Gå til innhold

sendte en pakke i retur til zara / post i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Uten navn skrev (35 minutter siden):

Jeg må bare spørre siden du ikke har brukt retur-systemet Zara vanligvis bruker. 

Hvor fant du retur adressen? Har du bare funnet en adresse til Zara i Oslo og sendt den dit? Som regel skal retur-pakker til et vanlig lager f.eks og ikke til hovedkontor eller butikk.

Kan det være feilen, at du har sendt pakken til feil sted? Tror ingen bedrifter prøver å svindle på denne måten. Tenkte de kun fortjeneste hadde de jo ikke tilbudt fri retur med postnord.

Retur lappen du la nedi pakken er den lappen jeg regner med du skulle sendt med, og kan ikke scannes eller registreres av Zara da det er en strekkode forbeholdt postnord. Derfor er den heller ikke registrert der du feilaktig har sendt den 😊

Så om du kontakter KS og nevner adressen du feilaktig brukte, kanskje de kan ta kontakt med den aktuelle avdelingen og høre om de har mottatt den? 😊

Ja, jeg bare fant adressen til Zara og sendte den direkte dit. :)  Printet ut "send i retur etikett og la den inni pakken- og klistret den utpå. :)

Ville bare få den ut av huset i full fart når det var hull i sømmene.

🌸👏🌸

Takk for svar :)

Anonymkode: e452d...547

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg bare fant adressen til Zara og sendte den direkte dit. :)  Printet ut "send i retur etikett og la den inni pakken- og klistret den utpå. :)

🌸👏🌸

Store nettbutikker har ofte flere adresser. Til hovedkontor, kundesenter, lager og gjerne en egen til returer.

Bare å finne en adresse og sende dit fungerer ikke alltid. Er en grunn til at det alltid følger med ferdig adresser returlapp.

Anonymkode: 86c4e...17d

• Liker 4
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

jo, skal ikke sende hullete klær.............

Hæ? Uhell kan skje i produksjonen og da returnerer du de jo bare, men det er jo ikke Zara sin feil at du ikke klarer å returene riktig?

Anonymkode: 65f24...723

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

🌸👏🌸

Da er det jo ikke rart det gikk galt… Zara kan jo ikke lastes for at du har gjort feil 🤪 Ta det som en (dyr) lærdom.

Anonymkode: dbbac...096

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 19.58):

Nå har jeg sendt bevis til Zara på hvor jeg sendte pakken, hva den kostet og registreringsnummer, ( billedbevis til Zara på facebook )  det var ikke nok, først skulle de ha mail og navn, noe de fikk, så skulle de ha registreringsnummer ( noe de fikk ) fant det på nettbanken... det drar ut i hverfall 2 dager og de får det de spør om, men det er likevel ikke nok.

Så prøver jeg og logge inn på Zara.no med mailen min, men får ikke logget inn, jeg prøver å bytte passord - men får ikke en gang  tilsendt en link for bytte av passord..

Jeg prøver på en annen e mail adresse jeg har i tilknytning til Zara, det går fint med en gang,.

Jeg synes dette er merkelig, tenk å gjøre seg så SMÅ for en 500 lapp.... i tillegg sende folk klær med hull i- jeg trodde Zara gikk bra økonomisk, de virker heller desperate.

Unnskyld meg altså, men her er det jo du som har surret det til for både deg selv og Zara.

Etter hva jeg forstår så har du sendt en pakke med feil transportør og på den måten laget en masse ekstra styr for Zara også. Selvfølgelig kan de ikke bare gi deg pengene tilbake når du kontakter dem randomly via Facebook, de har sine rutiner å overholde de også! Du burde selvfølgelig sendt dem en Mail med all info i utgangspunktet og ikke gått via Facebook for det er useriøst. At det går noen dager før du får svar er helt normalt: De skal forsøke å nøste opp i rotet du selv har forårsaket, og har sikkert 700 andre mailer utover din å ta stilling til. Ta litt selvkritikk da.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du svarer alltid så ufyselig. MÅ du det?

Anonymkode: f3df8...92e

Det kommer helt an på hvordan folk klarer å legge fram sine utfordringer. Denne personen deltar tydeligvis i VM i ansvarsfraskrivelse!

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på hvordan folk klarer å legge fram sine utfordringer. Denne personen deltar tydeligvis i VM i ansvarsfraskrivelse!

Nei, jeg har vist i form og handling at jeg tar ansvar. Har forsøkt og spore pakken, tatt kontakt med post i butikk, tatt bilde av porto og forsendelse og vært i dialog med Zara. 

SLUTT og kommenter på denne tråden, du ser bare det du selv vil.

• Liker 1
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Unnskyld meg altså, men her er det jo du som har surret det til for både deg selv og Zara.

