AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Barna hans vil jo selvfølgelig alltid komme foran meg. Føler på en måte at eksen og gjør det. Hun er jo moren til de viktigste i hans liv. De har et godt forhold og samarbeid, men vet det ikke er noe mer enn det. Likevel, jeg føler meg på en måte litt utenfor. Jeg er ikke den viktigste for han, hvorfor skal han være det for meg da? Han har jo levd ett familieliv med denne andre damen, og ikke bare lagd ett barn, men flere. De har dette sammen, det har ikke vi. Andre som har følt på slike følelser når mannen har barn med en annen? Anonymkode: 30a8e...dd2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barna hans vil jo selvfølgelig alltid komme foran meg. Føler på en måte at eksen og gjør det. Hun er jo moren til de viktigste i hans liv. De har et godt forhold og samarbeid, men vet det ikke er noe mer enn det. Likevel, jeg føler meg på en måte litt utenfor. Jeg er ikke den viktigste for han, hvorfor skal han være det for meg da? Han har jo levd ett familieliv med denne andre damen, og ikke bare lagd ett barn, men flere. De har dette sammen, det har ikke vi. Andre som har følt på slike følelser når mannen har barn med en annen? Anonymkode: 30a8e...dd2 Ja, og sånn vil det være resten av livet ditt om du fortsetter forholdet. Et godt råd. Gjør det slutt før det er for sent. Bedre å møte en mann uten barn fra før. Om jeg kunne valgt på nytt hadde jeg aldri blitt i dette forholdet. Gift med mann med to barn fra før. Vi har to sammen. Anonymkode: 1778d...ccd 7 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, og sånn vil det være resten av livet ditt om du fortsetter forholdet. Et godt råd. Gjør det slutt før det er for sent. Bedre å møte en mann uten barn fra før. Om jeg kunne valgt på nytt hadde jeg aldri blitt i dette forholdet. Gift med mann med to barn fra før. Vi har to sammen. Anonymkode: 1778d...ccd Vi har ikke noen sammen, og kommer heller ikke til å få det. Derfor føler jeg meg iallefall utenfor, siden de har noe sammen som vi aldri vil få. Jeg har sagt det til han, og han har sagt at han skjønnet det. Men jeg klarer ikke å legge det bak meg. Anonymkode: 30a8e...dd2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Er det noen andre? Anonymkode: 30a8e...dd2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Dump ham. Å gå inn i forhold med folk som har unger fra før er helt håpløst. Anonymkode: 9a3f4...1ca 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dump ham. Å gå inn i forhold med folk som har unger fra før er helt håpløst. Anonymkode: 9a3f4...1ca Men når man nærmer seg 40 har jo de fleste barn. Anonymkode: 30a8e...dd2 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Jeg er gift med en som har et barn fra før, jeg syns det var krevende i starten, men barnet er jo bare barn, men den følelsen av at eksen er viktig, tro meg den vil avta, du er mest viktig Anonymkode: f1b21...ba5 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er gift med en som har et barn fra før, jeg syns det var krevende i starten, men barnet er jo bare barn, men den følelsen av at eksen er viktig, tro meg den vil avta, du er mest viktig Anonymkode: f1b21...ba5 Håper du har rett. Hadde han hatt ett hadde det kanskje vært litt annerledes. Men de måtte jo få TO. Anonymkode: 30a8e...dd2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barna hans vil jo selvfølgelig alltid komme foran meg. Føler på en måte at eksen og gjør det. Hun er jo moren til de viktigste i hans liv. De har et godt forhold og samarbeid, men vet det ikke er noe mer enn det. Likevel, jeg føler meg på en måte litt utenfor. Jeg er ikke den viktigste for han, hvorfor skal han være det for meg da? Han har jo levd ett familieliv med denne andre damen, og ikke bare lagd ett barn, men flere. De har dette sammen, det har ikke vi. Andre som har følt på slike følelser når mannen har barn med en annen? Anonymkode: 30a8e...dd2 Nei og nei… Du skal ikke