Gå til innhold

Vondt 1 uke etter å ha tatt p-stav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok p-stav for en uke siden og lurer på om det er noe galt. Det er nærmest konstant en liten verkende smerte i og nedover armen, og når jeg beveger armen i visse stillinger gjør det veldig vondt. Spesielt hvis jeg drar armen bakover og strekker ut tricepsen. Er dette normalt og noe som vil gå seg til? Usikker på om det bare er sårt eller om den er satt feil…

Anonymkode: 11b97...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du turte å sette p-stav.... Risiko for komplikasjoner er skyhøy, spesielt om fastlege setter den.

Anonymkode: 8ac53...28f

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

At du turte å sette p-stav.... Risiko for komplikasjoner er skyhøy, spesielt om fastlege setter den.

Takk for konstruktivt svar! 

Anonymkode: 11b97...569

Skrevet

Da jeg tok min siste fikk jeg en liten betennelse, og armen var vond/øm i en drøy uke etterpå. Dro innom fastlegen for å sjekke at det ikke var noe galt — og det var det heller ikke. Jeg har nedsatt immunforsvar og fikk derfor en mindre infeksjon. Men det får jeg stort sett hver gang jeg får et sår eller kutt også. 

Se på området der den ble satt inn; er det rødhet og hevelse? Verk? Ømt når du berører «såret»? Isåfall bør du kontakte legen. 

Muskelsmerter når man har dyttet et fremmedlegeme inn under huden er ikke unormalt, men varer det lenge eller gjør deg bekymret, ringer du legen da også! 

Anonymkode: 332bb...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kilder? 

Anonymkode: e2528...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...