår. Er det ett sted det er mye penger å spare uten å tape noe vesentlig så er det på fotograferingen.

Anonymkode: 115e9...653

Det kommer vel veldig an på øyet som ser, og hvem som mottar den filmappa. Her kommer flere av bildene til å bli hengt på veggen. Fotograf/bilder er jo et valg man tar på samme måte som middag, mange vil si at den ikke er spesielt viktig utover at gjestene blir mette. Mye penger å spare på å bare lage lapskaus til gjestene.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Leitz said:

Det kommer vel veldig an på øyet som ser, og hvem som mottar den filmappa. Her kommer flere av bildene til å bli hengt på veggen. Fotograf/bilder er jo et valg man tar på samme måte som middag, mange vil si at den ikke er spesielt viktig utover at gjestene blir mette. Mye penger å spare på å bare lage lapskaus til gjestene.. 

Enig med deg. For oss var det kjempeviktig å dokumentere hele dagen, av flere årsaker. Først og fremst fordi bryllupet vårt mest sannsynlig er den eneste gangen hele storfamilien kommer til å være samlet. Vi har eldre slektninger som vi ønsket å få foreviget. I tillegg finnes det knapt bilder av oss sammen, selv etter mange års samliv. For oss var bildene det viktigste vi satt igjen med etter dagen (etter ekteskapet, selvfølgelig). 

Anonymkode: f612e...b17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel rundt 250 bilder. De startet å fotografere i kirken og utover kvelden. Kommer vel på rundt 30 000kr totalt, men nesten 1/2 år etter bryllupet har vi fortsatt ikke fått alle bilder, + noen album de skulle lage. 

Anonymkode: 801ff...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 15.09):

Så få bilder? Du er klar over at selve fotograferingen som tok fotografen 7t ikke er halvparten av jobben engang? H*n kan sitte ytterligere i opptil 20 timer og holde på med redigering av bildene. Så 20k for 120 bilder synes jeg ikke er ille. 

Anonymkode: a9e52...66b

Om du leser innlegget mitt så ser du jo at jeg er klar over at blant annet redigering er inkludert. Det endrer fortsatt ikke min mening; 120 bilder var lite for den prisen. 

Anonymkode: 214c8...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...