Gå til innhold

Desemberbarn barnehageplass Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere som kan noe om barnehageplass. Vi fikk en sønn i desember (2021) som vi vet ikke har rett på barnehageplass før august 2023. 

Vi kommer likevel til å gjøre alt vi kan for at han får plass halvåret før han har rett på plass. Altså fra januar 2022. Vi bor i bydel Vestre Aker, men jeg jobber i bydel Alna, som gjør at jeg tror det kan være lettere å få barnehageplass i Alna midt i året. Vi tar det vi evt får det halvåret. 

Men; hvordan anbefales det å gå frem i søknadsprosessen? Søker man hovedopptaket? Eller avventer man til neste søknadsprosess i august og finner da ut hvilke barnehager som har ledige plasser utover høsten? Noen skrev et sted at det er ny utregning på småbarn/storebarnsplasser 15.desember og at det derfor lønner seg å skrive ønsket plass fra 15.desember? Noen som vet noe om det? 

Takk for svar på forhånd 🙂

Anonymkode: 08f5e...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk plass fra desember, ikke januar. Det har noe med hva de får støtte for. Lettere å få plass i desember enn januar. 

Anonymkode: 2f858...12d

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk barn i desember 2019. Vi la inn søknad utenom det vanlige opptaket (oktober 2020), ringte kontinuerlig til alle bhg i området og til barnehagekontoret i kommunen uten hell. Har samfunnskritiske jobber begge to, og sendte inn bekreftelse på det, men det hjalp ikke. Vi fortsatte å ringe til hovedopptaket. Vi så på nabobydelen. Vi prøvde bedriftsbarnehagen. Vi jobbet virkelig med saken, men fikk ikke plass før han hadde krav på det. 

Skrevet

Følg med på om det åpner noen nye bhg ila perioden og søk dit.

Anonymkode: b9c62...ae6

Skrevet (endret)

Ligger oversikt på oslo kommune.  Akkurat nå er det flere ledige plasser på småbarnsavdeling i de fleste bydelene. 

Jeg har desemberbarn, jeg søkte i marsopptaket, og fikk da beskjed om at søknaden ble liggende på vent til augustopptaket.

Fikk svar i september mener jeg, med tilbud om plass den måneden hen fylte 1 år.

Endret av Xfreya
Skrevet

Så barnet skal potensielt gjennom to tilvenninger på kort tid? Ikke tilrådelig. 

Anonymkode: 786aa...d42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...