Gå til innhold

Barnet vil ikke spise vegansk lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har blitt 15 år, nå han har begynt med vekt trening å sier at han ikke vil spise vegansk lenger.

Hele livet hans har jeg kun gitt han vegansk mat da jeg selv er veganer noe som for meg føltes som det eneste moralsk rette kostholdet, blir så lei meg når jeg ser andre spise kjøtt.

Nå vil han plutselig begynne og spise kjøtt, men så lenge han bor hos meg vil ikke jeg at han skal gjøre det, han har liten forståelse og sier han er gammel nok til og bestemme selv.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? I mitt hjem skal det ikke være noen kjøttprodukter det blir helt moralsk feil for meg. Det har aldri vært noe problem tidligere i oppveksten og jeg trodde jeg hadde oppdratt han bedre en dette.. Kan jeg fortsette med å nekte sønnen min og spise kjøtt i mitt hjem?

Anonymkode: 3ba56...268

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La gutten spise da! 🤦‍♀️

Anonymkode: 1905a...e90

• Liker 17
Skrevet

Nå er det på tide å la han bestemme selv. Og da må du sette deg selv til side.

Anonymkode: 66e55...fce

• Liker 31
Skrevet

Tja. Får han lommepenger eller har jobb? Kan dere inngå et kompromiss der at han kan kjøpe sin egen mat hvis han ønsker? 

Anonymkode: 4955c...c3d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns du skal la han få spise kjøtt

Anonymkode: c3bb0...39d

Men jeg vil ikke ha kjøtt under mitt tak! Han kan få spise kjøtt når han flytter hjemmefra har jeg sakt til han.

I mitt hus har det aldri vært og kommer aldri til være kjøttprodukter.

• Liker 2
Skrevet

Tja. Får han lommepenger eller har jobb? Kan dere inngå et kompromiss der at han kan kjøpe sin egen mat hvis han ønsker? 

Anonymkode: 4955c...c3d

Han kan kjøpe hva han vil utenfor huset, men det skal ikke stekes kjøtt i mitt hus der går grensen for hva jeg kan tolerere.

Skrevet

Det er ditt hjem, men hva med ham?  Hvor er hans hjem der han kan spise som han vil?

Anonymkode: 95ab9...e3c

Han kan spise kjøtt hos faren sin, men hos meg er dette regelen han må følge

Skrevet

Hvorfor spør du om du allerede har bestemt deg? 

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg vil ikke ha kjøtt under mitt tak! Han kan få spise kjøtt når han flytter hjemmefra har jeg sakt til han.

I mitt hus har det aldri vært og kommer aldri til være kjøttprodukter.

Det som mor bestemmer du. I mitt hus kommer verken alkohol eller svinekjøtt inn. Hva barna mine gjør når de blir store og er ute, er deres valg til syvende og sist.. Selvom jeg er uenig. Men det er slik man bevarer båndene. Du gjør riktig 😊

Anonymkode: 2a217...8ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan spise kjøtt hos faren sin, men hos meg er dette regelen han må følge

Hvorfor spør du da? Du har bestemt deg

Kanskje gutten flytter til faren da

Anonymkode: 15e13...35f

• Liker 30
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hele livet hans har jeg kun gitt han vegansk mat da jeg selv er veganer noe som for meg føltes som det eneste moralsk rette kostholdet, blir så lei meg når jeg ser andre spise kjøtt.

med mindre du utelukkende spiser lokalprodusert mat er vegansk kosthold langt i fra moralsk. 

• Liker 37
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sønnen min har blitt 15 år, nå han har begynt med vekt trening å sier at han ikke vil spise vegansk lenger.

Nå vil han plutselig begynne og spise kjøtt, men så lenge han bor hos meg vil ikke jeg at han skal gjøre det, han har liten forståelse og sier han er gammel nok til og bestemme selv.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? I mitt hjem skal det ikke være noen kjøttprodukter det blir helt moralsk feil for meg. Det har aldri vært noe problem tidligere i oppveksten og jeg trodde jeg hadde oppdratt han bedre en dette.. Kan jeg fortsette med å nekte sønnen min og spise kjøtt i mitt hjem?

Hvorfor blir du lei deg for det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...