Gå til innhold

Hadde du godtatt at mannen din låner klær av sin far og nå av sin sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har aldri vært noe flink til å kjøpe seg noe som helst selv. Uansett hva. Alltid når vi har vært på ferie hjemme til foreldrene har han brukt faren sine klær, nye t- skjorter, jakker osv. De har til og med en felles skuffe med boksere som alle gutta i huset der plukker fra. Jeg kan plutselig se at broren til min mann går med boksere jeg har kjøpt…. I starten var det litt sjarmerende og søtt, nå er det bare teit! 
Nå bruker vår sønn ganske stor str i klær da han vokser til. Jeg har nå sett at min samboer til tider går i min sønn sine treningsklær, og det synes jeg ikke er greit. Hadde det vært at han nå hadde kjøpt seg noe selv til tider så, men når han bruker klær jeg har kjøpt til sønnen vår så synes jeg det er så teit. Hva synes dere?

Anonymkode: b2af8...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann har aldri vært noe flink til å kjøpe seg noe som helst selv. Uansett hva. Alltid når vi har vært på ferie hjemme til foreldrene har han brukt faren sine klær, nye t- skjorter, jakker osv. De har til og med en felles skuffe med boksere som alle gutta i huset der plukker fra. Jeg kan plutselig se at broren til min mann går med boksere jeg har kjøpt…. I starten var det litt sjarmerende og søtt, nå er det bare teit! 
Nå bruker vår sønn ganske stor str i klær da han vokser til. Jeg har nå sett at min samboer til tider går i min sønn sine treningsklær, og det synes jeg ikke er greit. Hadde det vært at han nå hadde kjøpt seg noe selv til tider så, men når han bruker klær jeg har kjøpt til sønnen vår så synes jeg det er så teit. Hva synes dere?

Who cares?

Anonymkode: 064b3...e85

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om JEG hadde godtatt at min mann gikk i sånn og sånn klær? Hva har nå jeg med det å gjøre? 

• Liker 12
Skrevet

Om sønnen din ikke bryr seg så tenker jeg greit nok. Men sønnen din kan vel umulig synes det er noe stas?

Er mannen din gnien, hater å shoppe eller har han ikke råd? Har han dårlig råd får man trå mer varsomt enn om han er gnien. Hater han å shoppe, så kan dere vel  du nettshoppe litt for han så får han se igjennom handlekurven før han evt kjøper?

• Liker 8
Skrevet

Jeg har ikke fullmakt over mannen min, heller ikke noe jeg er interessert i å ha. 

Anonymkode: 42bd7...0cc

• Liker 4
Skrevet

Hva synes sønnen?

min mann kjøper klær når han må, og da forteller jeg han at han trenger nye klær, stort sett. Da setter vi oss på f.eks zalando sammen og bestiller en hel masse, da slipper han å tenke mer på det det neste året.

kan ikke du kjøpe klær til ham, da? Han bryr seg tydeligvis ikke veldig mye om hva han går med?

da jeg ble ca like stor som min mor, så delte vi også klesskap (ung mor med ca samme klesstil), men undertøy delte vi ikke. Min datter er nå 12, og kan fint låne mine klær (jeg er ganske liten i str), men vi deler selvfølgelig heller ikke undertøy. 

Anonymkode: 34e15...9cd

• Liker 4
Skrevet

Ungen min gjør det samme. Tar mine klær og bare venter på at vi skal bruke samme størrelse i sko 😂

Jeg tenker at så lenge de som deler synes det er greit, hvorfor ikke. Det er faktisk ganske smart, sånn sett fra klimaperspektivet ☺️

Anonymkode: f3215...b57

• Liker 5
Skrevet

Det hadde jeg i grunn ikke giddet å blande meg opp i. 🤷‍♀️ Dersom det økonomiske er er tema så bør du selvsagt kreve at mannen bidrar til 50% av utgiftene til barnets tøy. 

Her i huset er det jeg som shopper alt av klær og sko, for mannen bare sutrer over at han mangler men kjøper aldri noe. :P 

Anonymkode: 588ba...af1

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe du mener du har noe med å godta eller ikke? Om familiens menn synes det er helt greit å ha felleseie på klær får det være deres sak. (Men jeg forventer at en voksen mann er i stand til å kjøpe sine egne klær når det trengs).

• Liker 4
Skrevet

Altså hvis ungen din synes det er greit så why not. Men at familien hans låner bokserne til hverandre? Det er veldig spesielt i mine øyne...

Anonymkode: 395df...9b3

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er utrolig koselig når mine store barn låner klærne mine 💕 Om dette er greit eller ikke er en sak mellom den som eier og den som låner syns jeg. Er det ok for både far og sønn så kan det være deres greie. Ville ikke blandet meg inn. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle dette være noe jeg skulle mene noe som helst om? 

• Liker 1
Skrevet

Føler det ligger noe mer under her, har mannen din en diagnose?

Jeg synes det er helt fint at en familie deler på klær og utstyr, f.eks bruker jeg gjerne barnas hals om jeg skal ut i kuldaog gleder meg litt til de blir så store at vi kanskje kan byttelåne noe klær. Jeg regner og med at datteren min vil låne klær smykker og vesker av meg etterhvert og det er koselig synes jeg.

At de byttelåner undertøy er litt rart. Trusa mi vil jeg ha for meg sjæl..

Skrevet

Det eneste jeg kunne tenkt på er økonomi, hvis jeg hadde hatt dårlig råd og betalte sønnens klær og mannen "brukte dem opp". Men vi har felles økonomi, så det gjør ingen forskjell, mannens og sønnens klær går av samme potten. 😛 Så om sønnen synes det var greit, så er det ikke noe jeg hadde blandet meg i. Og det med faren hadde jeg i alle fall ikke hatt noe med.

Anonymkode: 9576c...c98

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det spiller noen rolle for deg så lenge det ikke er dine klær han låner? Siden broren hans låner hans boksere (hvordan vet du egentlig det?) virker det som at dette går begge veier, så da er de vel ok med det alle som er involvert. 

Anonymkode: 8bca2...209

• Liker 1
Skrevet

Megasexy er det definitivt ikke. 

Anonymkode: 0a531...60a

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok blitt litt irritert om en voksen mann bruker og sliter ut klærne til ungene. Han er voksen og kan holde seg med klær selv 

Anonymkode: f7afe...81c

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt vanlig for motsatt kjønn 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 056cc...6aa

Skrevet

Hvem godkjenner klærne dine, ts?

Det er så uvanlig, så det må du nesten fortelle mer om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg deler klær og sko med døtrene mine. Vi er tre stk i samme størrelse, så selvfølgelig er det fint om vi deler på ting!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...