AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Venninnen min var på fest i helgen, dagen etterpå ringer en annen venninne til henne og sier hun har testet positivt for korona. Venninnen min er nå blitt syk rett etter at denne andre venninnen hennes ble syk. Hun sa til meg at hun ikke gidder å teste seg pga hun orker ikkje sitte i karantene.. Hun har forkjølelsesymptomer og går ute blandt folk alikavell. Er dette alvorlig? Bryter hun reglene? Anonymkode: bf258...cad
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Per nå bryter hun anbefalinger, ikke påbud. Det er verken påbud om karantene eller testing etter nærkontakt/ved symptomer, men absolutt anbefalt. Om hun gjør noe alvorlig? Tja. Akkurat nå er det så mye smitte i samfunnet at en person med uoppdaget korona som beveger seg fritt ikke gjør store forskjellen. Det er heller ikke slik at samfunnet er stengt ned (aka. arbeidsplasser/næringsliv i fare og mange tiltak for barn og unge) for å slå ned smitte, at smitten stiger nå er ingen overraskelse og kommer mest sannsynlig ikke til å føre til nye tiltak eller forlenging av tiltak. Svært få blir alvorlig syke. Anonymkode: d1353...8dd
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Nei man plikter ikke å teste. Forøvrig kan man ved negativ test gå hvor man vil selv om man er aldri så syk. Og.. ble hun syk lørdag er fire dager over nå. Det er 4 dager isolasjon Anonymkode: 4a8b0...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Hun er i hvertfall en stor idiot! Snakk om egoisme! Meg,meg,meg! Anonymkode: c08fa...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå