AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hans familie er fra Østlandet og har sagt rett i fjeset mitt at de ikke syns damer fra nord-Norge er feminine nok. De syns jeg er for «grov» i språket for sønnen deres. Ikke grov fordi jeg bannet, men fordi jeg har en veldig bred dialekt. Jeg syns det et så leit at kjæresten min hele tiden skal få så mye dritt fra familien sin pga forholdet vårt. Og for noe så teit. Han sier han ikke bryr seg, men det tærer. Er dette noe som flere nord-Norske damer som har møtt slike holdninger i dating lengre sør i landet? Noen tips på hva jeg kan gjøre for å blidgjøre familien hans litt. Jeg har ikke bodd her nede så veldig lenge, men har byttet noen ord som INGEN her skjønner. Men har jo enda dialekten min. 😞 Anonymkode: 0c5bf...246 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Jeg er nordlending som bor på Østlandet, har bodd her i mange år nå. Mannen min er også nordlending, så det er ikke det samme. Men har ikke møtt slike holdninger som du snakker om, jeg tenker de må være veldig rare! Anonymkode: ca049...2fc 12 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Herregud så barnslig av dem! Har ei venninne som er lengre nordafra enn jeg, og er med en mann fra sørlandet, aldri hørt snakk om noe sånt. Tenker at kjæresten din bør sette foten litt ned her, er jo hans familie som behandler kjæresten hans dårlig. Anonymkode: 12af9...ef1 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Er nok mest at ingen er gode nok for mammas lillegull. Han bør forsvare deg når de starter. Anonymkode: 59c8d...26d 18 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Ja, ikke akkurat med de ordene, men ja. Det viktige her er likevel om han forsvarer deg eller ikke. Anonymkode: e4093...77c
Anonymous 91 Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Jeg er østlending og min samboer er nordlending. Ingen av våre familier har noe imot hverandre 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Jeg er jevnt over ikke fan av nordlendinger. De er grove og brautende både i kropp og topp. Jeg kunne aldri falt for en nordlending selv. Men hva ungene mine måtte velge av partner, når det gjelder dialekter osv, det får være opp til dem, ikke meg! Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt som dine har sagt til deg. Min mening, er min mening. Ikke noe jeg ytrer til andre hvis jeg ikke blir spurt. Og ikke noe jeg skal tillegge ungene. Anonymkode: fc806...edd 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er jevnt over ikke fan av nordlendinger. De er grove og brautende både i kropp og topp. Jeg kunne aldri falt for en nordlending selv. Men hva ungene mine måtte velge av partner, når det gjelder dialekter osv, det får være opp til dem, ikke meg! Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt som dine har sagt til deg. Min mening, er min mening. Ikke noe jeg ytrer til andre hvis jeg ikke blir spurt. Og ikke noe jeg skal tillegge ungene. Anonymkode: fc806...edd Kropp og topp? Anonymkode: e4093...77c 8
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er jevnt over ikke fan av nordlendinger. De er grove og brautende både i kropp og topp. Jeg kunne aldri falt for en nordlending selv. Men hva ungene mine måtte velge av partner, når det gjelder dialekter osv, det får være opp til dem, ikke meg! Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt som dine har sagt til deg. Min mening, er min mening. Ikke noe jeg ytrer til andre hvis jeg ikke blir spurt. Og ikke noe jeg skal tillegge ungene. Anonymkode: fc806...edd Ja de er alle like i motsetning til oss fra østlandet 27 5
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hans familie er fra Østlandet og har sagt rett i fjeset mitt at de ikke syns damer fra nord-Norge er feminine nok. De syns jeg er for «grov» i språket for sønnen deres. Ikke grov fordi jeg bannet, men fordi jeg har en veldig bred dialekt. Jeg syns det et så leit at kjæresten min hele tiden skal få så mye dritt fra familien sin pga forholdet vårt. Og for noe så teit. Han sier han ikke bryr seg, men det tærer. Er dette noe som flere nord-Norske damer som har møtt slike holdninger i dating lengre sør i landet? Noen tips på hva jeg kan gjøre for å blidgjøre familien hans litt. Jeg har ikke bodd her nede så veldig lenge, men har byttet noen ord som INGEN her skjønner. Men har jo enda dialekten min. 😞 Anonymkode: 0c5bf...246 Vel folkeskikk er vel stort sett likt i hele landet, for noen folk 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Typisk østlendinger. Dump mammagutten og finn deg noe ordentlig! Anonymkode: 2a3c0...b9c 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Herregud, finnes slike mennesker i virkeligheten?! Anonymkode: 1b8a3...670 10
Michaelhe Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hans familie er fra Østlandet og har sagt rett i fjeset mitt at de ikke syns damer fra nord-Norge er feminine nok. De syns jeg er for «grov» i språket for sønnen deres. Ikke grov fordi jeg bannet, men fordi jeg har en veldig bred dialekt. Jeg syns det et så leit at kjæresten min hele tiden skal få så mye dritt fra familien sin pga forholdet vårt. Og for noe så teit. Han sier han ikke bryr seg, men det tærer. Er dette noe som flere nord-Norske damer som har møtt slike holdninger i dating lengre sør i landet? Noen tips på hva jeg kan gjøre for å blidgjøre familien hans litt. Jeg har ikke bodd her nede så veldig lenge, men har byttet noen ord som INGEN her skjønner. Men har jo enda dialekten min. 😞 Anonymkode: 0c5bf...246 Det første du må gjøre er å fjerne de svarte flekkene fra tennene, ikke spytte snusklyser innedørs og legge oluf-lua til side. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Bagateller å klage på. Jeg har familiemedlemmer fra Nord-Norge som sa det var veldig vanskelig å få leid bolig på Østlandet på 1970-tallet. Helt vanlig den gang man ble møtt med "ikke nordlendinger" i boligannonsene. Anonymkode: 7d278...01f 3
Entern Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bagateller å klage på. Jeg har familiemedlemmer fra Nord-Norge som sa det var veldig vanskelig å få leid bolig på Østlandet på 1970-tallet. Helt vanlig den gang man ble møtt med "ikke nordlendinger" i boligannonsene. Anonymkode: 7d278...01f På femtitallet var dette en populær vits i revy i Oslo: «ikke klag på at du har rotter i kjelleren, jeg har finnmarkinger på loftet!» 🤢🤮 Det var rett og slett rasistiske holdninger mot nordlendinger og spesielt finnmarkinger på den tida ☹️ Selv om det TS klager på ikke er så ille er det likevel stygg og merkelig oppførsel, håper det bedrer seg. 10 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er jevnt over ikke fan av nordlendinger. De er grove og brautende både i kropp og topp. Jeg kunne aldri falt for en nordlending selv. Men hva ungene mine måtte velge av partner, når det gjelder dialekter osv, det får være opp til dem, ikke meg! Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt som dine har sagt til deg. Min mening, er min mening. Ikke noe jeg ytrer til andre hvis jeg ikke blir spurt. Og ikke noe jeg skal tillegge ungene. Anonymkode: fc806...edd Ytrer ikke til andre nei, men skriver gjerne på KG? Herlighet. Det du sier virker som et gufs fra gamle dager. Grove og brautende? På hvilken måte? Har du vært nord i landet? Om du kjenner folk nordfra, er de fra bygd eller by? De jeg kjenner fra nord er alle svært kultiverte og ikke ulik folk jeg kjenner fra andre deler av landet. Selv er jeg jevnt over ikke fan av trangsynte mennesker som generaliserer. Anonymkode: e73c7...312 13 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er jevnt over ikke fan av nordlendinger. De er grove og brautende både i kropp og topp. Jeg kunne aldri falt for en nordlending selv. Men hva ungene mine måtte velge av partner, når det gjelder dialekter osv, det får være opp til dem, ikke meg! Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt som dine har sagt til deg. Min mening, er min mening. Ikke noe jeg ytrer til andre hvis jeg ikke blir spurt. Og ikke noe jeg skal tillegge ungene. Anonymkode: fc806...edd Og jeg som trodde jeg var liten, søt, stille og rolig. Har visst levd på en livsløgn alle disse årene. Anonymkode: 77543...6ab 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er jevnt over ikke fan av nordlendinger. De er grove og brautende både i kropp og topp. Jeg kunne aldri falt for en nordlending selv. Men hva ungene mine måtte velge av partner, når det gjelder dialekter osv, det får være opp til dem, ikke meg! Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt som dine har sagt til deg. Min mening, er min mening. Ikke noe jeg ytrer til andre hvis jeg ikke blir spurt. Og ikke noe jeg skal tillegge ungene. Anonymkode: fc806...edd Jovisst, alle nordlendinger er brautende og grove og alle østlendinger er sutrete pyser. Sånn - nå har vi satt hverandre i bås! Neste… Anonymkode: f0fc2...9f7 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bagateller å klage på. Jeg har familiemedlemmer fra Nord-Norge som sa det var veldig vanskelig å få leid bolig på Østlandet på 1970-tallet. Helt vanlig den gang man ble møtt med "ikke nordlendinger" i boligannonsene. Anonymkode: 7d278...01f Og jeg har en enda verre historie fra oldemor. Hun og en venninne hadde reist til Oslo og stod og pratet og kikket seg rundt på Karl Johan. Da merket de at noen damer stod og stirret nede ved skjørtene deres og hvisket så de satte øynene i dem, da sa byfruene; "å beklager vi ville bare se om dere hadde HALE" 😄 Anonymkode: d515c...94a 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 For noen folk som oppfører seg sånn. Dette har nok noe med «mammas gullgutt» tenker jeg også.. Har flyttet sør i landet (er fra nord-norge selv) og merker selv en merkelig holdning fra her… Jeg jobber i en dagligvarebutikk, og enkelte kunder er rett og slett frekke og merker veldig godt at de «ser ned på» meg når de hører at jeg har nordnorsk dialekt Anonymkode: 66833...902 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå