AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Føler meg så dum, men jeg klarer ikke å skjønne dette. Jeg jobber som vikar gjennom vikarbyrå, og fikk oppgitt at arbeidstiden min var far 8 - 16, minus 30 minutter pause. Så viser det seg at jeg egentlig skulle jobbe fra 7 - 15.30, med 30 minutter pause inkludert i arbeidstiden. Feilen ble oppdaget i dag, så det gjelder for hele januar, og nå sier vikarbyrået at på grunn av dette så har jeg fått utbetalt for mye i lønn. Men jeg klarer ikke å skjønne hvordan, og håper noen her kan hjelpe. Hvordan kan jeg ha fått utbetalt for mye når jeg har vært "for lenge" på jobb, og blitt trukket for en pause som egentlig skulle vært betalt? Jeg er helt åpen for at det er jeg som ikke skjønner noe helt fundamentalt her... Anonymkode: 73f44...f46
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Unnskyld, jeg skrev feil, det er 20 minutter pause inkludert. Fra nå av sier de at jeg skal føre timer 8 - 15.30, og legge inn ti minutter pause slik at det blir riktig. De mener at jeg dermed har fått utbetalt ti minutter for mye i lønn hver enste dag, men i mitt hode er det mer snakk om en halvtime jeg ikke har fått betalt for... TS Anonymkode: 73f44...f46
Glitnir Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Hvor mange timer per dag har du fått betalt for da?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Just now, Glitnir said: Hvor mange timer per dag har du fått betalt for da? Jeg har fått betalt for 7,5 timer hver dag, men har vært der i 8 timer (30 minutter pause), slik det stod beskrevet i kontrakten min. Siden betalt pause er på 20 minutter mener de at jeg har fått utbetalt 10 minutter for mye hver dag, men det kan jo ikke stemme når jeg har vært på jobb i 8 timer, og blitt trukket 30 minutter i lønn som jeg ikke skulle ha blitt trukket for. Anonymkode: 73f44...f46 1