Gå til innhold

Kallenavn på babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og Lunamannen har helt siden småen var i magen kalt han for "Gettien".. hehe.. (av alle ting). Gutten heter Alexander, men vi sier faktisk getti mer enn vi sier navnet hans..

Jeg lurer på... Er dette dumt? Burde vi prøve å venne oss av sånne kallenavn? Kan han komme til å tro at han faktisk heter getti? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også kalle navn, men navn som er mer knyttet til navnet hans, Alexander, vakkert navn ikke sant? ;)

Hos oss går det i, Aleco, Alexandro, etc...

Gjest marthepia
Skrevet

Jenta vår har også et kallenavn. Hun heter Emma, men blir kalt emmiz av den ene tanta si :) Det liker ikke samboeren min. Hun heter Emma! Hehe...har d virkeli noe å si? Jeg bryr meg ikke så hardt.

Skrevet

Vi har kalt sønnen vår gnomen og knærtskallen helt siden han var i magen vi og han vet utmerket godt at han heter David. Han syns det er kjempemorsomt når vi sier gnomen til han...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg og Lunamannen har helt siden småen var i magen kalt han for "Gettien".. hehe.. (av alle ting). Gutten heter Alexander, men vi sier faktisk getti mer enn vi sier navnet hans..

Jeg lurer på... Er dette dumt? Burde vi prøve å venne oss av sånne kallenavn? Kan han komme til å tro at han faktisk heter getti? :/

Jeg ville ha venta med å bruke kallenavn til han har vednt seg til sitte egentlig navn. Men hva som er mest pedagogisk riktig kan jeg ikke vare på.

Skrevet
Vi har kalt sønnen vår gnomen og knærtskallen helt siden han var i magen vi og han vet utmerket godt at han heter David. Han syns det er kjempemorsomt når vi sier gnomen til han...

Det var da sjarmerende kallenavn dere har valgt... :roll:

Skrevet

Lille Marsipangrisen min, brukt jeg på datteren min de første ukene.

Hun var rosa og rund, og hadde skikkelig oppstoppernese. Dessuten er marsipan det beste jeg vet ;)

Skrevet

Synes det er hyggelig med kallenavn, jeg. Søskena mine har alltid hatt kallenavn, men ikke jeg. Litt trist. Drit i hva som er pedagogisk rektig. Kall ungen deres det dere vil. "Gnomen" var for øvrig et søtt kallenavn (jeg mener det faktisk).

Skrevet
Det var da sjarmerende kallenavn dere har valgt... :roll:

Spiller liten rolle hva du syns om kallenavnene våre. Det ble sånn da han lå i magen og pappaen er veldig ertete av seg så det ville vært unaturlig for oss å kalle han et søtt lite dillenavn.

Skrevet

Min niese ble kalt Knurka de første ukene av sitt liv, fordi hun kom med sånne knirkelyder. Nå har hun fått navn, men vi kaller henne likevel Suppa. Det skulle vært Snuppa, men det klarte ikke nevøen min (2 år) å si, og etter det har hun bare vært Suppa ... :D

Skrevet

Minste lillegutt klarer ikke si navnet sitt eller storebrors. Så han har laget en egen vri og de bruker vi andre innimellom også... :)

Må innrømme at om jeg roper på en av dem ute blant folk og glemmer meg å roper kallenavnene snur folk seg - det høres ut som om jeg roper på noen tegneseriefigurer... :ler:

Ikke tenk på det, hun lærer fort hva hun heter, og dessuten bruker sikkert andre det ordentlige navnet hennes...??!! :)

Skrevet

Hvorfor ikke velge navn etter hva dere bruker mest? Eller vil dere ikke at barnet skal hete "gnomen", "knerten", "gettien" ol?

En sak er når andre bruker kallenavn på barna, men når foreldrene gjør det blir det for dumt for meg. Hvorfor ikke da bare gi barnet det en virkelig ønsker å kalle barnet for, eller våger dere ikke? Må dere ha et "normalt" navn utenom?

