AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hei alle dere som kan noe om barnehageplass. Vi fikk en sønn i desember (2021) som vi vet ikke har rett på barnehageplass før august 2023. Vi kommer likevel til å gjøre alt vi kan for at han får plass halvåret før han har rett på plass. Altså fra januar 2022. Vi bor i bydel Vestre Aker, men jeg jobber i bydel Alna, som gjør at jeg tror det kan være lettere å få barnehageplass i Alna midt i året. Vi tar det vi evt får det halvåret. Men; hvordan anbefales det å gå frem i søknadsprosessen? Søker man hovedopptaket? Eller avventer man til neste søknadsprosess i august og finner da ut hvilke barnehager som har ledige plasser utover høsten? Noen skrev et sted at det er ny utregning på småbarn/storebarnsplasser 15.desember og at det derfor lønner seg å skrive ønsket plass fra 15.desember? Noen som vet noe om det? Takk for svar på forhånd 🙂 Anonymkode: 08f5e...985
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Søk plass fra desember, ikke januar. Det har noe med hva de får støtte for. Lettere å få plass i desember enn januar. Anonymkode: 2f858...12d 1
Fru_K Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Vi fikk barn i desember 2019. Vi la inn søknad utenom det vanlige opptaket (oktober 2020), ringte kontinuerlig til alle bhg i området og til barnehagekontoret i kommunen uten hell. Har samfunnskritiske jobber begge to, og sendte inn bekreftelse på det, men det hjalp ikke. Vi fortsatte å ringe til hovedopptaket. Vi så på nabobydelen. Vi prøvde bedriftsbarnehagen. Vi jobbet virkelig med saken, men fikk ikke plass før han hadde krav på det.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Følg med på om det åpner noen nye bhg ila perioden og søk dit. Anonymkode: b9c62...ae6
Xfreya Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Ligger oversikt på oslo kommune. Akkurat nå er det flere ledige plasser på småbarnsavdeling i de fleste bydelene. Jeg har desemberbarn, jeg søkte i marsopptaket, og fikk da beskjed om at søknaden ble liggende på vent til augustopptaket. Fikk svar i september mener jeg, med tilbud om plass den måneden hen fylte 1 år. Endret 8. februar 2022 av Xfreya
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Så barnet skal potensielt gjennom to tilvenninger på kort tid? Ikke tilrådelig. Anonymkode: 786aa...d42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå