Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har testet positivt på korona, og kjenner at jeg ikke er langt unna å bli syk selv. Vi har en nyfødt på knapt en uke og jeg er livredd for at han skal bli syk. Noen som har vært i samme situasjon og kan komme med trøstende ord?

hilsen en stresset førstegangs mamma. 

Anonymkode: 16683...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen din har fått antistoffer fra deg og er godt rustet. Ikke stor sannsynlighet for at baby blir alvorlig syk. Har hatt besøk av folk som har vært litt forkjøla i barseltiden og vært forkjølet selv mens baby har holdt seg frisk som en fisk. Det går nok bra!! Baby får vel antistoffer gjennom morsmelken din også om du får det og ammer. Om du isolerer barnet mot alt første året vil du få en unge som ikke er rustet for noe i barnehagen. Bedre å bli utsatt for litt snue her og der.

Anonymkode: 85d96...f3d

Skrevet

Jeg hadde korona da baby var 8 uker og merket ingenting på henne. Var umulig å ikke hoste på henne, vi sover også sammen om natta. Det går sikkert helt fint, ha bare lav terskel for å kontakte lege, tenker jeg. God bedring!

Anonymkode: 53834...fb5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ungen din har fått antistoffer fra deg og er godt rustet. Ikke stor sannsynlighet for at baby blir alvorlig syk. Har hatt besøk av folk som har vært litt forkjøla i barseltiden og vært forkjølet selv mens baby har holdt seg frisk som en fisk. Det går nok bra!! Baby får vel antistoffer gjennom morsmelken din også om du får det og ammer. Om du isolerer barnet mot alt første året vil du få en unge som ikke er rustet for noe i barnehagen. Bedre å bli utsatt for litt snue her og der.

Anonymkode: 85d96...f3d

Antistoffer mot et helt nytt virus? Tror du må lese deg opp på hva covid er.

Anonymkode: 383e8...36a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Antistoffer mot et helt nytt virus? Tror du må lese deg opp på hva covid er.

Anonymkode: 383e8...36a

Hun regner vel med at de fleste oppegående mennesker har tatt vaksine. 

Anonymkode: e826c...5fc

• Liker 5
Skrevet

Covid er et mye mindre problem enn andre luftveisinfeksjoner (har du sett mediasaker om barneavdelinger overfylt av covid? Nei. Har man sett det om andre luftveisvirus? Ja. Dvs hadde det vært en enorm mediasak hvis nyfødte ble innlagt med det.). 

Anonymkode: ff1a8...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...