JDT Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hei Prøvde å få råd fra reiseliv kategorien men uten hell,så Prøver her siden det handler om barn stort sett. Nå er det 2,5 år siden vi reiste sammen, familien min og jeg. Da var vi 2 foreldre og 2 små barn på 3 og 5 år. Vi var i Rhodos og det var veldig gøy, varmt,men også slitsomt pga barna var små og ofte sovnet og vi måtte bære dem 1-2t. Ikke rart da vi var ute av hotellet fra 10-19 hver dag nesten. Var bare der 1 uke. Vi leide bil altså, for å komme oss av sted, men de stedene vi besøker krever at vi går mye. Nå er dem 7,5 og den andre snart 6. Jeg håper det er blitt bedre nå og vi ikke må bære dem og ikke de sovner. Men hvis vi ikke tenker paden delen, lurer jeg på hvor dere kan anbefale attraksjoner for små barn,eller i den alderen som er nevnt oppe? Har aldri vært i Grancanaria før. Det de liker er: dyrehage,tivoli,badestrand, spillhall/ typ lekeland innendørs. I rhodos fant vi en lekeland med bowling og arkadespill og bamse plukkemaskin innendørs og trampolinepark og golf utendørs, var veeeldig stas. Vi skal være der 1 uke. Ogsa lurer jeg på om man må vekse euro før man drar eller kan man få ut euro fra minibanker der nede? Ev om de tar kort/kredittkort i butikkene? Takk for tips og innspill , hilsen mor som gru- gleder seg😀 Ps: har dere tips til bæremeis eller noe som gjør at det er lettere å bære barn med seg ute på tur hvis de sovner, så blir jeg kjempeglad. De er veldig tynne og veier kun 20kg og 25kg. Glemte å si at vi reiser til torsdag 10 februar.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Sjekk ut Tula Toddler-sele. Gran Canaria er ganske stort så kommer an på hvor dere skal, men det er flere badeland og slike arcade-plasser her og der. Anonymkode: 338fe...c12
Chomsky89 Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 (endret) JDT skrev (10 minutter siden): Ogsa lurer jeg på om man må vekse euro før man drar eller kan man få ut euro fra minibanker der nede? Ev om de tar kort/kredittkort i butikkene? Du kan selvsagt ta ut der nede, men det er 3 regler som gjelder for ikke-rike når man skal ta ut penger i europeiske land. 1. Velg lokal valuta. 2. Ikke ta ut fra en euronet minibank, de har ofte 50% av markedet å tar 8 prosent i gebyr pga lite konkuranse. Gul-blåe minibanker er din fiende. 3. Ikke ta ut på flyplasser. Der kan gebyrene vere oppe i 15 prosent. Endret 8. februar 2022 av Chomsky89
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 JDT skrev (8 minutter siden): Hei Prøvde å få råd fra reiseliv kategorien men uten hell,så Prøver her siden det handler om barn stort sett. Nå er det 2,5 år siden vi reiste sammen, familien min og jeg. Da var vi 2 foreldre og 2 små barn på 3 og 5 år. Vi var i Rhodos og det var veldig gøy, varmt,men også slitsomt pga barna var små og ofte sovnet og vi måtte bære dem 1-2t. Ikke rart da vi var ute av hotellet fra 10-19 hver dag nesten. Var bare der 1 uke. Vi leide bil altså, for å komme oss av sted, men de stedene vi besøker krever at vi går mye. Nå er dem 7,5 og den andre snart 6. Jeg håper det er blitt bedre nå og vi ikke må bære dem og ikke de sovner. Men hvis vi ikke tenker paden delen, lurer jeg på hvor dere kan anbefale attraksjoner for små barn,eller i den alderen som er nevnt oppe? Har aldri vært i Grancanaria før. Det de liker er: dyrehage,tivoli,badestrand, spillhall/ typ lekeland innendørs. I rhodos fant vi en lekeland med bowling og arkadespill og bamse plukkemaskin innendørs og trampolinepark og golf utendørs, var veeeldig stas. Vi skal være der 1 uke. Ogsa lurer jeg på