være i et forhold der du alltid kommer til slutt og om du skal fortsette dette forholdet så må du å mannen finne deres tid oppe i alt han har med seg inn i forholdet ellers mener jeg at det ikke er verd det. Jeg er gift med en som har barn fra før og vi har ett sammen. Det har vært tøffe tak og slett ingen dans på roser, men vi har hatt den viktige tiden sammen som gjør at det har vært verd alt slitet! Om man mener at barn, eksen og alt rundt dette alltid kommer først så må jeg spørre? I kjernefamilien så har man rett på tid alene som voksne og prioritere forholdet når det er behov for det, men i familier med mine/dine, nye partnere så skal barna alltid være i fokus, all ledig tid skal sørve barna og alt annet må komme i andre rekke. Det er ikke sunt for familiestrukturen uansett familie at de voksne ikke har det bra, at barna ikke har det bra og da må de voksne finne ut hvordan deres familie skal fungere optimalt for ALLE…. Anonymkode: c1479...481 3
Hippogriff Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Det er jo fordeler også syns jeg. At han har sine forpliktelser med barna gir deg også rom for å prioritere dine egne ting uten dårlig samvittighet overfor noen. Mange menn blir fryktelig sosialt avhengige av partner, mens kvinner ofte er flinkere til å pleie vennskap osv utenom. Mannens barn kan sånn sett gi en fin «avlastning» tenker jeg. Endret 8. februar 2022 av Hippogriff 3
Elani Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 (endret) LØP! Jeg har vært i samme situasjon som deg og hadde de samme tankene som du har. Det ble bare verre og verre og til slutt innså jeg at jeg måtte komme meg vekk. Angrer ikke ett sekund og er sjeleglad for at jeg dro. Kanskje anderledes om man selv har barn fra før. Vil ha forhold som består av mann og kvinne. Ikke mann, kvinne, eks-kjæreste og deres barn. Endret 10. februar 2022 av Elani 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 Men det er jo en grunn til at de ikke er sammen lengre Om hun samarbeider og de to har et bra forhold som exer så er det jo ikke et problem. Barna vil jo alltid være før deg, men på en annen måte, de er barn. Anonymkode: 61704...9b6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Ja, ut og finn deg en drømmemann uten barn, en drøss av de der ute, så slipper han å drasse på en sutrende voksen som vil komme foran barna hans. Anonymkode: 2bb3e...df0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 19.35): Ja, og sånn vil det være resten av livet ditt om du fortsetter forholdet. Et godt råd. Gjør det slutt før det er for sent. Bedre å møte en mann uten barn fra før. Om jeg kunne valgt på nytt hadde jeg aldri blitt i dette forholdet. Gift med mann med to barn fra før. Vi har to sammen. Anonymkode: 1778d...ccd Slutt da, vær så snill. Dette er et så typisk og IDIOTISK kg-svar. De som har barn fra et tidligere forhold, og da særlig menn, skal visst ifølge enkelte kg-damer ALDRI kunne få seg en ny kjæreste. Hvorfor i alle dager rådes ts til å gjøre det slutt?? Hvorfor rådes hun ikke til å snakke ordentlig med mannen om dette i stedet, slik at hun kan få luftet tankene og de sammen kan finne gode løsninger? Kjøre TS: Det er ikke sånn at eksen skal foran deg. Det er heller ikke sånn at barna skal gå foran deg - hva enn som egentlig menes med dette utsagnet. Mange her på KG sier alltid at «mannen vil alltid velge barna sine foran deg», men jeg har enda ikke fått et godt svar på hva de egentlig mener med dette, sånn helt konkret. I hvilke tilfeller blir mannen stilt foran et slikt valg?? Det er i realiteten helt absurd. Barna er selvfølgelig viktige for mannen, og du må være forberedt på at det tar mye tid å følge dem opp, de skal ha mat, det skal vaskes klær, de trenger hjelp til lekser, skal kjøres på fritidsaktiviteter osv. Men: Dersom dere har et sunt og sterkt forhold så klarer dere dette SAMMEN. Dere må kommunisere godt og lytte til hverandre, og være rause. Dere må være forberedt