Gå til innhold

Bevis: Tinder-priser varierer fra person til person

Jacuzzi

Anbefalte innlegg

Prisdiskriminering, sier Forbrukerrådet!

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eEvayl/tinder-priser-varierer-med-flere-hundre-kroner-i-maaneden

"En fersk rapport bekrefter at Tinder tar i bruk det som blir beskrevet som «personlig prising», og at alder er en viktig faktor. Men alder kan ikke forklare alle prisvariablene."

Det har jo gått rykter om dette en stund, tenker det er fint å endelig se bevis svart på hvitt. Noen som husker hva de selv betale for abonnement nylig? Jeg betalte rundt 350kr for Tinder Gull (kvinne, 34). Slettet appen for rundt et halvt år siden, både pga pris og fordi jeg ikke skjønner eller støtter hvordan de bruker algoritmer - for å lokke folk inn/ut, utseende/popularitetsdiskriminering? osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått opp mange forskjellige priser for Tinder gull. Først 135, så 350, nå 89 kr. 

Anonymkode: 40f90...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf, sykt spesielt, men det var jo en tråd her om det for ikke så lenge siden. Ei som ikke skjønte hvorfor det var så dyrt/ulik pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke prisen jeg fikk jeg heller, men husker jeg reagerte på at den endret seg og at vennene mine hadde andre priser enn meg. Veldig spesielt

Anonymkode: 1d632...173

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 37. Betalte 250 kr. for Tinder Gold i 6 måneder. Jeg syntes prisen var god👍 Er det aldersrabatt eller? Har langt hår og er slank, ganske vanlig utseende på meg. 

Anonymkode: 70e1a...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått opp flere forskjellige priser. Men nekter å bruke penger på tinder!

Anonymkode: ac74f...5aa

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har fått opp mange forskjellige priser for Tinder gull. Først 135, så 350, nå 89 kr. 

Anonymkode: 40f90...6b0

Samme her.

Slettet brukeren min og laget ny, da fikk jeg opp en helt annen pris.

Anonymkode: 5321e...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har ikke Tinder nå, men for en måned med Tinder gull så tror jeg at det var 345 jeg måtte betale. Jeg er 39 år så er nok derfor og sikkert andre ting selv om Tinder selv påstår at det ikke er sånn.

Dette har det vært snakk om tidligere, men da har det vært fremstilt som at det kun er noe menn opplever og at de må betale mer. Det ser ikke ut som at det stemmer særlig bra.

De påstår at de har avviklet å gjøre det på den måten, men vet ikke helt. De ville jo ikke innrømme at det ikke bare var alder alene som gjorde at noen fikk en gunstigere pris.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen min hos Tinder gikk plutselig ned fra 398,- mnd/Gull til 245,- Ingen forklaring. Har ikke gjort noe spesielt selv heller. De gjør åpenbart som de vil! Hadde gratisprofil og betalte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være så sosialt tilbakestående at man må bruke tinder for å treffe folk eller få seg ett ligg.

Anonymkode: 72c87...a51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenk å være så sosialt tilbakestående at man må bruke tinder for å treffe folk eller få seg ett ligg.

Anonymkode: 72c87...a51

Mange sosialt tilbakestående mennesker der ute, meg inkludert  :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk gidder å betale for sånt i det hele tatt jeg.

Anonymkode: 5cee5...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke at folk gidder å betale for sånt i det hele tatt jeg.

Anonymkode: 5cee5...923

Tinder er nok som veldig mange andre slike tjenester i det at de aller fleste ikke betaler, men det er noen hvaler som henger på år etter år.

Anonymkode: 4e2ad...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tinder er nok som veldig mange andre slike tjenester i det at de aller fleste ikke betaler, men det er noen hvaler som henger på år etter år.

Anonymkode: 4e2ad...413

Hvaler? Hva mener du? 

Anonymkode: c7a18...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...