AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Ny norsk serie på Viaplay, som har blitt lovprist i media, som alt annet.. Noen som har sett den? Jeg har pløyd gjennom noen episoder, og syns den er creepy, irriterende karakterer -spesielt Ida og han incel-typen. Hva syns dere andre? Anonymkode: ece1a...3ab
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ny norsk serie på Viaplay, som har blitt lovprist i media, som alt annet.. Noen som har sett den? Jeg har pløyd gjennom noen episoder, og syns den er creepy, irriterende karakterer -spesielt Ida og han incel-typen. Hva syns dere andre? Anonymkode: ece1a...3ab Samme som deg, egentlig ganske waste å se på 😅 Anonymkode: 8f2d6...85b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ny norsk serie på Viaplay, som har blitt lovprist i media, som alt annet.. Noen som har sett den? Jeg har pløyd gjennom noen episoder, og syns den er creepy, irriterende karakterer -spesielt Ida og han incel-typen. Hva syns dere andre? Anonymkode: ece1a...3ab Skjønte ikke meg på den.. følte ingenting ga mening og at de ikke fulgte opp historiene Anonymkode: fdcf5...342 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Kan noen spoile boken for meg? Er dette type "incels er terrorister" eller får incelen en redemption arc mot slutten? Anonymkode: e3847...88b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Har ikke sett TV-serien men begynte på boken en gang i fjor men orket ikke lese den ferdig. Anonymkode: d42e1...8c5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Jeg ble så provosert over Ida, hvorfor var hun så konfliktsky og selvutslettende? Og hvorfor lå hun med han incel-fyren? Jeg ble bare så provosert. Hun hadde også en del mindre hyggelige sider, som at hun var utro, hun løy osv. Irriterende serie. Anonymkode: 499c8...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke sett TV-serien men begynte på boken en gang i fjor men orket ikke lese den ferdig. Anonymkode: d42e1...8c5 Hvorfor? Anmelderne sa at den var et mesterverk i vår samtid. Nobelprismateriale. Anonymkode: e3847...88b
Bacteria Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 23.16): Jeg ble så provosert over Ida, hvorfor var hun så konfliktsky og selvutslettende? Og hvorfor lå hun med han incel-fyren? Jeg ble bare så provosert. Hun hadde også en del mindre hyggelige sider, som at hun var utro, hun løy osv. Irriterende serie. Anonymkode: 499c8...dc4 Enig. Har ikke kommet til at hun lå med Aksel, men fikk så vondt av måten hun behandlet faren sin på. Så konfliktsky ift til naboen med treet, men tok ikke fem øre for å bashe løs på faren og nydama hans på mest fordomsfullt vis. Hele jenta er irriterende, det lyser « lett bytte» lang vei. Ikke rart hun er redd alt mulig… hun fremstår jo som et lite redd dyr i skogen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har lest boken og holder på med serien nå. Boken var direkte smertefull å lese, det er kvalmende å lese om noen som har sex uten å ønske det. Men den var fengende også, og jeg syns det var en interessant vinkling på incel-fenomenet som dekkes så mye overalt. Serien har litt mindre forklaring på hva som skjer, litt mindre «fortellerstemme», logisk nok, så jeg skjønner om den er forrvirrende. Og den er også smertefull å se på! Alt er så utrolig kleint og vondt! Men jeg vil liksom tvinge meg til det, av en eller annen grunn. Selv om jeg ikke skjønner noen av valgene hennes. Anonymkode: 29719...7f7
Pannekakekake Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Jeg tolket henne som en jente som er psykisk syk, i form av angst og katastrofetanker som tar over livet hennes. At hun har tvangstanker om at hun må ligge med han for å hindre en skoleskyting. Fikk en del hint av hvordan broren reagerte på bekymringene hennes, om at dette ikke er nytt.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 Jeg likte serien veldig godt. Er 40 år, men syntes det var lett å få sympati med og kjenne seg igjen i Ida. Anonymkode: 9fc69...08b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Kommer det ny sesong snart? Anonymkode: 45b6b...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå