Gå til innhold

Sjefen behandler hver liten klage som et stort problem, men "glemmer" å nevne når noen snakker positivt om meg, HVA F...!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør ikke både klagene og ros nevnes? Jeg hører fra henne bare når noen klager, gjerne igjen og igjen, hun klarer liksom ikke å la det gå. Men når noen kunder kommer med positive tilbakemeldinger, ignorerer sjefen det og "glemmer" å nevne det for meg. Hvorfor? 

(jobber i en butikk) 

Anonymkode: 9dc0b...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier verneombud? Ville tatt et møte

Anonymkode: 804e7...7b7

Skrevet

Noen sjefer burde absolutt ikke vært sjef. Dette gjelder alle bransjer. Sjekk om det er ledig jobb et annet sted, eller stikk innom et sted du kunne ha tenkt deg å jobbe og meld din interesse :)

Anonymkode: 711ca...09f

Skrevet

Dette er helt vanlig, dessverre. Med mindre sjefen din er en bitch så er det heller ikke sikkert det er med vilje, det er bare fort gjort at man får et problemfokus når man her sjef, og glemmer å fokusere på det som er positivt. Jeg ville prøvd å tatt det opp på generelt grunnlag, at det kunne vært lurt med flere positive tilbakemeldinger til alle ansatte.

Anonymkode: 7a34c...328

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier verneombud? Ville tatt et møte

Anonymkode: 804e7...7b7

Vurderer et slikt møte, ja 

Skrevet

Sånn var det i min første butikkjobb. Hørte du ikke noe var alt topp, men kritikk, det skulle tas både en til en og på allmøter. 

Anonymkode: 35122...f34

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sånn var det i min første butikkjobb. Hørte du ikke noe var alt topp, men kritikk, det skulle tas både en til en og på allmøter. 

Anonymkode: 35122...f34

Men er ikke det litt spesielt å ikke nevne det når det kommer en konkret hyggelig melding eller telefon? Hva er greia med dette ensidige negative fokuset? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men er ikke det litt spesielt å ikke nevne det når det kommer en konkret hyggelig melding eller telefon? Hva er greia med dette ensidige negative fokuset? 

Man ska gi balansert tilbakemelding. Men nå er det ofte slik at når en får ros, er det fordi man har gjort jobben slik det er forventet. Ved klager er det ofte fordi man ikke har gjort jobben.

Skrevet
Brunello skrev (23 minutter siden):

Man ska gi balansert tilbakemelding. Men nå er det ofte slik at når en får ros, er det fordi man har gjort jobben slik det er forventet. Ved klager er det ofte fordi man ikke har gjort jobben.

Jeg får en følelse av at sjefen ønsker å bli kvitt meg eller "holde meg nede" på denne måten 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får en følelse av at sjefen ønsker å bli kvitt meg eller "holde meg nede" på denne måten 

Det kan være slik. 
Et annet poeng er for øvrig at sjefen ikke må forholde seg til ros. Det er hyggelig, men ikke noe mer. Når det klages må sjefen gjøre noe. Selvfølgelig avhengig av hva slags virksomhet en driver, men klage på ansatte fra en stor kunde er et helvete for sjefen. Den ansatte må følges opp, kunden pleies og mye annet for å få kunden til å bli fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...