Etter hva jeg forstår så har du sendt en pakke med feil transportør og på den måten laget en masse ekstra styr for Zara også. Selvfølgelig kan de ikke bare gi deg pengene tilbake når du kontakter dem randomly via Facebook, de har sine rutiner å overholde de også! Du burde selvfølgelig sendt dem en Mail med all info i utgangspunktet og ikke gått via Facebook for det er useriøst. At det går noen dager før du får svar er helt normalt: De skal forsøke å nøste opp i rotet du selv har forårsaket, og har sikkert 700 andre mailer utover din å ta stilling til. Ta litt selvkritikk da.

Jeg fant ikke mailadressen, det stod "kontakt oss" og det var over chat, får heller ikke logget inn på gmailen min og brukerkonto på Zara.no  

Skrevet

For returer gjort via leveringssted, vil antall returetiketter du mottar per e-post være det samme som antall esker du skal sende.

Hentet fra Zara.

Jeg printet ut returetikett og la den ved, klistret den også utenpå pakken. Sendte den fra post i butikk, hvis de bruker post Nord er det derfor det er kluss, det spiller ingen rolle lenger - de skal få 500 lappen sin og de buksen med hull i sømmene ..skal de få beholde helt selv.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For returer gjort via leveringssted, vil antall returetiketter du mottar per e-post være det samme som antall esker du skal sende.

Hentet fra Zara.

Jeg printet ut returetikett og la den ved, klistret den også utenpå pakken. Sendte den fra post i butikk, hvis de bruker post Nord er det derfor det er kluss, det spiller ingen rolle lenger - de skal få 500 lappen sin og de buksen med hull i sømmene ..skal de få beholde helt selv.

Skjønner at det er sure penger, men det er jo du som har rotet det til selv ved å sende den med feil ekspedisjonsfirma, ikke Zara. Siden det tydelig står hvem som skal stå for transporten og til hvor på returlabelen, så er det ditt ansvar å få det gjort korrekt. Om du skal være grinete på noen andre enn deg selv så er det han på butikken, for han burde ha forstått at du mente at den skulle sendes gratis i retur med postnord og ikke at du skulle betale for å sende den med posten. Du kan ikke forvente at Zara bare skal gi deg 500kr utav goodwill heller. 

Endret av Tripptrapp1
Leif
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg har vist i form og handling at jeg tar ansvar. Har forsøkt og spore pakken, tatt kontakt med post i butikk, tatt bilde av porto og forsendelse og vært i dialog med Zara. 

SLUTT og kommenter på denne tråden, du ser bare det du selv vil.

Du har forsøkt å rette opp i ditt eget kløneri ja, men du har tilgode å erkjenne at du egenhendig har skapt denne situasjonen du har satt deg i. Det er ikke Zara sin skyld at du freestyler og sender returvarer på måter som er utenfor deres veldig enkle system for retur. Ergo er det din egen skyld at du ser ut til å ha tapt både penger og bukse.

Anonymkode: fad43...a61

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har forsøkt å rette opp i ditt eget kløneri ja, men du har tilgode å erkjenne at du egenhendig har skapt denne situasjonen du har satt deg i. Det er ikke Zara sin skyld at du freestyler og sender returvarer på måter som er utenfor deres veldig enkle system for retur. Ergo er det din egen skyld at du ser ut til å ha tapt både penger og bukse.

Printet ut lappen som jeg skulle og klistret den på pakken, regnet med det var bare å scanne for de, det er ikke et enkelt retursystem- jeg fikk IKKE ANGRETESSKJEMA tilsendt i pakken, det har jeg fått i alle pakkene som jeg har bestilt på nett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Printet ut lappen som jeg skulle og klistret den på pakken, regnet med det var bare å scanne for de, det er ikke et enkelt retursystem- jeg fikk IKKE ANGRETESSKJEMA tilsendt i pakken, det har jeg fått i alle pakkene som jeg har bestilt på nett.

Hva så? Det er ingen lov om at det skal følge med et printet angrerettskjema (som forøvrig ikke er det samme som en returseddel) med hver forsendelse. Det har aldri fulgt slikt med mine Zara-pakker. Vil man returnere så registrerer man enkelt hvilket plagg og hvilken grunn på nettsiden deres, velger at man vil levere på poststed og hvor mange esker man har. Pakker varene pent ned, taper fast returlabelen utenpå om leverer den i mitt tilfelle der jeg hentet den. Det fungerer som fjell hver gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Henger ikke med her nå. Du altså printet ut returseddel som både har havnet inni og utenpå pakken? 

Du har i tillegg levert til feil transportør der du er blitt opplyst om at hvis du skal bruke den transportøren må du betale for det selv? 

Istedenfor å ta få et aha øyeblikk velger du å finne en random Zara adresse og sende med feil transportør uten sporing? 

Og det er Zara sin feil? 👀

Hvis du har sendt pakka til en random adresse har den vel gjerne havnet der. Første bud ville vært å sjekka på adressen du har sendt den til.

Anonymkode: 1dadb...e6d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...