Gå til innhold

Du som liker BDSM

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er du sånn ellers i samfunnet og eller bare med partner? 

Og hvordan kom du frem til at du ikke liker å bestemme over ditt eget liv selv? 

Beklager hvis jeg er litt konfronterende, synes bare det er vanskelig å forstå og er nysgjerrig. 

Anonymkode: 5b14d...7ed

Jeg er kun underdanig med personer som har samtykket til dette. 
jeg tar mye ansvar i mitt eget liv, det er dessverre bare sånn livet er.

Jeg fant ut av bdsm via ei venninne, og leste meg opp derfra. og fant ut hvordan forhold jeg triveds i, ved å lese og prøve. 

Etter 11 år med min nåværende Dom, har jeg enda ikke angret. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Underdanige mennesker (i BDSM-sammenheng) går sjeldent rundt og er underdanige i samfunnet. Tvert imot. Mange har god kontroll over eget liv. Og så VELGER man å gi litt eller hele kontrollen til en Dom. Veldig variert hvor mye kontroll en Dom faktisk har, sånn til syvende og sist. 

Anonymkode: 98e12...e1d

Men hvorfor? Hva ligger bak å ikke ville bestemme over eget liv. Det er det jeg ikke skjønner.

Hvorfor vil man ikke ha et likestilt forhold? 

Mange velger jo og å bli i veldig usunne forhold over lang tid fordi de er nedbrutt eller ikke vet bedre. At noen velger noe er ikke et argument føler jeg. Misser jeg noe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Misser jeg noe? 

Ja, du misser forståelsen av en legning du ikke kjenner til. 

• Liker 9
Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Ja, du misser forståelsen av en legning du ikke kjenner til. 

Er det en legning at noen skal få bestemme over livet ditt? 

Er glad for at du trives altså og kritiserer ikke ditt forhold. Jeg bare forstår ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en legning at noen skal få bestemme over livet ditt? 

Er glad for at du trives altså og kritiserer ikke ditt forhold. Jeg bare forstår ikke. 

Det å være underdanig i forhold, er min legning. Ja. 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Det å være underdanig i forhold, er min legning. Ja. 

Hvordan er det en legning? Det er vel seksualitet eller har jeg misforstått? Hvis det går utenfor sex er det vel ikke en legning. 

Eller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor? Hva ligger bak å ikke ville bestemme over eget liv. Det er det jeg ikke skjønner.

Hvorfor vil man ikke ha et likestilt forhold? 

Mange velger jo og å bli i veldig usunne forhold over lang tid fordi de er nedbrutt eller ikke vet bedre. At noen velger noe er ikke et argument føler jeg. Misser jeg noe? 

Mam blir ikke nedbrutt. Man blir tatt vare godt på og man blir støtte, løftet mye mer enn i et vanlig forhold vil jeg si.  Et bdsm-forhold inneholder mye mer kommunikasjon og tillit enn vanlige forhold. Man gir i fra seg kontrollen fordi man ønsker at noen andre tar kontroll over deler av livet, det oppleves trygt. De som gir i fra seg kontrollen i et slikt forhold er sterke damer med vettet i behold, de har gjerne kontroll på mye annet. Det er ikke på noen måte mishandling, det er ønsket av de begge. Og for at et slikt forhold skal fungere og føles bra for begge to så må de kommunisere så det ikke blir tråkket over grenser man ikke vil tråkke over. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det en legning? Det er vel seksualitet eller har jeg misforstått? Hvis det går utenfor sex er det vel ikke en legning. 

Eller? 

Seksuell orientering, også kalt seksuell legning eller bare orientering eller legning, er en persons seksuelle og romantiske preferanse.

• Liker 6
Skrevet
regnbuebarn skrev (Akkurat nå):

Mam blir ikke nedbrutt. Man blir tatt vare godt på og man blir støtte, løftet mye mer enn i et vanlig forhold vil jeg si.  Et bdsm-forhold inneholder mye mer kommunikasjon og tillit enn vanlige forhold. Man gir i fra seg kontrollen fordi man ønsker at noen andre tar kontroll over deler av livet, det oppleves trygt. De som gir i fra seg kontrollen i et slikt forhold er sterke damer med vettet i behold, de har gjerne kontroll på mye annet. Det er ikke på noen måte mishandling, det er ønsket av de begge. Og for at et slikt forhold skal fungere og føles bra for begge to så må de kommunisere så det ikke blir tråkket over grenser man ikke vil tråkke over. 

Men hvordan funker det hvis poenget er at dominante har siste ord? 

Hvordan vet du at slike forhold har bedre kommunikasjon og tillit enn andre? Synes det er en spesiell påstand. Alle forhold er forskjellige. 

Hvorfor oppleves det trygt å ikke ha kontroll selv? 

Er det vanlig å tråkke over grenser siden man må snakke mye om det? Kan det være farlig liksom? 

Skrevet

Men hvordan funker det hvis poenget er at dominante har siste ord? 

Kommunikasjon, MYE kommunikasjon. Åpen og ærlig kommunikasjon. 

Hvordan vet du at slike forhold har bedre kommunikasjon og tillit enn andre? Synes det er en spesiell påstand. Alle forhold er forskjellige. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, og som er person som har opplevd flere vaniljeforhold, og nå BDSM forhold. Er det mye mer snakk om grenser, lyst, hvor vi ser for oss at forholdet skal bevege seg osv osv osv... En det var i vaniljet forholdene mine.
I mine vaniljeforhold ble det bare antatt at man var monogam, foreksempel. Det ble ikke antatt i noen av mine bdsm forhold, det ble snakket om. 

Hvorfor oppleves det trygt å ikke ha kontroll selv? 

Det er trygt å kunne stole på noen så mye, at man velger å gi dem kontroll. 
Det er trygt å kunne stole så mye på en annen person, at man vet at denne personen vil ens beste. 

Er det vanlig å tråkke over grenser siden man må snakke mye om det? Kan det være farlig liksom? 

Så klart kan det være farlig å tråkke over noens grenser. Det kan føre til skader og traumer! 😮 
Og grunnen til at det prates om, er for å IKKE påføre andre skader og traumer.
Og for å vite hva man syns er gøy 😃

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Kommunikasjon, MYE kommunikasjon. Åpen og ærlig kommunikasjon. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, og som er person som har opplevd flere vaniljeforhold, og nå BDSM forhold. Er det mye mer snakk om grenser, lyst, hvor vi ser for oss at forholdet skal bevege seg osv osv osv... En det var i vaniljet forholdene mine.
I mine vaniljeforhold ble det bare antatt at man var monogam, foreksempel. Det ble ikke antatt i noen av mine bdsm forhold, det ble snakket om. 

Det er trygt å kunne stole på noen så mye, at man velger å gi dem kontroll. 
Det er trygt å kunne stole så mye på en annen person, at man vet at denne personen vil ens beste. 

Så klart kan det være farlig å tråkke over noens grenser. Det kan føre til skader og traumer! 😮 
Og grunnen til at det prates om, er for å IKKE påføre andre skader og traumer.
Og for å vite hva man syns er gøy 😃

Jeg synes bare det virker litt skummelt. For slik var jo argumentasjonen i gamle dager og. At kvinner ikke ville ha så mye ansvar og mannen bestemte. Kvinnene var jo enig i dette og valgte det selv. 

Man burde jo aldri være i et forhold med noen man ikke stoler på vil ens beste. Bdsm eller vanlig. 

Så det dere gjør kan føre til traumer? Hvordan tør den dominante det? Han kan jo tråkke over uten å være klar over det. Du kan jo ha en grense du ikke har klart å kommunisere? Er han villig til å potensielt traumatisere deg? Det høres også litt skummelt ut liksom. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes bare det virker litt skummelt. For slik var jo argumentasjonen i gamle dager og. At kvinner ikke ville ha så mye ansvar og mannen bestemte. Kvinnene var jo enig i dette og valgte det selv. 

Man burde jo aldri være i et forhold med noen man ikke stoler på vil ens beste. Bdsm eller vanlig. 

Så det dere gjør kan føre til traumer? Hvordan tør den dominante det? Han kan jo tråkke over uten å være klar over det. Du kan jo ha en grense du ikke har klart å kommunisere? Er han villig til å potensielt traumatisere deg? Det høres også litt skummelt ut liksom. 

Du vet at vanilje mennesker også kan gjøre ting, som fører til traumer sant? 
Det har ingenting med bdsm å gjøre.. Det er derfor man PRATER sammen om grenser.. Noe veldig få gjør, i vanilje forhold.. 

Nei, han er ikke villig til å traumatisere meg, og ja vi har snakket om grenser. Dessuten er vi utrolig kompatible på dette. Mye mer, en jeg var med mine vaniljepartnere. 

Og man kan ikke sammenlinge undertrykkende forhold, hvor kvinner MÅTTE være underdanig siden menn, fordi det var sånn ting var lagt opp. 
Med samtykkende underdanighet.. Hvor jeg kan forlate min partner om jeg skulle ville det. 

Hørt om feminisme? Hvor alle har lov å velge hvordan man vil leve livene sine? 

Om du syns det høres skummelt ut, så er nok ikke dette for deg. Men det er for meg, og jeg syns ikke det er skummelt. 
Jeg er i et kjærlig forhold med min partner, og har vært i 11 år. Vi har det fint, og dette fungerer veldig bra for oss.. 

Eneste er, at vi savner å ha ei til hos oss.. det hadde vært kose *Drømmer seg bort litt*

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
SlemUlv skrev (4 minutter siden):

Du vet at vanilje mennesker også kan gjøre ting, som fører til traumer sant? 
Det har ingenting med bdsm å gjøre.. Det er derfor man PRATER sammen om grenser.. Noe veldig få gjør, i vanilje forhold.. 

