AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Bør ikke både klagene og ros nevnes? Jeg hører fra henne bare når noen klager, gjerne igjen og igjen, hun klarer liksom ikke å la det gå. Men når noen kunder kommer med positive tilbakemeldinger, ignorerer sjefen det og "glemmer" å nevne det for meg. Hvorfor? (jobber i en butikk) Anonymkode: 9dc0b...f8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Hva sier verneombud? Ville tatt et møte Anonymkode: 804e7...7b7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Noen sjefer burde absolutt ikke vært sjef. Dette gjelder alle bransjer. Sjekk om det er ledig jobb et annet sted, eller stikk innom et sted du kunne ha tenkt deg å jobbe og meld din interesse Anonymkode: 711ca...09f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Dette er helt vanlig, dessverre. Med mindre sjefen din er en bitch så er det heller ikke sikkert det er med vilje, det er bare fort gjort at man får et problemfokus når man her sjef, og glemmer å fokusere på det som er positivt. Jeg ville prøvd å tatt det opp på generelt grunnlag, at det kunne vært lurt med flere positive tilbakemeldinger til alle ansatte. Anonymkode: 7a34c...328
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sier verneombud? Ville tatt et møte Anonymkode: 804e7...7b7 Vurderer et slikt møte, ja Anonymkode: 9dc0b...f8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Sånn var det i min første butikkjobb. Hørte du ikke noe var alt topp, men kritikk, det skulle tas både en til en og på allmøter. Anonymkode: 35122...f34
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sånn var det i min første butikkjobb. Hørte du ikke noe var alt topp, men kritikk, det skulle tas både en til en og på allmøter. Anonymkode: 35122...f34 Men er ikke det litt spesielt å ikke nevne det når det kommer en konkret hyggelig melding eller telefon? Hva er greia med dette ensidige negative fokuset? Anonymkode: 9dc0b...f8f
Brunello Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men er ikke det litt spesielt å ikke nevne det når det kommer en konkret hyggelig melding eller telefon? Hva er greia med dette ensidige negative fokuset? Anonymkode: 9dc0b...f8f Man ska gi balansert tilbakemelding. Men nå er det ofte slik at når en får ros, er det fordi man har gjort jobben slik det er forventet. Ved klager er det ofte fordi man ikke har gjort jobben.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 Brunello skrev (23 minutter siden): Man ska gi balansert tilbakemelding. Men nå er det ofte slik at når en får ros, er det fordi man har gjort jobben slik det er forventet. Ved klager er det ofte fordi man ikke har gjort jobben. Jeg får en følelse av at sjefen ønsker å bli kvitt meg eller "holde meg nede" på denne måten Anonymkode: 9dc0b...f8f
Brunello Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får en følelse av at sjefen ønsker å bli kvitt meg eller "holde meg nede" på denne måten Anonymkode: 9dc0b...f8f Det kan være slik. Et annet poeng er for øvrig at sjefen ikke må forholde seg til ros. Det er hyggelig, men ikke noe mer. Når det klages må sjefen gjøre noe. Selvfølgelig avhengig av hva slags virksomhet en driver, men klage på ansatte fra en stor kunde er et helvete for sjefen. Den ansatte må følges opp, kunden pleies og mye annet for å få kunden til å bli fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå