AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 HVA VIL SKJE OM MAN HAR FORHOLD TIL SJEFEN SIN PÅ JOBB? OM DETTE IKKE ER PRIVATSKJEDE FOR EKSEMPEL PÅ EN MØBELBUTIKK, MATBUTIKK ELLER POLITISTASJON Anonymkode: 024a8...ecc
miss summers Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 HVA MENER DU MED PRIVATSKJEDE? OG HVORFOR BETYR DET NOE? 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 HVORFOR MÅ DU SKRIKE? OG FOR EN UETISK SJEF DU HAR, DET ER IKKE GREIT. VARSLE HR Anonymkode: b94ee...596 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Er ikke skjeden din privat? Er det rom for flere sjefer der? Neida, fra spøk til alvor, så er det aldri en god ide å involvere seg med sjefen sin. Anonymkode: e1c50...aa5 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Nei jeg lurer pga noe konflikter kan skje, kan han bli sparket hvis han har forhold med en ansatt? Anonymkode: 024a8...ecc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Konflikter kan skje ja, og sjefen kan bli sparket. Det er litt forskjellig praksis på forskjellige steder, men særlig etter #metoo så er toleransen ekstremt lav for sånt i min bedrift iallfall. Her er det fullt mulig at sjefen hadde blitt bedt om å gå, egentlig ganske sannsynlig om han var høyt oppe. En mellomleder kunne kanskje sluppet unna med å bli flyttet til en annen stilling eller avdeling. Men det er NULL kjangs for at begge kunne fortsatt i samme stillinger hvis den ene er direkte sjef for den andre. På et privat plan så kan det være forferdelig å jobbe med sjefen om det blir slutt, og da er det gjerne du den som "må" gå for å klare å gå videre i livet. Om du ikke vil lage et helvete med HR og få han sparket. Utover det så kan det også være kjipt med rykter blant kolleger, generell misnøye og baksnakking, og det kan bli surmuling om de oppfatter at du får noen fordeler for å pule sjefen. De kan også finne på å gå til HR, som igjen kan medføre at sjefen blir forflyttet eller sparket. Og at du ikke vil kose deg noe på jobb på generell basis. Du kan ikke bli sparket, men de kan vel prøve å finne på å flytte deg til tilsvarende jobb i annen filial. Men du har mye rettigheter her altså, om de prøver å bli kvitt deg så skaff deg en advokat. Anonymkode: dc451...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 HVA OM DET ER EN OFFENTLIG SKJEDE. Anonymkode: 3f376...f95 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): HVA OM DET ER EN OFFENTLIG SKJEDE. Anonymkode: 3f376...f95 Skjerp deg a. Anonymkode: e13e3...495
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 DET ER BAD BUSINESS Å MINGLE MED SJEFER! Anonymkode: f3147...1d5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 Don't dip your pen in company ink. Dette lærte jeg på 80-tallet. Anonymkode: b3fa6...fbf
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Jeg skjønner ikke hvordan det i det hele tatt er mulig å ta feil på skjede og kjede. Anonymkode: 60eac...59b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Dårlig ide og er det en politistasjon så blir det medieoppslag om det kommer frem. Anonymkode: a4485...342
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Konflikter kan skje ja, og sjefen kan bli sparket. Det er litt forskjellig praksis på forskjellige steder, men særlig etter #metoo så er toleransen ekstremt lav for sånt i min bedrift iallfall. Her er det fullt mulig at sjefen hadde blitt bedt om å gå, egentlig ganske sannsynlig om han var høyt oppe. En mellomleder kunne kanskje sluppet unna med å bli flyttet til en annen stilling eller avdeling. Men det er NULL kjangs for at begge kunne fortsatt i samme stillinger hvis den ene er direkte sjef for den andre. På et privat plan så kan det være forferdelig å jobbe med sjefen om det blir slutt, og da er det gjerne du den som "må" gå for å klare å gå videre i livet. Om du ikke vil lage et helvete med HR og få han sparket. Utover det så kan det også være kjipt med rykter blant kolleger, generell misnøye og baksnakking, og det kan bli surmuling om de oppfatter at du får noen fordeler for å pule sjefen. De kan også finne på å gå til HR, som igjen kan medføre at sjefen blir forflyttet eller sparket. Og at du ikke vil kose deg noe på jobb på generell basis. Du kan ikke bli sparket, men de kan vel prøve å finne på å flytte deg til tilsvarende jobb i annen filial. Men du har mye rettigheter her altså, om de prøver å bli kvitt deg så skaff deg en advokat. Anonymkode: dc451...5d7 Det samme gjelder hvis man velger å få barn og gifte seg med sjefen? Anonymkode: 024a8...ecc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 Avdelingsoverlegen og avdelingssykepleieren ble plutselig et par på min tidligere arbeidsplass. Hun valgte ganske raskt å slutte, eventuelt ble bedt om, det vet jeg ikke. Anonymkode: 5dbdf...24a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå