Gå til innhold

sendte en pakke i retur til zara / post i butikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

la ved byttelapp ( printet ut ) tenkte de bare scannet den og alt i orden, men nei det er visst ikke det..

jeg sendte pakken i post i butikk, men er inne på posten (mine sider ) og de har ikke registrert retur der..

uten registrering av retur så taper jeg alle pengene og mer til, skal ikke alle pakker registreres posten automatisk hvis du sender?

Jeg fikk ingen kvittering

Anonymkode: e452d...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som ikke er i orden? Er pakken borte? Ble den ikke sendt?

Anonymkode: e50a2...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara sender med MyPack/Postnord, så da nytter det ikke å levere retur til Posten…

Anonymkode: 6a0d6...a87

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Zara sender med MyPack/Postnord, så da nytter det ikke å levere retur til Posten…

Ok, men jeg sendte den med posten til adressen Zara/ Oslo, de må jo ha fått den med returetiketten?

Tok kontakt med Zara i dag, sende de nummer med returetikett ( de sa de måtte ha sporingen ), noe jeg ikke har, posten har ikke registrert det.

Hvordan kan jeg løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er det som ikke er i orden? Er pakken borte? Ble den ikke sendt?

Anonymkode: e50a2...75b

Jeg sendte den fra post i butikk og printet ut returseddel som jeg la inni pakken. Trodde derfor Zara ville scanne returen og alt i orden, men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sendte den fra post i butikk og printet ut returseddel som jeg la inni pakken. Trodde derfor Zara ville scanne returen og alt i orden, men nei.

Du må levere inn til det riktige fraktselskapet og skal du ha kollinr, må du sende den som pakke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke sendte med sporing så må du nok ta tapet

Anonymkode: 06901...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (8 minutter siden):

Du må levere inn til det riktige fraktselskapet og skal du ha kollinr, må du sende den som pakke.

Ok, så da er pengene og klær tapt?

Sendte fra post i butikk og det er ikke registrert over post i min innboks i hvertfall. skal høre med butikken om de har noe fakta liggende ang returen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke sendte med sporing så må du nok ta tapet

Fikk ikke tilbud om det en gang, fyren som stod der sa bare at porto ikke var dekket så jeg måtte betale den og.

Får høre om de har registrert noe.

Men Zara MÅ jo ha fått returen ( sendte det direkte til dem ) med byttelapp som de kunne scanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal feste returetikett på utsiden av pakken. Så klart kan du levere den til posten. Er vel der du hentet den først? 

Det lønner seg faktisk å fysisk be betjeningen om å skanne den for deg og få en kvittering.

Men skal også sies at det kan ta opptil 5 dager før en retur blir registrert i systemet hos posten.

Anonymkode: 42c95...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal feste returetikett på utsiden av pakken. Så klart kan du levere den til posten. Er vel der du hentet den først? 

Det lønner seg faktisk å fysisk be betjeningen om å skanne den for deg og få en kvittering.

Men skal også sies at det kan ta opptil 5 dager før en retur blir registrert i systemet hos posten.

Anonymkode: 42c95...f8b

Og hvis returetiketten hadde vært på utsiden, hadde de på Posten sett at det var Postnord som skulle ha den. Og det er ikke alltid Posten og Postnord er i samme butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tilbud om det en gang, fyren som stod der sa bare at porto ikke var dekket så jeg måtte betale den og.

Får høre om de har registrert noe.

Men Zara MÅ jo ha fått returen ( sendte det direkte til dem ) med byttelapp som de kunne scanne.

Mye rart i post i butikk. Du skal alltid få kvittering f eks. Tydelig at du har sendt uten sporing og da kan butikken bare si de ikke har mottatt selv om de har det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye rart i post i butikk. Du skal alltid få kvittering f eks. Tydelig at du har sendt uten sporing og da kan butikken bare si de ikke har mottatt selv om de har det

Ja, men får høre med de om de har registrert det, jeg skal spore opp bankutskrift-der står det adresse på butikken og hva jeg betalte, så får jeg se.

Zara må ha fått pakken med riktig printet ut retur etikket inni, den var i tillegg limt utenpå pakken med gjennomsiktig teip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og hvis returetiketten hadde vært på utsiden, hadde de på Posten sett at det var Postnord som skulle ha den. Og det er ikke alltid Posten og Postnord er i samme butikk.

Returetikett var på utsiden ( og inni ) printet ut to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Zara må jo ha mottatt pakken og sett returen...................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men Zara må jo ha mottatt pakken og sett returen...................................................

Du har jo sendt uten sporing, og da lar de deg ta tapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har jo sendt uten sporing, og da lar de deg ta tapet

Zara er jo seriøse aktører så ser ikke helt den, men får se om butikken har noe registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har sendt pakken med feil selskap? 

Det tar noen dager før retur blir registrert. Henter ikke mottaker ut pakken går den tilbake til avsender (deg) 

Når man returnerer via PostNord pleier de spørre om man vil ha kvittering på sms. 
Hos Posten får man en papirkvittering, som regel. 

Selv om du ikke finner sporingsnummer trenger den ikke være tapt, men kan jo være greit å lese hva det står om returer før man sender avgårde med feil selskap..  

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å blande PostNord og Posten, den ene er blå, den andre rød, når folk klarer å holde Kiwi og Rema fra hverandre burde det være mulig med fraktselskap også!!? 

Anonymkode: 3037d...853

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det tar noen dager før retur blir registrert. Henter ikke mottaker ut pakken går den tilbake til avsender (deg) 

Når man returnerer via PostNord pleier de spørre om man vil ha kvittering på sms. 

Selv om du ikke finner sporingsnummer trenger den ikke være tapt, men kan jo være greit å lese hva det står om returer før man sender avgårde med feil selskap..  

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å blande PostNord og Posten, den ene er blå, den andre rød, når folk klarer å holde Kiwi og Rema fra hverandre burde det være mulig med fraktselskap også!!? 

👏🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spiller vel ingen trille hvilket selskap man sender tilbake med? Om jeg får en pakke sendt med Helthjem eller dhl så går jeg fremdeles ned til posten og sender i eventuell retur. 

Og ts, i fremtiden, husk kvittering! :)

Anonymkode: a5fb9...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...