Nei, han er ikke villig til å traumatisere meg, og ja vi har snakket om grenser. Dessuten er vi utrolig kompatible på dette. Mye mer, en jeg var med mine vaniljepartnere. 

Og man kan ikke sammenlinge undertrykkende forhold, hvor kvinner MÅTTE være underdanig siden menn, fordi det var sånn ting var lagt opp. 
Med samtykkende underdanighet.. Hvor jeg kan forlate min partner om jeg skulle ville det. 

Hørt om feminisme? Hvor alle har lov å velge hvordan man vil leve livene sine? 

Om du syns det høres skummelt ut, så er nok ikke dette for deg. Men det er for meg, og jeg syns ikke det er skummelt. 
Jeg er i et kjærlig forhold med min partner, og har vært i 11 år. Vi har det fint, og dette fungerer veldig bra for oss.. 

Eneste er, at vi savner å ha ei til hos oss.. det hadde vært kose *Drømmer seg bort litt*

Jeg skjønner hvor du kommer fra, men det er ikke det feminisme er. Det du beskriver er individualisme. Feminisme er:

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for alle, uavhengig av kjønn.

https://snl.no/feminisme

Kvinner (og menn) velger å bli i usunne forhold hele tiden. Derfor jeg synes denne "jeg valgte det" retorikken er litt skummel.

Takk for at du delte. Føler fortsatt ikke jeg forstår, men får bare leve med det. Glad for at du har et forhold du trives i. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner hvor du kommer fra, men det er ikke det feminisme er. Det du beskriver er individualisme. Feminisme er:

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for alle, uavhengig av kjønn.

https://snl.no/feminisme

Kvinner (og menn) velger å bli i usunne forhold hele tiden. Derfor jeg synes denne "jeg valgte det" retorikken er litt skummel.

Takk for at du delte. Føler fortsatt ikke jeg forstår, men får bare leve med det. Glad for at du har et forhold du trives i. 

Nemlig, FRIHET for alle.. Frihet til å velge selv. 😃 Så.. igjen.. Feminist som jeg er, velger jeg selv hvordan JEG vil leve i mine forhold 😃 Og med hvem. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
SlemUlv skrev (36 minutter siden):

Nemlig, FRIHET for alle.. Frihet til å velge selv. 😃 Så.. igjen.. Feminist som jeg er, velger jeg selv hvordan JEG vil leve i mine forhold 😃 Og med hvem. 

@SlemUlv, dette ble jeg utrolig interessert i! Kjenner meg veldig igjen i et ønske om å ikke bestemme noe 😅 Gitt at alle andre faktorer er på plass vel og merke.. Ønsker veldig å leve med en mann som bare er naturlig autoritær ovenfor meg og som jeg vet vil mitt beste i alle situasjoner, som jeg bare kan overlate alt til 😅 

• Liker 3
Skrevet
Lacy skrev (9 minutter siden):

@SlemUlv, dette ble jeg utrolig interessert i! Kjenner meg veldig igjen i et ønske om å ikke bestemme noe 😅 Gitt at alle andre faktorer er på plass vel og merke.. Ønsker veldig å leve med en mann som bare er naturlig autoritær ovenfor meg og som jeg vet vil mitt beste i alle situasjoner, som jeg bare kan overlate alt til 😅 

Men det er ikke sånn at jeg ikke bestemmer noe. Livet tillater ikke det. :)
Det er jo en grunn til at man prater sammen, og diskuterer ting. Så jeg må uansett tenke over ting, og finne ut hva jeg selv kunne tenke meg osv.. 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (51 minutter siden):

SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Det er jo en grunn til at man prater sammen, og diskuterer ting. Så jeg må uansett tenke over ting, og finne ut hva jeg selv kunne tenke meg osv.. 

Nei, det er individualisme. Har ingenting med feminisme å gjøre.

Individualisme er et syn som fremhever individets og enkelttingenes verdi og realitet. Individualisme er derfor etiske teorier som tillegger enkeltmennesket moralsk verdi fremfor staten eller det kollektive. 

Det at du velger hva som er riktig i ditt liv- individualisme. 

Kamp for likestilling mellom kjønn - feminisme. 

Men ikke alle som driver med BDSM er som deg. Ble brukt til å komme unna med drap i Storbritannia blant annet. "Rough sex defense". 

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner det 🙂 Det er jo noe man vil kunne oppnå med god, gjensidig tillit 🙂

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Jeg har vært aktiv med bdsm siden jeg ble et seksuelt vesen. Og det kan høres litt drøyt ut, men jeg er veldig glad for at vi pusher det bittelitt over grensen innimellom så det åpner opp for nye muligheter og evt grenser. 
Jeg underkaster meg.  Det er uten tvil det som funker for meg. Jeg klarer ikke å stå i den dominante rollen ovenfor mannen min.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...