AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Reiser ofte med fly og da små Widerøe fly, og ser hver gang noen som ikke skrur på flymodus men surfer på sosiale medier hele turen . Senest i går kveld da jeg reiste fra Molde til Bergen, så jeg to stykker i setet foran meg som var på sosiale medier og tekstet, samtidig som både flyvertinne og pilot sier i høyttaleren at man skal skru av senderne på iPad og mobil. Hvorfor driter folk i dette? Dess mindre flyene er dess viktigere er det å skru på flymodus Anonymkode: 23ce1...863 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 who cares? kommer aldri til og skru på flymodus! Anonymkode: 567be...f35 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Fordi det er ikke nødvendig lenger. At flyverten sier det er fordi det er en gammel standard og at folk skal legge fra seg løse gjenstander. Anonymkode: 975ac...30b 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Hvorfor slå av? Det slår ikke inn på flyets instrumenter. Anonymkode: 6f2fc...d67 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Lagt merke til det samme, men det som irriterte meg var en som satt rett ved meg og scrollet tiktoks som en gal med lyd på. Vær diskret om du skal bryte en norm/regel i det minste. Anonymkode: 95326...358 2
Gjest AprilRyan Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Fordi folk er egoistiske. Man klarer seg uten telefonen i en kort periode så det er ikke noe problem å skru på flymodus. Folk som har lyd på telefon eller nettbrett når de surfer eller spiller er utrolig irriterende. Det er alltid noen sånne på fly og de sitter gjerne ikke ved siden av meg, men litt unna. Synes synd på de som sitter rett ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor slå av? Det slår ikke inn på flyets instrumenter. Anonymkode: 6f2fc...d67 Min nabo som er pilot i Widerøe og flyr de minste flyene, sier at de ofte får forstyrrelser i hodetelefonene sine når flyet går opp og ned pga folk ikke har skrudd av sender på iPad og mobil. Ts Anonymkode: 23ce1...863 9 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor slå av? Det slår ikke inn på flyets instrumenter. Anonymkode: 6f2fc...d67 5G gjør faktisk det ut ifra hva jeg har hørt. Noen flyplasser har begrenset hvor nært 5g master kan være i forhold til flyplassen Anonymkode: 567be...f35 3
A-hunter Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): flyvertinne og pilot sier i høyttaleren at man skal skru av senderne på iPad og mobil Androide nettbrett var greit å beholde på altså?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 A-hunter skrev (1 minutt siden): Androide nettbrett var greit å beholde på altså? Også nettbrett Anonymkode: 23ce1...863
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har en god del peiling på radio/satellittkommunikasjon og data. Jeg kunne uten problem kommet inn på pilotenes kommunikasjon med operatører på bakken med min mobil/satelitttelefon. Derfor Anonymkode: 62f69...d0f 2
Illuminatum Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 5G gjør faktisk det ut ifra hva jeg har hørt. Noen flyplasser har begrenset hvor nært 5g master kan være i forhold til flyplassen Anonymkode: 567be...f35 Det gjelder vel amerikanske lufthavner da frekvensene her er annerledes enn i resten av verden 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 5G gjør faktisk det ut ifra hva jeg har hørt. Noen flyplasser har begrenset hvor nært 5g master kan være i forhold til flyplassen Anonymkode: 567be...f35 Hørt fra usa da? 😂 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min nabo som er pilot i Widerøe og flyr de minste flyene, sier at de ofte får forstyrrelser i hodetelefonene sine når flyet går opp og ned pga folk ikke har skrudd av sender på iPad og mobil. Ts Anonymkode: 23ce1...863 Kun opp og ned? Det er jo litt sært da siden folk har det på hele tiden… det er nok ikke telefonene som slår seg inn. Anonymkode: 6f2fc...d67 1
powerpuffen Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): who cares? kommer aldri til og skru på flymodus! Anonymkode: 567be...f35 Da havner du dessverre under kategorien egoistisk. Det kan forstyrre flyets signaler. Ja, også i 2022: https://dinside.dagbladet.no/reise/ikke-gjor-tabben/75159997 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Har en kompis som er pilot. Det har (nesten) ingenting med selve flyet å gjøre at man skal skru av mobilene. Når det kommer et fly inn for landing med 180 passasjerer om bord og alle de slår inn på mobilmasten samtidig blir mobilmasten overbelastet og folk som bor i området får forstyrrelser i sine mobilnett. Viderøe flyr av og til så lavt at man kommer ikke over sendeflaten til mobilmastene, og det er i grunn ikke noe problem. Anonymkode: d4acd...0c7 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 Jeg nekter å tro at flyets sikkerhet avgjøres av om folk skrur på flymodus - da kommer jeg til å slutte å fly. Anonymkode: 6d6a9...131
powerpuffen Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg nekter å tro at flyets sikkerhet avgjøres av om folk skrur på flymodus - da kommer jeg til å slutte å fly. Anonymkode: 6d6a9...131 Det er jo ikke flyets sikkerhet i seg selv, det faller jo ikke ned. Men det kan forstyrre pilotene. 1 2
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 Hadde det vært farlig hadde det nok ikke vært lov å ha med tlf i hele tatt;) 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hørt fra usa da? 😂 Kun opp og ned? Det er jo litt sært da siden folk har det på hele tiden… det er nok ikke telefonene som slår seg inn. Anonymkode: 6f2fc...d67 Det kan godt hende det blir forstyrrelser når flyet er oppe også, men han nevnte når flyet tar av og er på vei ned. Ts Anonymkode: 23ce1...863
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #20 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan godt hende det blir forstyrrelser når flyet er oppe også, men han nevnte når flyet tar av og er på vei ned. Ts Anonymkode: 23ce1...863 Nei, 5g har ikke lang nok rekkevidde at det går utover flyene i luften Anonymkode: 567be...f35 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå