Gå til innhold

Sannsynlig at jeg har korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Barnet mitt testet positivt igår. Da hadde han sovet med meg i min seng dagen før (da han begynte å bli dårlig.) Jeg testet negativt igår. I dag har jeg pittelitt vondt i halsen og er litt tung i hodet, men testet negativt igjen nå ikveld. Arbeidsgiver ønsker at jeg skal komme på jobb i morgen, burde jeg dra på jobb? (Barnet er 10 år, men jeg har nok skjemt arbeidsgiver litt bort ved å la ungen være alene hjemme når han har vært syk tidligere...) Er det vanlig å teste negativt selv når man har litt vage symptomer?

Anonymkode: a0a43...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, og flere jeg kjenner, hadde aldri utslag på hjemmetest. Måtte pcr til. 

Anonymkode: 4f9d3...14c

• Liker 1
Skrevet

11-åringen min fikk det for 2 uker siden etter å ha delt sang med meg. Han kastet også opp og jeg trøstet og tørket spy og strøk over håret igjennom det hele. Ingen av oss andre i husstanden ble smittet. Ikke pappaen eller stemora heller.

Anonymkode: 8a1e6...2b8

Skrevet

Barnet mitt fikk det. Jeg hadde vage symptomer. Testet ikke positivt før 6 dager etterpå og nå er jeg skikkelig syk 

Anonymkode: 1e75b...cb2

Skrevet

Sprikende svar her gjør det enda vanskeligere å avgjøre om jeg bør gå på jobb eller ei 😅 Jeg er generelt en person som synes det er veldig vanskelig å være hjemme fra jobb, og med en lillebror i hus har det allerede vært mange sykt barn dager... Men jeg bør vel kanskje bare ta en til.. 

Anonymkode: a0a43...99d

Skrevet

Jeg hadde vondt i halsen før hurtigtesten slo ut på 4 dage. Hold deg hjemme ☺️

• Liker 1
Skrevet

Nakstad sa i et intervju at hurtigtestene er gode på å vise om du er smittebærende eller ikke. Så om du tester negativt kan du gå på jobb. Om sønnen din er ok med å være alene, hvis ikke ville jeg blitt hjemme.

Skrevet

Jeg bruker også å la dattera på 11 være hjemme alene ved mild sykdom, men nå som hun har covid er jeg også hjemme med henne. Jeg observerer allmentilstanden og får henne til å føle seg trygg, det er en pandemi og barna er usikker. Jeg har ikke dårlig samvittighet ovenfor arbgiver

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hurtigtestene kan nok ofte vise feil i forhold til om du faktisk er smittet, men du  kan ha lite virus i kroppen og det sies også at hvis det ikke gir utslag på hurtigtesten, er du sannsynligvis ikke smittsom heller.

• Opprett ny...