AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Les alt! Mannen min var minus denne mnd. Dvs han hadde ikke nok penger for å betale regninger. Dette var 5000kr det var snakk om. Felles utgifter og en bot. han ville jeg skulle ta ut fra min sparekonto og gi han. Han betaler 28.000 i mnd og jeg gir han 10,000 hver mnd. Huset er på hand navn, eneste vi har felles er bil. jeg har ikke førekort, så meste av forsikringer er for han. Ved skade og slik er på han bare selv om bilen er på begges navn. jeg betalte 50.000kr for bilen bare fordi han hadde veldig lyst på den. Når jeg egentlig kunne beholdt de pengene selv og evt kjøpt en annen billigere bil kanskje. Billånet er 1250kr når man feler på to. Mat delt på to er 2000kr. Strøm delt på to er 500kr, og felles utgifter delt på to er 2000kr. jeg ser ikke hvorfor jeg betaler så mye til han? er det rimelig at jeg begynner å utbetale han 5000kr i mnd istedet for 10.000kr? jeg kjøper linser og mobil abbonent med penger ellers enn de 10.000kr jeg gir han. Så de jeg gir han er til han og felles. For så å ikke nevne tjener jeg ikke mye. 10-13.000kr i mnd for det meste så jeg gir han for det meste hele lønna mi! for så å ikke nevne gir jeg han innimellom ekstra penger eller handler litt ekstra til over 1000kr. Så det er ikke noe spesefikk tall at jeg ikke gir mer enn 10.000kr. Men er som regel 10.000 kr. Men nå syntes jeg det går for langt. vi pratet overigår (søndag)over at det er kjempe dyrt med å kjøpe lunsj hver dag. Og at han må slutte. Som han sa seg enig i. jeg selv kjøper ALDRI lunsj, og blir derfor også veldig provosert over hvorfor han kjøper så ofte når vi har felles økonomi. Jeg kjøper lunsj en skjelden gang. 2-3 gang i mnd. Og det også billig lunsj (50-60kr) da jeg ikke har tid eller rukket å lage matpakke. Ikke uten grunn. Igår (mandag) sa han at kjøpte han kjøpte boller til 20kr og sa han hadde veldig lyst men at han også kjøpte brød og ost fra butikken. Det syntes jeg var greit idag sjekket jeg kontoen hans og han har kjøpt pizza for 180kr og handlet fra joker for 80kr (muligens snus). jeg begynner å føle at pengene mine jeg gir til han går til tull. gir jeg han for mye penger i forhold til hva jeg får tilbake? Vi eier jo ikke huset sammen. Ellers kunne jeg tenkt det jeg gir han går litt til huslån og resten hans bruker på mat er fra hans egne penger. Men det kan jeg ikke tenke for huset er ikke mitt hva gjør jeg i en slik situasjon? Anonymkode: da177...09f 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Orker ikke lese noe som starter med en kommando. Anonymkode: a0789...bf6 30 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Ikke en ok måte og starte en tråd på. Men for det første, hvorfor betaler du ham 10.000 i mnd? Jeg klarte ikke helt få taket på det. Er de med i de felles utgiftene du nevner i begynnelsen eller misforstår jeg? Når du tjener mellom 10 og 13k er det jo sinnsykt mye om det ikke går til lån..... Og for det andre, er med mulig å tinglyse huset på nytt og gjøre deg til medeier og medlåntaker? Anonymkode: 66674...9f8 22 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 8. februar 2022 Så du betaler på et hus du ikke eier, samt forsikring og betalingssum på en bil som står på han + 10 000 til han som er hva - lommepenger? Hvorfor i all verden har dere en slik ordning? Flott at dere har delt på ting, men dette er jo hinsides. Hva skjer dersom dere går fra hverandre, spesielt med bilen? Sett opp et rettferdig budsjett, lag en konto for dagligvarer (som dere MÅ sette grenser på) og en konto for felles regninger. Anonymkode: c2320...f23 50
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Google kvinnefella. Se om du kjenner deg igjen. Hør på økokomipodcatser. Anonymkode: 7ecf8...f88 32 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke en ok måte og starte en tråd på. Men for det første, hvorfor betaler du ham 10.000 i mnd? Jeg klarte ikke helt få taket på det. Er de med i de felles utgiftene du nevner i begynnelsen eller misforstår jeg? Når du tjener mellom 10 og 13k er det jo sinnsykt mye om det ikke går til lån..... Og for det andre, er med mulig å tinglyse huset på nytt og gjøre deg til medeier og medlåntaker? Anonymkode: 66674...9f8 Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det! Grunnen til at jeg betaler han 10.000kr er fordi det er det som skulle til for at økonomien skulle opp! Som vi regna. vi tenkte bare felles alle utgifter. men jeg ser nå det er kjempe feil Anonymkode: da177...09f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Google kvinnefella. Se om du kjenner deg igjen. Hør på økokomipodcatser. Anonymkode: 7ecf8...f88 Heldigvis har vi bare bodd sammen i et år! Så det er ikke mye «tap». men jeg merker nå godt at jeg betaler for mye! og jeg innså det mest nå når jeg så at han sløser penger på snus og lunsj. Mens jeg jobber så hardt. jeg jobber i en jobb jeg ikke trives i. Så for meg er det helt voldsomt å se dette hva kan jeg si til han? Uten å høres ut som en kjerring? Og være rettferdig jeg kan fint leve uten hus på mitt navn men da betaler jeg bare 5000kr i mnd. Om jeg så betaler 10.000 kr tenker jeg huset bør være på mitt navn. Huslån er 13.000kr så jeg betaler nok mye av huslån jeg å når jeg betaler 5000 ekstra Anonymkode: da177...09f 3
Traktor Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Dersom dere har felles økonomi og han betaler 28 000 kr og du bare 10 000 kr. Er det vel ingen tvil om hvem som bidrar minst. Endret 8. februar 2022 av Traktor 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 Men dere har jo ikke felles økonomi? Du bare gir ham alle pengene dine og så gjør han det han vil. Med felles økonomi setter man opp et budsjett med hvor mye man bruker på hver post, da er kjøpelunsj enten en egen post dere er enige om eller en del av lommepengene som dere får like mye av. Men når du ikke eier noe av huset bør dere IKKE ha felles økonomi uansett. Da må du kjøpe deg inn i halve huset først. Og det vil han vel ikke hvis du er den brukeren jeg tror som har skrevet om denne mannen og deres økonomi her før. Anonymkode: 46df5...e6d 35
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 Traktor skrev (2 minutter siden): Dersom dere har felles økonomi og han betaler 28 000 kr og du bare 10 000 kr. Er det vel ingen tvil om hvem som bidrar minst. Hvorfor skal han leve luksus? Jeg har billig abbonent med 1 GB, mens han har 5 gb. Han kjøper lunsj så og si hver dag. Mens jeg sparer penger. Og likevel dette? Anonymkode: da177...09f 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Traktor skrev (2 minutter siden): Dersom dere har felles økonomi og han betaler 28 000 kr og bare du 10 000 kr. Er det vel ingen tvil om hvem som bidrar minst. De har ikke felles økonomi, det er bare noe hun tror. Hun eier ingenting og han bestemmer hva alle pengene brukes på. Som er å gi ham mer lommepenger. Anonymkode: 46df5...e6d 42
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men dere har jo ikke felles økonomi? Du bare gir ham alle pengene dine og så gjør han det han vil. Med felles økonomi setter man opp et budsjett med hvor mye man bruker på hver post, da er kjøpelunsj enten en egen post dere er enige om eller en del av lommepengene som dere får like mye av. Men når du ikke eier noe av huset bør dere IKKE ha felles økonomi uansett. Da må du kjøpe deg inn i halve huset først. Og det vil han vel ikke hvis du er den brukeren jeg tror som har skrevet om denne mannen og deres økonomi her før. Anonymkode: 46df5...e6d Hvordan forklarer jeg dette til han? Han blir så fort sinna. jeg vil si dette uten å høres ekkel ut. penger og økonomi er et veldig sensetiv tema. Og ja.. Anonymkode: da177...09f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Men du skal jo ikke bo gratis uansett. Da må du betale en slags husleie til han. Anonymkode: 9ea88...178 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal han leve luksus? Jeg har billig abbonent med 1 GB, mens han har 5 gb. Han kjøper lunsj så og si hver dag. Mens jeg sparer penger. Og likevel dette? Anonymkode: da177...09f Han tjener jo mye mer enn deg da. Jobber du heltid? Anonymkode: 113ae...d41 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du skal jo ikke bo gratis uansett. Da må du betale en slags husleie til han. Anonymkode: 9ea88...178 Vi er gift, hvorfor skal jeg betale en slags husleie til ektefelle? Når jeg heller kan betale huslån? Anonymkode: da177...09f 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan forklarer jeg dette til han? Han blir så fort sinna. jeg vil si dette uten å høres ekkel ut. penger og økonomi er et veldig sensetiv tema. Og ja.. Anonymkode: da177...09f Du bestiller time hos familievernkontoret. Dette virker som et større problem enn du klarer, og så får dere snakket om sinneproblemene hans også. Du har dessverre giftet deg med en egoistisk drittsekk med sinneproblemer og et lettvint forhold til sannheten, og du er redd for å provosere ham. Så litt hjelp utenfra tror jeg er lurt for flere ting her. Anonymkode: 46df5...e6d 27 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han tjener jo mye mer enn deg da. Jobber du heltid? Anonymkode: 113ae...d41 Handler ikke om hva han tjener, det driter jeg i det handler om hva pengene jeg gir han går til. Går det til luksus lunsjen hans? Mens jeg spiser vanlig mat og ikke kjøper lunsj en eneste dag Anonymkode: da177...09f 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bestiller time hos familievernkontoret. Dette virker som et større problem enn du klarer, og så får dere snakket om sinneproblemene hans også. Du har dessverre giftet deg med en egoistisk drittsekk med sinneproblemer og et lettvint forhold til sannheten, og du er redd for å provosere ham. Så litt hjelp utenfra tror jeg er lurt for flere ting her. Anonymkode: 46df5...e6d Er dette gratis? Anonymkode: da177...09f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #20 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du skal jo ikke bo gratis uansett. Da må du betale en slags husleie til han. Anonymkode: 9ea88...178 Hun må kjøpe seg inn i huset, men får ikke lov selv om de er gift. Hun kan ikke leve et helt liv som leietaker hos mannen sin. Anonymkode: 46df5...e6d 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå