Inwe Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hvor lenge ventet dere med trening etter korona? Leser at man bør vente 7 dager etter siste symptomer, så tenkte det var lurt. Litt rastløs bare 🙈 Er også redd for at for tidlig aktivitet kanskje kan føre til senskader. Trener CrossFit 5-6 ganger i uken vanligvis, så er ganske aktiv. På senteret mitt har noen ventet over en måned, mens andre har vært på trening dagen etter isolasjonen var ferdig. Sistnevnte var ganske andpusten på de første øktene. Vil helst være tilbake på trening allerede i dag (1 uke etter positiv test), men siden anbefalingen er 7 dager etter symptomer må jeg isåfall vente til fredag. Hadde et veldig mildt sykdomsforløp, men var likevel sykere enn hva jeg trodde jeg skulle bli med 3 doser. Hadde feber, vond hals, hodepine, rennende nese og noe magesmerter, men var oppegående hele veien.
Factum Factaria Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Jeg trene også CrossFit omtrent her dag. Jeg kommer til å forholde meg til Olympiatoppens anbefaling, selv om det kommer til å være tøft. Er livredd for senvirkninger.
Gjest lurven Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Det er anbefalt å vente minst 10 dager.
Stina234 Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Jeg trente etter ca 7 dager men det er ikke å anbefale. For min del ble det veldig redusert, hadde ikke energi og følte jeg fikk ikke nok luft. Kom tilbake etter 15 dager, da var det helt ok
Inwe Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2022 Factum Factaria skrev (17 timer siden): Jeg trene også CrossFit omtrent her dag. Jeg kommer til å forholde meg til Olympiatoppens anbefaling, selv om det kommer til å være tøft. Er livredd for senvirkninger. Den kommer jeg nok ikke til å følge selvom jeg har sett på den. Jeg er ingen toppidrettsutøver og kan kjøre skalert, evt skalere enda lengre ned om det trengs. Vil også veldig gjerne være litt i gang før open, selvom jeg ser at jeg ikke kommer til å være i toppform til det (som jeg uansett skal kjøre skalert). Er også veldig redd for senvirkninger, men de fleste sier man kan begynne rolig igjen etter 7 dager også jobbe seg oppover derfra. Stina234 skrev (11 timer siden): Jeg trente etter ca 7 dager men det er ikke å anbefale. For min del ble det veldig redusert, hadde ikke energi og følte jeg fikk ikke nok luft. Kom tilbake etter 15 dager, da var det helt ok Du fikk ikke noen problemer etter økta? Hadde uansett tenkt å kjøre veldig redusert og se hvordan det går. Skal uansett vente til pusten er helt ok, akkurat nå kjenner jeg det litt i halsen uten at det plager meg veldig. Mistet luktesansen i går, så det er jo ikke helt greit enda. Trodde jeg var ferdig på fredag..
Factum Factaria Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Inwe skrev (1 minutt siden): Den kommer jeg nok ikke til å følge selvom jeg har sett på den. Jeg er ingen toppidrettsutøver og kan kjøre skalert, evt skalere enda lengre ned om det trengs. Vil også veldig gjerne være litt i gang før open, selvom jeg ser at jeg ikke kommer til å være i toppform til det (som jeg uansett skal kjøre skalert). Er også veldig redd for senvirkninger, men de fleste sier man kan begynne rolig igjen etter 7 dager også jobbe seg oppover derfra. Nå er ikke de retningslinjene bare beregnet på toppidrettsutøvere, men du gjør selvsagt som du vil. På min box er det mange som har hatt Covid. De fleste har vært tilbake omtrent med en gang, det varierer veldig hvor mye det henger igjen hos de enkelte.
Stina234 Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Inwe skrev (10 timer siden): Den kommer jeg nok ikke til å følge selvom jeg har sett på den. Jeg er ingen toppidrettsutøver og kan kjøre skalert, evt skalere enda lengre ned om det trengs. Vil også veldig gjerne være litt i gang før open, selvom jeg ser at jeg ikke kommer til å være i toppform til det (som jeg uansett skal kjøre skalert). Er også veldig redd for senvirkninger, men de fleste sier man kan begynne rolig igjen etter 7 dager også jobbe seg oppover derfra. Du fikk ikke noen problemer etter økta? Hadde uansett tenkt å kjøre veldig redusert og se hvordan det går. Skal uansett vente til pusten er helt ok, akkurat nå kjenner jeg det litt i halsen uten at det plager meg veldig. Mistet luktesansen i går, så det er jo ikke helt greit enda. Trodde jeg var ferdig på fredag.. Det gikk bra, fikk ingen problemer. Kjørte også forsiktig.
Anbefalte innlegg