Skrevet
Hvorfor ikke velge navn etter hva dere bruker mest? Eller vil dere ikke at barnet skal hete "gnomen", "knerten", "gettien" ol?

En sak er når andre bruker kallenavn på barna, men når foreldrene gjør det blir det for dumt for meg. Hvorfor ikke da bare gi barnet det en virkelig ønsker å kalle barnet for, eller våger dere ikke? Må dere ha et "normalt" navn utenom?

For et merkelig innlegg, kallenavn er koselig og litt gøy! Vi vil selvfølgelig ikke at han skal hete gnomen, og bruker også navnet hans mer enn gnomen.. :roll:

Skrevet
Minste lillegutt klarer ikke si navnet sitt eller storebrors. Så han har laget en egen vri og de bruker vi andre innimellom også...  :)

Må innrømme at om jeg roper på en av dem ute blant folk og glemmer meg å roper kallenavnene snur folk seg - det høres ut som om jeg roper på noen tegneseriefigurer...  :ler:

Ikke tenk på det, hun lærer fort hva hun heter, og dessuten bruker sikkert andre det ordentlige navnet hennes...??!! :)

Hei! Vet ikke om det var mitt innlegg du refererte til, men joda, vi bruker bare Suppa som kosenavn - hun vil nok fort lære seg sitt ordentlige navn, ja! Jeg synes Suppa er litt koselig jeg, da ... :)

Skrevet
For et merkelig innlegg, kallenavn er koselig og litt gøy! Vi vil selvfølgelig ikke at han skal hete gnomen, og bruker også navnet hans mer enn gnomen.. :roll:

er det merkelig at jeg mener noe annet enn dere? :roll: Du syns det er koselig og gøy, jeg syns det er direkte tåpelig. Og kalle et barn for gnomen er stygt, men for all del du gjør som du vil, og det samme gjør jeg. Mine barn ahr fått de navnene de har fått, og da kaller vi de for det også.

Skrevet

For min del, så blir det med kallenavn litt det samme som å kalle sine kjære 'skatten min', 'elskling' , eller lignende. Det er jo kjælenavn! På den annen side; mamma kalte meg for 'stumpen min' (gjør det faktisk ennå ...), og jeg syntes ikke det var så morsomt da jeg var 14 ... :ler:

Skrevet
er det merkelig at jeg mener noe annet enn dere?  :roll: Du syns det er koselig og gøy, jeg syns det er direkte tåpelig. Og kalle et barn for gnomen er stygt, men for all del du gjør som du vil, og det samme gjør jeg. Mine barn ahr fått de navnene de har fått, og da kaller vi de for det også.

Nei, det er ikke merkelig at du mener noe annet, merkelig fordi det virker som du ikke forstår hva kallenavn er. Men, som du sa, jeg gjør som jeg vil så får du gjøre som du vil. Det er godt man kan være litt tåpelig innimellom.

Gjest spinnvil| i i
Skrevet

Min yngste kalte vi 'bia' da hun var liten. Var vel for at hun summet rundt overalt på en gang. Hun ble senere kalt for 'sprettballen' av venner fordi hun aldri var/er i ro..

Nå er de store og går under 'shitkids' eller 'jenta mi', men bare av meg :twisted:

Skrevet

Jeg har da mange rare kallenavn som jeg sier til Maren, men hun lyder Maren for det. Vi bruker jo Maren mest da.

Når jeg og mine brødre var små før sistemann kom til verden hadde vi navnene, pruttis, klumpen og pompompei og ingen av oss som tok skade av dette. Var mest pappa som brukte navnene.

Syns det er koselig med kallenavn jeg, men må innrømme at jeg syns det er litt rart når andre bruker andre kallenavn enn det vi bruker.. Sier noe til henne som hun ikke er vant med- det syns jeg er rart. Mamma er fæl til dette og det syns jeg er merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...