AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har i dag søkt om boliglån, men sitter med en dårlig følelse. Jeg har hatt stor forbruksgjeld tidligere som jeg betalte ned i sommer. Siden banken hentet automatisk opp skatteopplysninger fra 2020 kom alle disse dumme lånene opp, og jeg måtte krysse av for om de var nedbetalt eller ikke. De er jo nedbetalt, men ser banken på denne historikken min at jeg har hatt disse lånene og vil det gi negativt utslag selv om jeg har betalt de ned? Anonymkode: 365ea...251
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 De kan få et negativt inntrykk, ja. Du kan få spørsmål om det så vær klar til å gi et fornuftig svar på hvorfor du tok opp det lånet. Det er dog veldig individuelt på hvilken person som skal se på det. Men de kan også få et positivt inntrykk dersom du har klart å betale ned på det hver mnd. over tid osv. Da har du vist at du har endret deg og klarer å prioritere. Anonymkode: feb1c...ef5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): De kan få et negativt inntrykk, ja. Du kan få spørsmål om det så vær klar til å gi et fornuftig svar på hvorfor du tok opp det lånet. Det er dog veldig individuelt på hvilken person som skal se på det. Men de kan også få et positivt inntrykk dersom du har klart å betale ned på det hver mnd. over tid osv. Da har du vist at du har endret deg og klarer å prioritere. Anonymkode: feb1c...ef5 Jeg fikk hjelp av familie til å betale ned lånene i en engang. Lån jeg har slitt med i veldig mange år... Anonymkode: 365ea...251
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 De ser jo på tidligere skattemeldinger at du har hatt store renteutgifter, og ser også lånene dine. Det at de er nedbetalt nå er jo en fordel, men samtidig spør de seg vel hvordan det gikk til at det skjedde så brått? Tok du lån et annet sted, som ikke syns elektronisk, for å cashe ut gjelden på nett? Privat lån i stedet? Anonymkode: 9845d...a97
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Det kan telle positivt at du har klart betale ned gjelden din, og i løpet av kort tid også klart spare opp nødvendig egenkapital. Men hvis du har en del historikk på forbrukslån hvor du har hatt behov for hjelp for å bli kvitt gjelden, så vil du neppe få maks lån i forhold til inntekt. Anonymkode: 71294...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå