Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og moren til mine bonusbarn krangler om alt mulig...

Samarbeidet var bra inntil barnemor ville diskutere om det var ok for henne å flytte til en annen del av byen og dermed bytte skole på ungene. Hun forklarte seg godt og snakket med både meg og mannen min om det. Jeg syns ikke det var en urimelig samtale, men mannen min ble provosert og krevde samtaletimer på FVK med barnemor. Jeg var selvsagt ikke involvert i den prosessen, men jeg vet at mannen min har kommet hjem og vært skikkelig irritert på henne, og samarbeidet har etter de timene fått seg en skikkelig knekk.

Mannen min og jeg har vært sammen i mange år og har alltid kunne samarbeidet godt med henne. Nå er selv de enkleste ting, som bursdagsgaver, byttedager osv, en evig diskusjon. De har også sluttet å ringe til hverandre. Nå foregår alt på en felleschat, og jeg leser begges meldinger til hverandre. Jeg ender opp som en fredsmegler som egentlig ikke har rett til å si noe som helst med tanke på at det er barnemor og barnefar som skal bli enige, men til ingen nytte. De misforstår hverandre, og mannen min er ikke noe bedre enn barnemor. 

Jeg føler meg så maktesløs i denne situasjonen siden krangelen egentlig ikke har noe med meg å gjøre. Samtidig kjenner jeg på masse frustrasjon og vil egentlig bare skrike til både hun og mannen min at de begge oppfører seg som to barnslige idioter! At i det hele tatt to voksne mennesker velger å ta viktige avgjørelser på chat istedenfor å ringes eller møtes kan jeg ikke forstå en gang, og jeg kjenner at jeg er veldig bekymret for hvordan dette kan påvirke barna. 

Er det noen som har tips til meg? Selv føler jeg at jeg er fastlåst i en håpløs situasjon! 

Anonymkode: 1fd22...601

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar sikkert viktige ting på chat fordi de ellers skriker til hverandre. Kanskje er det tom FVK som har foreslått det? 

Ikke tilby deg å megle mellom de to, la være å lese meldingene, du skal bare forholde deg til hva de bestemmer. Eller foreslå FVK igjen hvis de ikke klarer å enes. 

Anonymkode: b4c8b...367

Skrevet

Hvorfor tar du rollen som "fredsmekler" i denne saken. Trekk deg ut av felleschatten. Si at du har fått nok, og ønsker ikke å være del i denne uenigheten. 

Anonymkode: e3a20...4d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ikke engasjere deg i det de diskuterer. Selv om det påvirker deg og din familie så er det uansett de som skal bli enige. Hvis du syns at mannen din opptrer urimelig så kan du jo si det om han ber om din mening, men utover det er det mest fornuftig å mene minst mulig og rett og slett melde seg ut av felleschat og det hele. 

Anonymkode: 3e2a5...e21

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...