på at eksen kan ta mye plass i hverdagen, og det må dere finne ut hvordan dere skal løse. Og du må som sagt være villig til å ta en morsrollen (ikke ta mors plass, men fungere som en ekstra mor for dem når barna er hos dere). Hvis dere klarer dette vil det gå fint! Anonymkode: eb7e6...415 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 Exen skal ikke komme foran deg. Det eneste er at de avtaler når barna hans skal leveres til dere, og når han leverer barna sine til ho. Snakke evt.om aktiviteter, bursdager til andre barn, felles ferie etc..altså kun det som gjelder deres barn. Men ikke at han stiller opp for HENNE. Har dere f eks planlagt kjærestehelg, må han tørre å spørre exen sin om hun kan passe barna denne helgen etc.. Og det er ikke alltid at barna kommer foran. Ja, de må nok kjøres på div aktiviteter når de er små, men du kan jo være med å kjøre, slik at du blir likestilt. Jeg er sammen med en som har to barn fra før av. Så har jeg to barn selv. Jeg kommer FORAN barna hans, og han kan lett si nei til de når det ikke passer oss. Vi tar avgjørelser sammen vedr våre barn. Vi kjøpte huset sammen uten å involvere noen barn f eks. Anonymkode: 5fc99...e83 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 At han har et liv før han traff deg må du bare akseptere. Er selv sammen med en mann som har vært gift i 12år og har 2 barn sammen med hun. Det er en stor del av livet hans, og han har jo faktisk glad i hun en gang og valgt å få barn med hun. Sånn er det jo. Man kan ikke ligge å dvele på det. Jeg hadde ikke barn når jeg traff han, så vi har fått 1 sammen. Vi er ikke gift, mest pga han vil ikke pga han har vært gift før. Men det betyr ikke at han ikke elsker meg eller vårt barn. Viktigste for meg er at alle papirer er ordnet. Tenker dette er følelser du bare må komme over. Ja barna kommer først på mange områder, men det gjør du og. Jeg har aldri følt med tilsidesatt. men samtidig så bryr jeg meg oppriktig om barna hans og vil gjøre alt for de. Anonymkode: a0241...e27 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 Sånn skal og må det være. Når barna blir voksne derimot, får du ha han mer for deg selv. Er ikke det en positiv egenskap at han tar ansvar for sine barn? Slik er det ikke i mitt tilfelle. Han overser barna og setter sine behov først. Slik har han alltid vært. Rart i grunnen at den nye dama vil ha en slik mann. Anonymkode: a56fb...a0c
Brunello Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 21.28): Jeg er gift med en som har et barn fra før, jeg syns det var krevende i starten, men barnet er jo bare barn, men den følelsen av at eksen er viktig, tro meg den vil avta, du er mest viktig Anonymkode: f1b21...ba5 Dette vil jeg anta stemmer. Så fort barna blir store nok til at alt ikke må avklares med den andre forelderen, vil de fleste distansere seg fra eksen. Og at barna et viktigere enn partneren gjelder jo også når man bor sammen med barnas andre forelder også. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 Hvor gamle er barna? Dess yngre de er, dess mer kreves det av foreldrene. Etter hver når barna blir eldre, minskes også kontakten med den andre foreldren (med mindre der er noen spesielle behov). For min del, så er det bra at foreldrene klarer dette samarbeidet. Det tyder jo på at han er voksen. De mennene vokser ikke på tre! Just saying Anonymkode: 0d91c...06e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 Hadde samme tanken som deg i starten av forholdet. Heldigvis var han veldig flink til å vise at jeg ikke kom etter x'en, men mellom barna og henne. Han prioriterer alltid meg foran henne, så fremst det ikke går ut over ungene. Selvfølgelig vil de alltid ha noe sammen, men de valgte å skille lag av en grunn. Jeg sa hvordan jeg følte det, og han har virkelig gjort en innsats for å få meg til å føle meg som nr to. Mer enn det forventer jeg ikke. Anonymkode: 44b7b...1c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå