Gå til innhold

Når er man ute av isolasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maiava88 skrev (6 timer siden):

Kort oppsummert: barn testet positivt forrige helg, jeg ble syk fredagen etter, testet først postitivt lørdag (testet meg hver dag etter barnet ble syk). Jeg var veldig syk fra lørdag og til i går, i dag er jeg bedre- men hoster, nyser og er litt sår i halsen enda. Har ikke hatt feber siden i går. 
Jeg er veldig usikker på når jeg kan tilbake på jobb. Isolasjonstiden ble endret fra 6 til 4 dager mens barnet mitt var syk, og hverken hun eller jeg var friske etter 4 dager. Barnet returnerte til skole etter 1,5 uke. Da var hun 100% frisk og testet negativt. Jeg tester fortsatt positivt og svar som nevnt fortsatt symptomer. 
Leser på FHI at man kan starte på jobb igjen med «rest-sympomer». Men hva er forskjellen på symptomer og rest-symptomer?! Hostingen er kraftig, og så ille at jeg brekker meg. Jeg opplever sjeldent å nyse mer enn 2 ganger på rad, men nå nyser jeg helt ukontrollerbart, flere ganger enn jeg kan telle, på rad 😆

Jeg skal snakke med arbeidsgiver, men siden jeg er førstemann på arbeidsplassen med påvist smitte, tror jeg ikke de er mer kloke. 

slik jeg leser dette, er du fortsatt syk, og da kan du vel holde deg hjemme uansett hva sykdommen heter?

Skrevet
Lucille skrev (15 timer siden):

slik jeg leser dette, er du fortsatt syk, og da kan du vel holde deg hjemme uansett hva sykdommen heter?

Hadde dette vært «normale» tilstander, hadde jeg nok dratt på jobb i dag. Men vi kommer aldri til å komme tilbake til den normalen, og fokus på smitte vil være mer til stedet enn før. 

• Opprett ny...