Gå til innhold

Fotograf - Hvor mange bilder fikk dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som hyret heldags fotograf, hvor mange bilder fikk dere? 

Anonymkode: fb19f...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt. 

Gjest rampenissen72
Skrevet

Dytt. Dette lurer jeg og på. Føler vi ble snytt i forhold til prisen. 

Skrevet

Det skal jo fotografen oppgi på forhånd? :) alle seriøse jeg had sett skriver f.eks 2-250 bilder for heldags, eller litt mer eller mindre.

Vi hadde kun vielse og portrett, og fikk godt over 100 bilder. Veldig fornøyd med det, og som forventet da fotograf oppga 80-120.

Anonymkode: b5fe6...1a5

Skrevet

I underkant av 800 bilder. Fotografen lovet oss minst 500. :) 

Anonymkode: f612e...b17

Skrevet

Vi betalte 20 000 kr for 7 timers fotografering. Fikk 120 bilder. Fotografen tok over 1000 bilder. Må betale 100 kr pr ekstra bilde utover det... Jeg ser jo at fotografen har gjort en vanvittig god jobb med fotografering, tilstedeværelse og ikke minst å passe på lys og ødeleggende objekter samt redigering, men jeg kjenner på at det er litt surt å betale så mye penger også sitter man igjen med så få bilder. 

Anonymkode: 214c8...ea1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi betalte 20 000 kr for 7 timers fotografering. Fikk 120 bilder. Fotografen tok over 1000 bilder. Må betale 100 kr pr ekstra bilde utover det... Jeg ser jo at fotografen har gjort en vanvittig god jobb med fotografering, tilstedeværelse og ikke minst å passe på lys og ødeleggende objekter samt redigering, men jeg kjenner på at det er litt surt å betale så mye penger også sitter man igjen med så få bilder. 

120 bilder er jo MASSE? 😶 Aner du hvor mange timer jobb som ligger bak å redigere 120 bilder?

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

120 redigerte bilder? 166kr bildet  så kan du begynne å trekke ifra for utstyr, transport,  moms/mva+skatt å så kanskje fotografen har lyst på litt lønn å.

Anonymkode: ca122...4a1

• Liker 8
Skrevet
2 hours ago, Flamme said:

120 bilder er jo MASSE? 😶 Aner du hvor mange timer jobb som ligger bak å redigere 120 bilder?

Det er jo faktisk en hel arbeidsdag. Jeg tipper de som sier de får 500+ stort sett får JPEGs rett fra kamera.

Anonymkode: 85cc0...ce6

• Liker 3
Skrevet

Hadde fotografen en hel dag , og fikk 700 bilder. Alle redigerte og høyoppløselig. Fantastisk fotograf, og fantastiske bilder. Fikk ingen print eller album i pakken, men vi kunne bestille det rett fra galleriet som ekstra om vi ville det. Fikk bildene etter ca 3 uker.

Anonymkode: 6d82c...074

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo faktisk en hel arbeidsdag. Jeg tipper de som sier de får 500+ stort sett får JPEGs rett fra kamera.

Anonymkode: 85cc0...ce6

Hehe, nei. Alt var redigert og høyoppløselig her også. Heldagsfotografering. Men betalte selvfølgelig godt for det, noe annet skulle vel bare mangle. :) 

Anonymkode: f612e...b17

• Liker 2
Skrevet

Gifter oss til høsten og har sett på mange forskjellige fotografer, vi gikk for en som anslår 4-500 for heldagsfotografering. Alle ferdig redigert, men ingen fysiske bilder. Kan bestille print rett fra galleriet som noen over også nevnte. 

Andre fotografer har billigere pris, men med færre bilder levert i pakken, og du må betale for alle de ekstra bildene du ønsker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 20.04):

Så få bilder? Du er klar over at selve fotograferingen som tok fotografen 7t ikke er halvparten av jobben engang? H*n kan sitte ytterligere i opptil 20 timer og holde på med redigering av bildene. Så 20k for 120 bilder synes jeg ikke er ille. 

Anonymkode: a9e52...66b

• Liker 2
Skrevet
rampenissen72 skrev (På 9.2.2022 den 14.26):

Dytt. Dette lurer jeg og på. Føler vi ble snytt i forhold til prisen. 

Hva betalte du da? og hva hadde du forventa? 

Anonymkode: 3a8c3...25a

Skrevet

Hvis du skal spare penger noe sted så ville jeg ikke ha spart på bildene. Sykt folk tenker at fotogtrafer kun gjør dette for hobby 🙄 da får du finne en hobbyfotograf og få dårlige bilder da. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal spare penger noe sted så ville jeg ikke ha spart på bildene. Sykt folk tenker at fotogtrafer kun gjør dette for hobby 🙄 da får du finne en hobbyfotograf og få dårlige bilder da. 

Man kan også finne en dyktig hobbyfotograf som tar like fine bilder som en utdannet fotograf. Og de er gjerne mye billigere også. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan også finne en dyktig hobbyfotograf som tar like fine bilder som en utdannet fotograf. Og de er gjerne mye billigere også. 

Mange dyktige hobbyfotografer. Mange dyktige hobbyoppussere også. Vet hvem jeg ville betalt mest for. Ting henger ofte sammen :) Vi betaler dyrt for fotograf for å være mer sikret at bildene blir bra da vi er to personer som er både lite fotogene og lite glad i å bli tatt bilder av.. Men om prisen er det viktigste er jo hobbyfotograf supert!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja og dere ødelegger hele bransjen når dere utnytter folk på den måten. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva betalte du da? og hva hadde du forventa? 

Vi betalte nesten 20K, for heldags. Fikk rundt 30 bilder totalt. Alle med stort vannmerke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi betalte nesten 20K, for heldags. Fikk rundt 30 bilder totalt. Alle med stort vannmerke. 

Vannmerket er vel der fordi dere ikke har betalt enda? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...