om man må vekse euro før man drar eller kan man få ut euro fra minibanker der nede? Ev om de tar kort/kredittkort i butikkene? Takk for tips og innspill , hilsen mor som gru- gleder seg😀 Ps: har dere tips til bæremeis eller noe som gjør at det er lettere å bære barn med seg ute på tur hvis de sovner, så blir jeg kjempeglad. De er veldig tynne og veier kun 20kg og 25kg. Glemte å si at vi reiser til torsdag 10 februar. Siden du skriver at dere reiser torsdag 10. februar, går jeg ut i fra at dere har bestilt billetter. Da hjelper det veldig å få vite hvor dere skal. Gran Canaria er stort, og rommer flere destinasjoner. Anonymkode: 6e1d1...7a4
JDT Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2022 Hotellet heter servatur waikiki. Vi skal leie bil så kommer oss avsted likevel. Men her er hotellet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Husk å sjekke ut bilstoler. Anonymkode: fc2de...446
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Stort sett alle butikkene tar kort, det er ikke nødvendig å gå rundt med masse kontanter lengre men det kan være lurt å betale kontant på restauranter siden det kan være en del lureri enkelte steder. Ikke kjøp elektronikk på GC bortsett fra i kjente elektronikk kjeder i Las Palmas, unngå disse småbutikkene som er drevet av innvandrere fra Marokko, Afrika og Kina siden de selger piratkopier og de kan være veldig skumle å ha med å gjøre. Sikkerhet er viktig og det har blitt mye viktigere nå etter migrantkrisen, pass på å låse hotellrommet og ikke gå fra rommet med åpne vinduer eller åpen terrassedør selv om det bare er i 2 minutter. Unngå gateselgere fra Afrika og gjengene med marokkanere og afrikanere, vær ekstra på vakt for lommetyver. Sånn ellers så finnes det veldig mye aktiviteter for barn på GC, det ligger garantert reklame for de største parkene på hotellrommet. Hvis dere skal leie bil så husk og alltid ligg i høyre fil i rundkjøringene uansett om dere skal svinge til venstre eller ta en u-sving, ikke kjør med sandaler eller ha hendene/albuen ut av vinduet. Anonymkode: 5f4d3...e99 1
JDT Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2022 Høres skummelt ut. Ble faktisk litt engstelig nå. Har bare hørt fine ting om GC, ingen sier liksom noe stygt eller skummelt. Hvorfor det tro?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 JDT skrev (11 minutter siden): Høres skummelt ut. Ble faktisk litt engstelig nå. Har bare hørt fine ting om GC, ingen sier liksom noe stygt eller skummelt. Hvorfor det tro? Det har vært skrevet en del om problemet i media men siden det ikke er politisk korrekt å påpeke det negative som f.eks. vold og annen kriminalitet så blir det dysset ned. Siden de aller fleste er ulovlige migranter så skal de returneres, men p.g.a. koronasituasjonen så har det gått veldig tregt med returene og det har blitt en opphopning av migranter og kriminaliteten har i takt. Folk her er rett og slett lei av hele situasjonen, mens lokalbefolkningen blir kastet på gaten p.g.a. arbeidsledighet som følge av korona så blir migrantene innlosjert på tomme hoteller. https://canariavisen.no/ny-alvorlig-hendelse-ved-mottak-for-mindrearige-migranter/ https://canariavisen.no/brak-pa-mottak-for-mindrearige-migranter-i-puerto-rico/ https://canariavisen.no/fem-migranter-varetektsfengslet-etter-brak-i-mottaksleir/ https://canariavisen.no/fant-videoer-som-fremmer-islamistisk-ekstremisme-hos-mindrearige-migranter/ https://canariavisen.no/rundt-syv-migranter-pagrepet-i-las-raices-leiren/ Anonymkode: 5f4d3...e99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå