Gå til innhold

Nybegynnerspørsmål om skappelgenseren og montering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk som strikker, og er godt i gang med min første genser - skappelgenseren. Jeg har et spørsmål ang montering. I oppskriften skal jo denne strikkes i 4 deler (for og bakstykket + 2 ermer). Men - istedenfor å strikke ermene som avlange firkanter, så sparer jeg meg vel for montering ved å strikke ermene på rundpinner som et rør/arm - er ikke det smartere? Eller blir det feil ifht montering?

Og montering; Starter jeg med å sy sammen på toppen (skuldrene) og så sy på ermene?  Og deretter fullføre nedover hver side?

Håper noen kan svare!

Anonymkode: 1b340...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men - istedenfor å strikke ermene som avlange firkanter, så sparer jeg meg vel for montering ved å strikke ermene på rundpinner som et rør/arm - er ikke det smartere? Eller blir det feil ifht montering?

Jeg regner med at resultatet ikke blir helt optimalt om du gjør det slik. Her er en video som viser selve syingen når man monterer.

 

Anonymkode: c43a7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er helt fersk som strikker

Denne tråden inneholder mange gode tips, råd og trisk + videoer og linker til tråder med enda flere tips m.m.

 

Anonymkode: c43a7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg regner med at resultatet ikke blir helt optimalt om du gjør det slik. Her er en video som viser selve syingen når man monterer.

 

Anonymkode: c43a7...4c5

Dette var en metode jeg ikke hadde sett før, og synes ikke den sømmen under ermet ble så veldig fin...  Jeg kan ikke skjønne at det skal spille noen rolle om du strikker rundt og rundt, - annet enn at du jo da må strikke annenhver pinne rett/vrang, istedet for frem og tilbake med rett hele tiden, som jo blir enklere for nybegynnere. Dette er en nybegynnergenser. Klarer du strikke vrangt ville jeg liksågodt strikket rundt og rundt. 

Lykke til!

Anonymkode: a7474...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...